Toon posts:

Mobo geflashed = Computer stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe BIOS op mijn mobo geflashed, en nu is het probleem dat Windows 95 niet meer opstart. Ik heb Windows 95 3 keer opnieuw geinstalleerd, en niets helpt. Het gaat hier om een Tulip Vision Line dt 4/66. de oude bios heb ik niet meer dus ik kan niet "terugflashen". De nieuwe bios is type: 40961021 Het MOBO is type: Tulip TC 40 L4. Ik hoop dat iemand mij een "nieuwe" oude bios kan sturen oid. Thanx

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Dat is wel lullig voor je, heb net ff gezocht, maar kan helaas niks voor je vinden. :'(

Freelance tweaker

Verwijderd

Mischien heeft een dealer iets voor je :?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mail me ff het BIOS type dat je gebruikt.

Paar tips om et weer aan de praat te krijgen: Win95 boot niet zeg je. DOS wel? Zoja kwestie van de zooi herinstalleren.

Voordat je een BIOS update goed kan gebruiken is et aan te raden ff de defaults te laden en daarmee op de starten. Later uit-tweaken.

Mocht ie ECHT niet meer starten kun je altijd nog de hardwarematige CMOS clear gebruiken (batterijtje loshalen of jumpertje, zie MOBO guide). Als je die gebruikt forceer je default instellingen.

Ik zoek nog ff naar dat MoBo biosje... Maar de update moet normaal werken. Ooit aan Win98 gedacht?

Forget your fears...
...and want to know more...