Socks5 server, de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
Hallo,

Ik gebruik twee pc's een als workstation (windows xp) en andere linux (slack 8) als server.

Maar het bekende probleem is, dat je b.v. je file niet kan verzenden via icq enzo... of dat ftp in een niet 'pasv' mode niet wekt, enz...

nou heb ik gehoord dat je al die problemen met Socks5 server op kan lossen...

Weet iemand of dat wel de moeite waard is? Kwa veiligheid, stabiliteit, gebruikvriendelijkheid, enz

Bedankt,
DD

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 14:34
probeer het eens... zou ik zeggen.... er zijn zat gratis socks(5) servers te krijgen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

als je ip_msaq_ftp insmod kan je gewoon ftp'en hoor

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
ja, ftp kan wel... icq ook wel, en is ook een ip_masq_icq... maar als het via socks5 lekker werkt...

thx

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 17:27 schreef ddofborg het volgende:
ja, ftp kan wel... icq ook wel, en is ook een ip_masq_icq... maar als het via socks5 lekker werkt...

thx
De icq ipchains module werkt niet goed met icq2000b. Om deze werkend te krijgen met ipchains zul je poorten moeten forwarden naar je clients. Een socks server is mits goed geconfigureerd wat veiliger dan poorten forwarden.

Verwijderd

...Een socks server is mits goed geconfigureerd wat veiliger dan poorten forwarden.
Dat lijkt me nogal kort door de bocht. We hebben het hier natuurlijk niet over allerlei poorten forwarden, maar gewoon één poort forwarden. Zelf die is daarna nog makkelijk te firewallen met een deny behalve de ip's (of domeinen) van je contacts
Pagina: 1