Ik heb gisteren een 40x4 lcd mogen ontvangen (bedankt, shift) en heb alle mogelijke schemaatjes bekeken. Omdat ik nogal eigenwijs ben wil ik ut natuurlijk op mijn eigen manier aansluiten. Het idee: Ik neem een oude centronics (printerkabel) kabel. Aangezien ik 13 aders nodig heb voor de aansluiting heb ik er dus 10+ over. Mijn idee was om de voeding voor de LCD door deze draden plaatst te laten vinden. Aan de ene kant komt dus de LCD te hangen en alle aansluitingen worden aan de kabel gesoldeerd, inclusief voeding en backlight. Aan de printerstekker kan wil ik de stekker aanpassen zodat de er een voedingskabel uitkomt met een molex-steker (voor intern in de computer) en evt. de backlight. Het idee lijkt goed, namelijk niet allemaal lelijke kabeltjes van je LCD naar de computer, maar slechts 1. Maar is dit een goed idee? Kan de kabel de voeding voor de LCD wel trekken? (Ik kan natuurlijk altijd meerdere aders gebruiken voor voeding).
Laat de electronicagasten hier maar eens even over brainstormen en let me know! Alvast bedankt, enzow.
Laat de electronicagasten hier maar eens even over brainstormen en let me know! Alvast bedankt, enzow.