Toon posts:

Kan andere compu's wel zien, niet pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan, vanaf een win95 in mijn netwerk, wel een andere win95 en win2k machine zien en hier "op" (network neighbourhood), maar ik kan deze niet pingen. Ook twee win98 machines in dit netwerk zie ik niet vanaf deze win95 unit.
Ik heb al de nieuwste winsock- en tcp/ip drivers geinstalleerd, weet iemand wat het anders kan zijn (behalve een bug?)?? Ik moet kunnen pingen, want de win2k heeft ook de gedeelde internetverbinding.......

Verwijderd

Heb je de ip's wel goed ingesteld??
en de Subnet masks?

Verwijderd

Topicstarter
Staat allemaal zoals ze horen ;-(. Heb het echt heel vaak allemaal nagekeken.....
Andere ideeen?

Op vrijdag 28 september 2001 18:24 schreef QuakeMASTER het volgende:
Heb je de ip's wel goed ingesteld??
en de Subnet masks?

Verwijderd

Zelf een vergelijkbaar probleem gehad, dit heb ik toen opgelost door de Nic(s) de protocol(en) en client(s) in m'n netwerkomgeving te verwijderen, booten en opnieuw te installeren. Negen tegen tien dat dit bij jou ook zal werken.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Het gebeurt idd nog al eens met microschoft dat er in de TCP/IP of client voor microsoft networks een foutje sluipt opnieuw installeren helpt. als dat nog niet werkt probeer dan ff de communicatie te vervangen. Standaard helpdesk procedure :z

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een nieuw kaartje, ga het maar eens voor de 10e keer opnieuw installeren allemaal (10x is scheepsrecht???). Misschien komt het omdat het een duitse versie van win95 is....... }:O
Op vrijdag 28 september 2001 20:37 schreef QBiT het volgende:
Het gebeurt idd nog al eens met microschoft dat er in de TCP/IP of client voor microsoft networks een foutje sluipt opnieuw installeren helpt. als dat nog niet werkt probeer dan ff de communicatie te vervangen. Standaard helpdesk procedure :z

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Is dit geen strikvraag? Je kan de computers natuurlijk zien (letterlijk) maar ze dan niet 'pingen'

Heb je wel TC/IP als staandaard protocol? Ik wete niet porecies of dit de oorzaak kan zijn maar ik dacht ik in het verleden hier grote problemen mee gehad.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• goran
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:32
De rede dat jij andere machine's ziet in network neighbourhood is te vanwege het feit dat je meerder netwerkprotocollen gebruikt. Netbeui of nwlink.

Dat je niet kunt pingen kan maar een aantal oorzaken hebben:
1: Je hebt op 1 van de machnine's geen TCP/IP geinstalleerd.
2: Je hebt verkeerde instellingen gemaakt.

Verder zijn er geen opties. Je kunt ze zien dmv ander protocol dus het kabeltje is goed.

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36

DJ

of je pingt naar de naam van de PC, en je hebt geen DNS ingesteld (of die PC komt niet in de DNS/Hosts tabel van Windows voor).

Dus ping je naar een naam of een IP nummer?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Pagina: 1