Toon posts:

[Slackware 8.0] Probleem met geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb slackware 8 geinstalleerd en gebruik nu gnome als window manager. Probleem is dat als je gnome start er een soort van sound system word geladen genaamd esd. Als ik nu met XMMS of met mpg123 een sound file wil afspelen krijg ik een error dat ik niet naar /dev/dsp kan schrijven. Kill is esd dan is het wel mogelijk met een ander programma naar /dev/dsp te schrijven. zelfde probleem doet zich voor met sound system van KDE. Iemand een oplossing??

Het gaat om een Soundblaster awe64 (module sb.o).

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 28 september 2001 18:56 schreef da_Stimpy het volgende: Probleem is dat als je gnome start er een soort van sound system word geladen genaamd esd. Als ik nu met XMMS of met mpg123 een sound file wil afspelen krijg ik een error dat ik niet naar /dev/dsp kan schrijven.
Klik met de rechtermuisknop op het venster van Xmms > preferences > Audio/IO plugins , onderaan staat 'output-plugin', deze staat waarschijnlijk op 'OSS', en deze moet je op 'Esound output plugin' zetten.. En dan doet xmms het met es(oun)d..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Haha thnx. Dat was simpeler dan dat ik gedacht had.

Maar stel ik wil nu overstappen op KDE ofzo. Moet ik dan een nieuwe module voor XMMS downloaden? Lijkt me wel eerlijk gezegt.

Verwijderd

Eej Stimp, jij meldersnet zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd. En jij van lanworld neem ik aan :)

Verwijderd

idd.

bij de weg:

zeijn joellie al ingeschrijven foer die grote lan?
Pagina: 1