Toon posts:

1 lange piep daarna pieperdepiep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal als ik m`n pc start hoor ik 1 piep (tuut)
Maar nu als ik m`n pc start hoor ik 1 lange piep en daarna 3 kleine piepejes (tuuuuuuuuuut tututut)
weet iemand wat het probleem is ?

alvast bedankt

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Euuh welk mobo?

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:36
Als je op de site van de fabrikant van je mobo kijkt dan kan je precies zien wat er defect is.
Dit zijn meestal dingel als je de powersupply, geheugen, processor, enz...

Verwijderd

Peins Peins (is alweer een tijd geleden voor mij)....

Geen videokaart gevonden geloof ik. :?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Op vrijdag 28 september 2001 17:09 schreef Jeuksel het volgende:
Normaal als ik m`n pc start hoor ik 1 piep (tuut)
Maar nu als ik m`n pc start hoor ik 1 lange piep en daarna 3 kleine piepejes (tuuuuuuuuuut tututut)
weet iemand wat het probleem is ?

alvast bedankt
Doe inderdaad je videokaart er even uit, er weer goed in ; Als het een AGP is: Let goed op, AGP heeft connectoren aan 2 kanten, het luistert net iets nauwer dan PCI. Goed aandrukken dus.

Hetzelfde geldt voor je geheugen.
De twee 'lerpjes' (meestal wit) waarin het moduletje hangt moeten de dimm erin 'klikken'. Niet erin duwen.
Los erin hangen dus, en dan d.m.v. die klemmetjes doorduwen.

Dan nog eens proberen.
succes :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
allees geporbeerd nix gevonden .
en wat ik nog had vergeten , als ik een paar keer op reset druk lukt het wel om m`n PC te starten

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Gepiep geeft toch echt een fout aan...check je mobo handleiding om te kijken wat het betekent, dat kost je minder tijd dan vanalles proberen of steeds resetten (misschien tever geklokt?)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Topicstarter
ik klok (nog) nie
en ten 2e heb ik een heel erg ****** mobo boekje
krijg je als je een laser pc koopt :P

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Eeen keer lang en 3 keer kort is de error 'beeb-code' van de videokaart, dus daar moet je het probleem zoeken.
( bv, dat je je FSB (en dus ook je AGP) hebt ge-overklokt, en dat je videokaart dit niet trekt. )

Succes

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:51
Videokaart

Kan je trouwens testen door hem eruit te halen. Piept hij anders, dan weet je dat het NIET je videokaart is :)

Succes!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 17:53 schreef DiedX het volgende:
Videokaart

Kan je trouwens testen door hem eruit te halen. Piept hij anders, dan weet je dat het NIET je videokaart is :)

Succes!
heb ik net gedaan , en hij piept nog
alleen ik denk zelf wel dat het met de video te maken heeft omdat al iet langepiep peperedepiep gaat beeld schrem nie aan

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:51
Dan is het zeker je video. Probeer ergens zo'n oude PCI (die heb je vast wel ;)) vandaan te roven, plemp die erin, en kijk dan nog eens. Beeld? Zoek het dan in je AGP-Kaart of bus... Succes!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:36
Op vrijdag 28 september 2001 18:32 schreef DiedX het volgende:
Dan is het zeker je video. Probeer ergens zo'n oude PCI (die heb je vast wel ;)) vandaan te roven, plemp die erin, en kijk dan nog eens. Beeld? Zoek het dan in je AGP-Kaart of bus... Succes!
Dat hoefdt helemaal niet. Het scherm gaat eigenlijk vrijwel nooit aan als het mobo piept. Dus ook als processor of gehuegen defect is......

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 19:00 schreef _Menno_ het volgende:

[..]

Dat hoefdt helemaal niet. Het scherm gaat eigenlijk vrijwel nooit aan als het mobo piept. Dus ook als processor of gehuegen defect is......
maar als m`n CPU of geheugen stuk is waaorm kan ik dan na een paar keer op reset drukken gewoon weer normaal op de computer , gen problemen

Verwijderd

Ik heb hetzelfde prob gehad.

Normaal 2 of 3 piepjes piepjes, dag verschilt tussen mobos.
video 1 lang 3x kort
fucked up veeel piepjes

heb je een MSI, kijk dan of je D-led hebt, je ziet aan de ledjes wat er aan de hand is. als je er echt niet uit komt, haar er iemand bij die er meer vanaf weet en in je sys kan rommele

grz (8>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al aan alles lopen rommelen , niets gevonden.
Kan het niet aan m`n BIOS liggen (ik heb geen ervaring met om in de BIOS te werken)

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik omzeil het op dezelfde manier als jij: computer aan, 1sec later op reset duwen, en hij boot. Vrij vervelend, maar ja, je moet wat.

Het ligt bij mij aan de videokaart, als ik er een andere in duw heb ik geen probleem, maar als ik mijn normale kaart bij iemand anders er in doe heeft die andere geen probleem. Het is dus alleen op mijn systeem zo, misschien een compatibiliteitsprobleem?

• deavatar
Of misschien een voedingsprobleem, misschien kan deze niet in zo korte tijd zo veel hardware trekken :?

Het moet toch ergens aan liggen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 09:42 schreef deavatar het volgende:
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik omzeil het op dezelfde manier als jij: computer aan, 1sec later op reset duwen, en hij boot. Vrij vervelend, maar ja, je moet wat.

Het ligt bij mij aan de videokaart, als ik er een andere in duw heb ik geen probleem, maar als ik mijn normale kaart bij iemand anders er in doe heeft die andere geen probleem. Het is dus alleen op mijn systeem zo, misschien een compatibiliteitsprobleem?
Hmmmm als ik er een andere video kaart in duw => prcies et zelfde (trouwens ook als ik hem helemaal zonder video kaart start)

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
bij mij was dat geloof ik ook een VGA error, staat me in het geheugen gegrifd, met dat oude mobo met scheef VGA slot.

Freelance tweaker

• deavatar
1 op de 10 keer heb ik trouwens een ander probleem als ik de computer aan zet, dan krijg ik allemaal vage strepen op beeld, als ik dan op reset druk boot ie weer normaal.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb die ellende gehad bij Compaqs met een Matrox-G200 videokaart.

Na het opnieuw flashen van de G200 (in een andere compu) was het probleem verholpen.
Pagina: 1