Toon posts:

[flash] outlines fonts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe je alleen de outlines van letters tevoorschijn tovert in flash? (en in photoshop trouwens ook? :-)

Verwijderd

je hebt er geen knop ofzow voor in flash is de enige manier een tekst selecteren dan break apart => ctrl + b, daarna de lijntjes tool pakken en de outlines maken, en de fill van de letters weghalen. in photoshop weet ik het zo niet...

Verwijderd

photoshop ook ongeveer zo...
eerst wat typen (en converteren naar pixels)
dan laagstijl lijn er op los laten
bij elkaar voegen met lege laag zodat die lijn in het plaatje zit en niet meer een laagstijl is
fill van letters weghalen

Verwijderd

Topicstarter
daarna de lijntjes tool pakken en de outlines maken?

bedoel je de fonts overtrekken? waarom moet je ze dan eerst apart breaken? ik niet snap.

Verwijderd

tekst heeft in flash een soort properties als een symbol, je kunt het niet veranderen, uitgummen etc. als je ctrl + b dus break apart, dan kun je de tekst wel uitgummen enzo... nou heb je in flash een fill (inkleuring) en outlines (omlijning), als je een tekst break apart heb je alleen maar de fill van de letters er staan. naast het emmertjes tool, staat een icoontje van een inktpotje, als je daarmee op de letters klikt zul je zien dat ze omlijnt worden, de outlines van de letters komen erbij, nou heb je de fill en de outlines van de letters, en als je de fill weghaalt alleen nog maar de fill!!! :D

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik eens proberen..

bedankt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 10:27
Op vrijdag 28 september 2001 19:26 schreef lamtam het volgende:
weet iemand hoe je alleen de outlines van letters tevoorschijn tovert in flash? (en in photoshop trouwens ook? :-)
In Photoshop is het heel makkelijk. Men neme een layer met tekst. Maak een nieuwe lege layer. CTRL + klik op de text layer. Doe Edit > Stroke. Klaar is Kees :)

En voor Flash, dat doe ik gewoon lekker in Illustrator. Tik een tekst, selecteer deze en maak de outline color zwart. Importeren in Flash. En ook deze klus is geklaard...

Afbeeldingslocatie: http://test.yoursite.nl/willem/got/illustrator.gif

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Nadeel van het breaken en dan een outline geven is flash is dat de outlines absoluut zijn.

Stel je zet de outline op 10 blijft het altijd tien en is het niet afhankelijk van de size.

|{ brrr }] |

Pagina: 1