[T.net] Suggestie voor Shop Survey

Pagina: 1
Acties:

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 17:36

CoRrRan

Don't Panic!!!

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of het niet mogelijk is om op een of andere manier de Shop Survey pagina niet aan te passen zodat er een representatiever beeld onstaat van de bedrijven die er staan? Er zijn bedrijven die door één persoon een 10 krijgen voor alle vier de punten, maar dat is dan ook de enige "reviewer", terwijl er ook winkels instaan die meer dan 30 reviewers hebben gehad en een mooi cijfer hebben staan, maar zeg een 9.2 voor Technische Kennis halen.

Als ik dan op Technische Kennis sorteer, komt het bedrijf met één review en een 10 voor Technische Kennis bovenaan te staan.

Mijn suggestie, probeer op een of andere manier een ander waarderingstabel te maken. Er zijn vast hele begaafde HTML/ASP/etc... programmeurs bij jullie bekend/in dienst die dit wel kunnen.

Graag reacties!

-- == Alta Alatis Patent == --

Verwijderd

Lijkt mij niet echt direct een ASP/HTML probleem, maar gewoon een soort van afspraak in de trend van: "Alleen bedrijven met meer dan X beoordelingen kunnen meedoen in het overzicht".

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Topicstarter
Daaruit blijkt maar weer mijn kennis over webpagina's en webpagina opbouw.

Nu zou ik het ook niet goed vinden als de bedrijven met maar één of twee reviews niet mee worden genomen. Ik weet niet in hoeverre de computerwinkels weten dat er een survey van ze wordt gehouden bij Tweakers.net, maar ik kan me indenken dat sommige (bijv. startende bedrijven) het erg prettig zouden vinden om in de shop survey voor te komen.

Wat denk je, heeft dit idee levensvatbaarheid?

Verwijderd

Ik denk dat het niet zo moeilijk is voor Femme om even een invulveldje naast de dropdown te kwakken waarin je zelf kunt kiezen wat het minimale aantal beoordelingen moet zijn om te verschijnen in het overzicht.

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Topicstarter
Dat zou mij plezieren.

Nog een suggestie. Als je over het "hand"-icoontje gaat in Pricewatch, geeft het een ShopSurvey "mark" als tooltip. Zou het mogelijk zijn om dan tussen haakjes het aantal reviews erachter te zetten?

En als we dan toch bezig zijn, wanneer gaat T.net internationaal? Ik werk momenteel bij Airbus in Engeland, maar ho maar dat ik ook maar een nuttige website, zoals t.net kan vinden hiero.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 18:37 schreef CoRrRan het volgende:
Dat zou mij plezieren.

Nog een suggestie. Als je over het "hand"-icoontje gaat in Pricewatch, geeft het een ShopSurvey "mark" als tooltip. Zou het mogelijk zijn om dan tussen haakjes het aantal reviews erachter te zetten?
Goed id. Nu nog maar even afwachten op welke plek dit op de todo van Femme komt te staan :)
En als we dan toch bezig zijn, wanneer gaat T.net internationaal? Ik werk momenteel bij Airbus in Engeland, maar ho maar dat ik ook maar een nuttige website, zoals t.net kan vinden hiero.
Daar ga ik gelukkig niet over, maar ik kan je wel vertellen dat de voorlopig iig nog niet gaat gebeuren :) T.net is en blijft een site voor de Nederlandse (en Belgische) Tweakers :)

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Topicstarter
Nou ja, ik denk dat dat niet een heel groot probleem is. Als ik hier iets in Engeland zou kopen zou ik gek zijn, omdat iemand die in Nederland het voor honderden guldens goedkoper zou kunnen kopen...

Kijk maar:

Prijs van (bijv.) KG7-RAID in Nederland: fl. 479
Prijs van KG7-RAID in Engeland (bij een van de goedkoopste!): GBP 164.49 (~fl. 586)

Dus. En ik denk ook niet dat er heel veel mensen zitten te wachten op zo'n site in Engeland. Bijna allemaal computer-illiterates. (Ze denken dat je PC's moeten kopen omdat er DELL, GATEWAY, TIME of HP op staat. Dat is een goede PC, zeggen ze dan, en ik maar ja knikken en niets zeggen. (Wel leuk voor al de binnenpret.)

Pagina: 1