problemen met 2 netwerkkaarten in 1 PC (@home&LAN)

Pagina: 1
Acties:

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn netwerk. ik ben er al 2 avonden lang mee bezig geweest maar het wil niet lukken. :'(
Ik wil het alsvolgt hebben:
1 PC met 2 netwerk kaarten (1 vage 10Mbit kaart van @home en 1 Safeway 10/100 kaart met realtek chip) 1 aan het kabelmodem en 1 naar de andere PC met UTP Cross kabel.
Als ik 2 netwerkkaarten in pc 1 zet, kan ik maar 1 computernaam en werkgroep opgeven. bij @home moet de werkgroep @Home zijn en de computernaam CO123456 of iets dergelijks. maar voor het netwerk moet het weer anders zijn. Als ik op netwerk omgeving klik werkt het niet (ik denk dat ie dan met de @home netwerkkaart gaat zoeken naar computers. ik Gebruik op pc 1 Win98SE en op PC 2 WinXP. Ik kom er echt niet uit. Weet iemand hoe ik het moet instellen met de IP adressen en werkgroep Enz.. en aansluiten? Alvast bedankt.

Erik

• WiXX
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

ten eerste waar haal je het vandaan dat je een andere werkgroup naam nodig hebt pak gewoon @home voor het netwerk en hou je comp naam ook gelijk (pc die aan @home zit de @home gegeven naam de andere mag je zelf kiezen) ik raad aan om de winxp machine de host te laten zijn en de win98 machine de guest (ik heb het met win2k en winme). Je moet een ip adres ingeven voor de netwerkkaart die naar het netwerk gaat, de guest gewoon op automatisch zetten en de kaart naar @home ook op automatisch, als dat niet lukt zo probeer dan tcp/ip via netbios aanzetten en netbios installen of netbuei wil ook wel eens helpen met win98se
BTW mooie naam alleen met een c is ie mooier :)

• Erik1
  • Niet online
Het werkt nu ongeveer. Ik heb het niet helemaal gedaan zo als je zei maar je hebt me op het idee gebracht. Ik gebruik nu op het hele netwerk werkgroep @home. Ik kan bij netwerkomgeving de WinXP PC (Erik2) gewoon zien, bestanden kopieren vanuit shared directorys, enz maar bij netwerkomgeving staat de PIII 700 @home PC er niet bij. Ook als ik bij de K6-450 kijk zie ik wel Erik2 maar niet CO123456. Ik weet niet hoe dit kan. Ik heb op De @home PC (nouja S'Avonds dan de @sloom PC... :( & :r ) bij de 10/100 kaart naar Erik2 IP: 192.168.0.1 Subnetmask: 255.255.255.0 en bij de @home kaart naar het kabelmodem IP & subnetmask automatisch (dat hoort zo) Automatish betekent bij mij dus altijd 213.51.255.xxx . Op Erik2 heb ik IP: 192.168.0.2 en subnetmask 255.255.255.0 Als ik voor dit probleem een oplossing vind doe ik Erik3 en Erik4 ook aan het netwerk via een hub. kan ik ook op de Duron 900 en de PII 266 internetten :)