Toon posts:

nieuwe cpu`s voor m`n dual gigabyte 6bxd board...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wie weet welke processors het snelst zullen gaan op m`n wat oude gigabyrte 6bxd < slot 1 66/100mhz > p2/3 board? ik heb gezien dat er 766mhz celerons er in kunnen... heb nu 366mhz celerons. wat denk je? lappen voor 800mhz slot 1`s? doe veel high-end unix commando line 3d rendering op m`n computer en 3d modelling. en de celerons zijn wel heel lekker goedkoop, deze computer is te oud om echt nog in te investeren. Wie heeft er een idee?

dank je wel, en heb je toevallig de juiste spullen voor me, meel me dan op jelle@dolfijn.nl

cheers! Jelle

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Dual en Celly-II?? Nope, dat gaat niet lukken! Alleen de PIII's kunnen SMP, dus dat is jouw enige optie!

Slot probleem kun je nog omzeilen met slotkets, dan kun je gewoon fcpga's gebruiken.. Je moet alleen wel de 100MHz versies van de PIII's weten te vinden!

Ga gewoon voor de PIII's als je ze toevallig ergens op de kop kunt tikken.. (kijk vraag&aanbod es door op www.tweakers.net .. Hier om hardware vragen wordt niet gewaardeerd!)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=22] naar [forum=7] :).

Verwijderd

Dual config's kan je beter geen converters voor gebruiken! Geven heel erg veel probs, maar je kan mazzel hebben.

Beter (maar nog moeilijker om te vinden) zijn Slot 1 PIII's op bijv 850Mhz...
Ze hebben bestaan :)

Succes

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op vrijdag 28 september 2001 22:03 schreef Twynn het volgende:
Dual en Celly-II?? Nope, dat gaat niet lukken! Alleen de PIII's kunnen SMP, dus dat is jouw enige optie!

Slot probleem kun je nog omzeilen met slotkets, dan kun je gewoon fcpga's gebruiken.. Je moet alleen wel de 100MHz versies van de PIII's weten te vinden!

Ga gewoon voor de PIII's als je ze toevallig ergens op de kop kunt tikken.. (kijk vraag&aanbod es door op www.tweakers.net .. Hier om hardware vragen wordt niet gewaardeerd!)
en dat is niet waar... met wat soldeerwerk kan je ook de Celly's in SMP krijgen.

Freelance tweaker

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:58
Hee D-Devil, als je wat wil zeggen sta er dan achter ! Celeron type 1 (PPGA) is inderdaad in SMP mode te krijgen, bij type 2 is dit eruit gesloopt door onze "vrienden" van Intel ...

-

Verwijderd

Topicstarter
dank voor jullie advies,
jamma dat t een dure grap gaat worde...
die cellie`s zyn wel lekker cheap...
op zoek naar 800mhz slot 1 @ 100mhz dus....
is dit nog de moeite waard?
of beter een nieuw dualboard halen?
ik ben wel erg verlekkerd op die mp athlon boarden...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Op zaterdag 29 september 2001 10:51 schreef D-Devil het volgende:

[..]

en dat is niet waar... met wat soldeerwerk kan je ook de Celly's in SMP krijgen.
Zei ik celly in SMP?? Nope..

Ik had het over de Celly-II.. En die is zeker niet in multiprocessor setup te krijgen.. (jammer genoeg, anders had ik ze al wel in m'n bp6 zitten!)

Celly-1 is inderdaad geen probleem!
Pagina: 1