Toon posts:

Wazige beeld van Nintendo64 scherper krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gehoord dat er een speciale Scartkabel te krijgen is die het beeld van de N64 50% scherper maakt, maar dat was al een paar jaar geleden. Heb er verder weinig meer over gehoord.

Weet iemand hier iets meer van? :)

Verwijderd

nee

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 20:16 schreef VAC het volgende:
nee
ik ook niet! ;)

Verwijderd

jammer dat jij t ook niet weet

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Uhh, flikker eens even snel op naar de HK ofzo :? Dit is een normaal topic en het hoeft niet verziekt te worden.

Pepperdein: ik ken alleen een zogenaamde RGB modificatie die je kan uitvoeren (N64 openen en sleutelen) waardoor je beter beeld krijgt, een kant en klare kabel lijkt me sterk. De N64 is nou eenmaal niet echt scherp.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

SCart levert idd een betere beeldkwaliteit als een av plugje

Er is ook een S-video cable voor de N64 ...en die is weer net wat scherper als een scart.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 20:58 schreef kyle2k het volgende:
SCart levert idd een betere beeldkwaliteit als een av plugje

Er is ook een S-video cable voor de N64 ...en die is weer net wat scherper als een scart.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een scart kabel en een AV kabel? En voor S-video heb je toch een speciale aansluiting nodig op je TV?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

je hebt van die S-video------->Scart dingen...ik heb er iig 1tje

weet niet of het werkt..

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 21:37 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk het verschil tussen een scart kabel en een AV kabel? En voor S-video heb je toch een speciale aansluiting nodig op je TV?
scart = 25 ? pins connector en rechthoekvormig..alleen op europese tv's . Beeld , geluid door 1 kabel

av = de wereld standard. 3 pluggen. 1 geel voor video de andere 2 voor stereo geluid. Beeldkwaliteit is heel erg matig

S-video = Ingang lijkt veel op een ps2 ingang van de pc. Beste beeldkwaliteit, maar geen geluid volgens mij. Word voornaemlijk gebruikt door filmapparatuur.

• AtHomer
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 01:37 schreef kyle2k het volgende:

[..]

scart = 25 ? pins connector en rechthoekvormig..alleen op europese tv's . Beeld , geluid door 1 kabel

av = de wereld standard. 3 pluggen. 1 geel voor video de andere 2 voor stereo geluid. Beeldkwaliteit is heel erg matig

S-video = Ingang lijkt veel op een ps2 ingang van de pc. Beste beeldkwaliteit, maar geen geluid volgens mij. Word voornaemlijk gebruikt door filmapparatuur.
Thanx voor de info. Mijn N64 zit dus met een av kabel op een scart plug (omzetter dus), die dan in de TV gaat. Dit is standaard geloof ik voor spelconsoles tot nu toe.

Ik heb nog geen "100% scart kabel" gezien voor de N64. Zou de beeldkwaliteit merkbaar verbeteren dan :?

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

als je hem op je N64 nog steeds met gele tulip aan sluit: Nee, dan zal het niets uitmaken..

• AtHomer
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 12:23 schreef Mir het volgende:
als je hem op je N64 nog steeds met gele tulip aan sluit: Nee, dan zal het niets uitmaken..
Ik bedoel in dit geval een 100 % scart kabel, dus zonder tussenkomst van de av plugjes...

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Je heb toch van die kabels die je van je console op je monitor kan aansluiten, dat ziet er pas gruwelijk uit...

Weet wel dat ze voor de PSX en DC zijn, N64 weet ik niet zeker... :?

Signature?

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Je hebt verloop plugjes van s-video naar scart.
Je hoeft denk ik dus alleen maar een s-video kabeltje en zo'n plugje te hebben. Verkrijgbaar bij elke electronicaboer.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Pagina: 1