Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Verwijderd
Bij mij werkte dat door dit in /etc/rc.local (of een ander bootscript) te zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #IP Chains / IP forwarding echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward ipchains -P forward DENY ipchains -A forward -j MASQ -s 192.168.1.0/24 -i eth0 # VNC poort ipchains -A input -j ACCEPT -p tcp -s 0.0.0.0/0 -d 212.187.79.35 5802 ipchains -A output -j ACCEPT -i eth0 -p tcp -s 212.187.79.35 5802 -d 0.0.0.0/0 # VNC poort forwarding ipmasqadm portfw -a -P tcp -L 212.187.79.35 5802 -R 192.168.1.24 5802 |
Mijn verbinding loopt via ppp0, maakt dat uit ??
en kan ik ipv mijn externe ip ook mijn dyndnsnaam opgeven ?
en kan ik ipv mijn externe ip ook mijn dyndnsnaam opgeven ?
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Verwijderd
ik gebruik pmfirewall scripting en daar vul je inderdaad ook in dat je een dynamishc adres hebt, en dat lijkt me logisch als dat ook zo is.
PMFirewall te vinden op www.pointman.org
Als je een beetje van firewalls en instellingen af weet heb je hem binnen een kartier aan de praat.
PMFirewall te vinden op www.pointman.org
Als je een beetje van firewalls en instellingen af weet heb je hem binnen een kartier aan de praat.
Ben een nono op dat gebied.
en met ipchains moet het toch ook werken ?
en met ipchains moet het toch ook werken ?
Verwijderd
PMfirewall configureert ipchains.
PMfirewall is alleen een script waarmee je door de configuratie van ipchains heen geholpen wordt, handig dus als je nog niet op veel ervaring hebt.
Installatie op zich staat in de readme uitgelegd.
PMfirewall is alleen een script waarmee je door de configuratie van ipchains heen geholpen wordt, handig dus als je nog niet op veel ervaring hebt.
Installatie op zich staat in de readme uitgelegd.
Dan ga ik ff kijken 
tnx
tnx
Pagina: 1