Klote XP! Klote GL! Klote Voodoo!

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31124

Topicstarter
Wat is dit echt......soms is Windows als het aan mij ligt net iets té meedenkend.
Heb ik de drivers gedownload van http://ferry.student.utwente.nl/voodoo3/ (die drivers werden aan geraden in een ander topic [jaja er zijn ook nog mensen die de search WEL gebruiken >:)])
Wil ik die drivers installeren, gebeurt er nix! Staat er zo van The Drivers bla. bla. bla. are succesfull installed Kijk ik vervolgens in de device manager staan daar nog steeds die klote drivers van XP! Wil ik het via device manager doen (Update Videodrivers) komt Windows XP met de geweldige message dat de huidige driver toch echt veel beter is dan die ik probeer te installeren en dat ik dat maar ff uit m'n hoofd moet zetten! :( :( :( :( :( :(
Hebben meer mensen dit probleem? Of vergeet ik iets ofzo....plz tell het me want ik kan hier dus echt niet tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23044

gewoon die waarschuwing negeren >:)

probeer eerst es je videokaart weg te halen onder de devicemanger en dan de drivers handmatig installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waarom gebruik je deze niet :?
http://www.voodoofiles.com/s/3dfxdrivers

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 18:41 schreef Cm-fan het volgende:
gewoon die waarschuwing negeren >:)

probeer eerst es je videokaart weg te halen onder de devicemanger en dan de drivers handmatig installeren
Die waarschuwing kan je niet negeren want hij laat het je gewoon niet installeren.....en ik heb em idd al verwijderd bij device manager....en dan moet ik ff rebooten en als ik dan die nieuwe drivers wil gaan installeren en ik probeer zo snel mogelijk met mn pijltje de devicemanager te openen, komt er al weer zo'n leuk wolkje rechtsonderin het scherm die me fijn verteld dat ik me niet ongerust hoef te maken....nee!....want windows XP is al zo vriendelijk geweest om de drivers te installeren voor mn voodoo 3 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 18:44 schreef chucky666 het volgende:
waarom gebruik je deze niet :?
http://www.voodoofiles.com/s/3dfxdrivers
Ben ik al geweest....ookal geprobeerd ---> zelfde probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02 10:28

BYM

In memoriam : De Gulden

Op vrijdag 28 september 2001 18:46 schreef Aerodynamic het volgende:

[..]

Die waarschuwing kan je niet negeren want hij laat het je gewoon niet installeren.....en ik heb em idd al verwijderd bij device manager....en dan moet ik ff rebooten en als ik dan die nieuwe drivers wil gaan installeren en ik probeer zo snel mogelijk met mn pijltje de devicemanager te openen, komt er al weer zo'n leuk wolkje rechtsonderin het scherm die me fijn verteld dat ik me niet ongerust hoef te maken....nee!....want windows XP is al zo vriendelijk geweest om de drivers te installeren voor mn voodoo 3 |:(
XP AF, in je mand!

Ja is knap lastig dit, kan me je frustratie wel voorstellen enzo, is er bij XP niet iets van een VGA-modus om in op te starten?
Ik heb er zelf nog totaal geen ervaring mee zodoende dat ik maar wat roep.......

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 18:49 schreef BYM het volgende:

[..]

XP AF, in je mand!

Ja is knap lastig dit, kan me je frustratie wel voorstellen enzo, is er bij XP niet iets van een VGA-modus om in op te starten?
Ik heb er zelf nog totaal geen ervaring mee zodoende dat ik maar wat roep.......
Ik heb eigenlijk geen idee of er in Windows XP iets is als een veilige-modus (want dat is toch ongeveer het zelfde als VGA-modus :?) Maar in veilige modus neem ik aan, gaat ie ook vanzelf aan het installeren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je MOET rebooten of kan je op ja of nee drukken?

anders druk je gewoon op nee en install je de drivers en DAN reboot je pas! :)

Je hebt idd een veilige modus, gewoon tijdens opstarten o f8 druken en dan krijg je een menutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 19:04 schreef Cm-fan het volgende:

Je hebt idd een veilige modus, gewoon tijdens opstarten o f8 druken en dan krijg je een menutje
Ok.....maar als ik niet reboot dan zijn m'n drivers toch niet grondig verwijderd....dat dacht ik namelijk altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 19:04 schreef Cm-fan het volgende:

Nou heb het nu op jou manier gedaan, maar er staan weer dezelfde drivers, maar mischien zijn dat dan toch de goede....ik vond het alleen zo vreemd, omdat ze gemaakt zijn op 6 juni van dit jaar en dat leek me zo lang geleden....ik zal zo ff in Max Payne kijken of de graphics er dan wat beter uit zien....want ik kreeg allemaal van die rare vlakken....en als je een beetje met je muis beweegt zie je opeens de textures die er op horen en dan weer niet... :? Is dat een teken van geen openGL ondersteuning??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19136

Ik heb ooit rare vlekken en vreemde textures gehad en toen had ik niet de laatste directX versie , laatste gedownt -> probleem opgelost. :)

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 23:35 schreef DeGeXte het volgende:
Ik heb ooit rare vlekken en vreemde textures gehad en toen had ik niet de laatste directX versie , laatste gedownt -> probleem opgelost. :)
Ja maar, ik heb hier Windows XP draaien....en ik naam aan dat die versie van DirectX nog niet verlopen is :)

Anoniem: 27187

die waarschuwing houdt toch alleen in dat het geen microsoft certified drivers zijn? als het goed is kun je dat gewoon skippen, doe ik ook altijd

en doet hij et nou wel goed?
wel handig om te plaatsen voor iemand die de search gebruikt.

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 15:06 schreef Cm-fan het volgende:
en doet hij et nou wel goed?
wel handig om te plaatsen voor iemand die de search gebruikt.
Nee, als ie het zou doen zou ik dat heus wel plaatsen
Ik ga ff kijken of ik die waarschuwing kan negeren maar ik geloof niet dat dat kon.

Anoniem: 35582

heej... op www.voodoofiles.com stonden een tijdje terug de voodoo 3/4/5 XP full drivers.. (ong. 1.4mb groot) die heb ik geïnstalleerd en winXP herkent nu mijn voodoo 5 5500 kaart, herkent 64mb sdram en bijde vsa100 chips... bijna alle spellen lopen heerlijk... in openGL ÒF in direct3D... (fsaa etc)... maar ze staan er niet meer... (kijk regelmatig)!

Topicstarter
Nou hij werkt....ik maakte gewoon een onwijs domme fout....in plaats van op Install from a list or specific location koos ik Install the software automatically ( bij update driver in de devicemanager) en dan pikt ie het niet. Nu dus wel en Max Payne speelt weer als vanouds :) Bedankt iedereen voor jullie hulp.

Aerodynamic

PS. De drivers stonden op http://ferry.student.utwente.nl/voodoo3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40614

Euh, ik wil nu niet weer een ouwe topic omhoog halen, maar dit moet ff. Jaja, ik heb ook de zoekfunctie gebruikt om deze topic te vinden :P Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan bij Medal Of Honour, heb ook een Voodoo 3 en ik krijg de melding dattie OpenGL niet kan gebruiken. Okee, nu weet ik dus dat OpenGL in combinatie met Voodoo III niet werkt in XP. Ik heb ook de optie "Install from a list or specific location" gekozen en vervolgens via daar de driver geinstalleerd (dezelfde als Aerodynamic) maar toen kreeg ik de mededeling dat de nieuwe drivers niet beter waren dan de oude en dat de oude dus blijven :( En je kunt verder nix doen, ik heb al geprobeerd de videokaart gewoon compleet te verwijderen en toen na het rebooten de drivers te installeren, maar dat werkt ook niet. Ik heb ook al geprobeerd te verwijderen en vervolgens de drivers te installeren zonder te rebooten maar dan krijg ik de melding dattie eerst moet rebooten! :( |:( HELP MIJ aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
was hier toch een heel topic over wat ook in de faq. weet je precies wat je en waar moet downloaden.
Pagina: 1