[LCD] Idee voor aansluiten goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17
Ik heb gisteren een 40x4 lcd mogen ontvangen (bedankt, shift) en heb alle mogelijke schemaatjes bekeken. Omdat ik nogal eigenwijs ben wil ik ut natuurlijk op mijn eigen manier aansluiten. Het idee: Ik neem een oude centronics (printerkabel) kabel. Aangezien ik 13 aders nodig heb voor de aansluiting heb ik er dus 10+ over. Mijn idee was om de voeding voor de LCD door deze draden plaatst te laten vinden. Aan de ene kant komt dus de LCD te hangen en alle aansluitingen worden aan de kabel gesoldeerd, inclusief voeding en backlight. Aan de printerstekker kan wil ik de stekker aanpassen zodat de er een voedingskabel uitkomt met een molex-steker (voor intern in de computer) en evt. de backlight. Het idee lijkt goed, namelijk niet allemaal lelijke kabeltjes van je LCD naar de computer, maar slechts 1. Maar is dit een goed idee? Kan de kabel de voeding voor de LCD wel trekken? (Ik kan natuurlijk altijd meerdere aders gebruiken voor voeding).
Laat de electronicagasten hier maar eens even over brainstormen en let me know! Alvast bedankt, enzow.

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Moet kunnen, ik heb namelijk mijn 5 volt door een bandkabel gejaagd, je weet wel zo'n floppy-disk-kabel.

En bij mij werkt het goed.

-

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:15
is het niet net zo handig om gewoon met tail rips gewoon die 2 draadjes aan vast te maken ??? heb ik ook gedaan :P

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

hoeveel denk je dat een LCD scherm trekt? Zonder achtergrondverlichting nog geen 5 mA, met ongeveer 100 mA of zo. Kortom: de voedingsspanning laten lopen over de flatcable kan zeer zeker.

Verwijderd

technies gezien moet het kunnen

• Mart!
Spanks all. Morgen ff componenten halen en solderen maar... Iemand nog overige tips? Ik heb bijvoorbeeld nog geen schema's gezien voor het backlight (alleen voor LCD+contrast)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

mijn idee was om 2 potmetertjes (die voor op de print) in de sub-D connector te plaatsen en een 5V kabeltje vannuit de pc, zodat allus netjes naar de LCD gaat waar verders nix aan hangdt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 _____
 5V   |                     
 ___  |     _____________________
|(_)\/      |              |
|(_) |============|   LCD          |  
|___/        |_____________________|
sub-D
connector
 _
(_)= potmetertje

flat-cable heb ik genoeg....10Mtr :9

nu nog een kaale LCD van Shift :P

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Eeen vriend van me had dat ding aangesloten en toen was zijn 4x30 gig naar de tering dus als het kapot gaat kun je niet bij de garantie terecht

Verwijderd

das niet zo best voor die vriend van je.

Ik raad iedereen aan om het schema van eio te gebruiken!

http://www.eio.com/lm4034.jpg

Ik zat bij een vriend en die gebruikte een externe voeding en toen kwamen we er acher dat de singaal aarde absoluut van je pc moet komen om een stabiel beeld te krijgen.

hrm.

• Mart!
Dit is inderdaad het schema wat ik ga gebruiken. De techniche uitvoering (waar plaats ik wat) kun je natuurlijk zelf uitdenken. Maar dit schema bevat NIET de backlight aansluiting. Daarvoor heb je een apparte aansluiting aan de zijkant (A en C). Heeft iemand hier een idee van hoe je die aansluit? Neem aan dat je een weerstand nodig hebt zodat je backlight niet doorfikt? en het mooiste is natuurlijk regelbaar = potmeter. Any idea's?

• Mart!
Ehrmm, laat maar. Kom er net achter dat die A en C via printbaatjes verbonden zijn met resp. pin 17 en 18 op de LCD .. dom, dom

Verwijderd

Wat jij wilt heb ik al staan, al dan niet met een 4x40 wel met een 4x16 gaat perfect

LCDtje in kassie gebouwd met en daar zo'n alles in een kabeltje aan
Pagina: 1