8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
En controleer of je niet safe mode aan hebt staan in je php.ini
Verwijderd
mpg123...
maar
/path/to/mpg123 ...
tenminste, dat heeft perl altijd liever als ik dat doe
1
| `/./usr/bin/mpg123 /mnt/cdrom/Deftones/Mx.mp3` |
Alles hoofdletter gevoelig ingevoerd.
ik kan wel het script runnen met php, want ik hat er een echo bij gezet, die kreeg ik wel trug, maar mpg123 speelde nix. word volgens mij niet eens gestart
8<------------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
Op vrijdag 28 september 2001 19:45 schreef Reflex het volgende:
als welke user wordt php gedraaid ? maybe mag mpg123 niet gestart worden, of de geluidskaart benaderen, omdat je alsuser nobody(??) zit
aan het begin schreef super_ik dit:
met telnet en lokaal en dezelfde user(dus ook rechten) als mn apacheserver kan ik het wel het starten.
Verwijderd
*oops, nix gezegdOp vrijdag 28 september 2001 19:59 schreef Super_ik het volgende:
[..]
[..]
is t niet zo, dat als je
$ mpg123 /./home/user/mijnmp3.mp3
doet in een shell, dat je dan je prompt in gebruik hebt ?
well, voor php wordt een process gestart. hij voert dat commando uit, en killed t process weer, omdat hij t commando naar de prompt gedonderd heeft, maar mpg123 draait nog, die wordt dus ook gekilled.
probeer t dan eens zo
$ mpg123 /./home/usr/mijnmp3.mp3 & (dus t -en tekentje)
dit klopt dus, wat mij overigens een betere oplossing lijkt in dit geval:Op vrijdag 28 september 2001 20:19 schreef Reflex het volgende:
[..]
*oops, nix gezegdhmmz...
is t niet zo, dat als je
$ mpg123 /./home/user/mijnmp3.mp3
doet in een shell, dat je dan je prompt in gebruik hebt ?
well, voor php wordt een process gestart. hij voert dat commando uit, en killed t process weer, omdat hij t commando naar de prompt gedonderd heeft, maar mpg123 draait nog, die wordt dus ook gekilled.
probeer t dan eens zo
$ mpg123 /./home/usr/mijnmp3.mp3 & (dus t -en tekentje)
2 scriptjes, eentje die je een mp3 laat kiezen en die naar een database tabel schrijft.
daarnaast een php of perl script dat in de background van de server draait, dat eens in de 20 seconden de tabel uitleest, als er een record instaat pakt ie het eerste record, speelt het mp3tje af, is ie klaar, kijkt ie of er nog een record staat in de db
als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)
Dat zat dus ook in de planning, maar als ik wou eerst testen of ik uberhout mpg123 can startenOp vrijdag 28 september 2001 23:06 schreef vlabakje het volgende:
[..]
dit klopt dus, wat mij overigens een betere oplossing lijkt in dit geval:
2 scriptjes, eentje die je een mp3 laat kiezen en die naar een database tabel schrijft.
daarnaast een php of perl script dat in de background van de server draait, dat eens in de 20 seconden de tabel uitleest, als er een record instaat pakt ie het eerste record, speelt het mp3tje af, is ie klaar, kijkt ie of er nog een record staat in de db
anders heb ik straks kij veel werk gedaan, alles gelikt hoesje, helemaal perfect, maar geen mp3's kunne spelen
daarom wou ik dit eerst testen
Verwijderd
hoe fix ik dit dan ?
Verwijderd
lees je wel eens een topic door ?Op zaterdag 29 september 2001 13:33 schreef Yarvieh het volgende:
Gokker de gok, de webserver/php draait onder een andere user dan waneer jij zelf inlogd op shell en speelt niets af omdat ie niet bij je files/mpg123 mag?
Lezen !Op zaterdag 29 september 2001 13:33 schreef Yarvieh het volgende:
Gokker de gok, de webserver/php draait onder een andere user dan waneer jij zelf inlogd op shell en speelt niets af omdat ie niet bij je files/mpg123 mag?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
als hij er niet bij mag zal hij dook die melding moeten geven als je het via telnet geprobeerd hebt als user "nobody"...Op zaterdag 29 september 2001 13:34 schreef Super_ik het volgende:
volgens mij mag hij niet bij /dev/dsp en audio
hoe fix ik dit dan ?
is dus ook niet mogenlijk. Standaard mag nobody idd niet de dsp aanroepen...
soms mag deze user wel muziek draaien via mpg123 en soms niet
/dev/dsp: access denied
audio: access denied
weerd
Verwijderd
chmod 777 /dev/audio
Dat zal wel een bietje overkill zijn maargoed werkt vast wel