Toon posts:

[css] 'tabel'of zo midden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een tabel kun je zo leuk naar het midden centeren ik ben aleen heel erg dom en dus vraag ik me af hoe je dat per css doet ?

Verwijderd

zoekt, en gij zult vinden!

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is tabel comando en ik zoek een beetje voor css

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 10:57

Pelle

🚴‍♂️

Op vrijdag 28 september 2001 17:03 schreef Tigereye het volgende:
zoekt, en gij zult vinden!
Euhm *uche* hij wil CSS gebruiken voor het centreren. En in die topic die jij noemt kom ik geen letter CSS tegen.

Volgens mij kan het niet met CSS (met CSS2 wellicht?).
Er is in ieder geval geen attribuut 'align' ofzo.

* Pelle is benieuwd...

Verwijderd

Pelle, jongen, je hebt gelijk... maar ik vraag mij toch af waarom het persé met css moet, maar ok.

/me pakt zijn alles over css bookmark erbij, en kan het zo gauw nog niet vinden

Misschien dat iemand beter kan zoeken dan ik... misschien dat je wel met position=relative; right=50%; oid iets kan doen... of die 50% dan precies klopt weet ik niet, maar daar kom je snel genoeg achter denk ik, toch???

Verwijderd

Topicstarter
dat vind ik een beetje fijn om ccs te gebruiken omdat het soms beetje lang duurt voor dat de hele meuk er staat mmaar ben nog niet begonnen met bouwen eens kijken of het werkt..

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 28 september 2001 17:07 schreef Pelle het volgende:

Volgens mij kan het niet met CSS (met CSS2 wellicht?).
Er is in ieder geval geen attribuut 'align' ofzo.
CSS1 kent al text-align maar zoals de naam zegt is dit bedoel om texten binnen een element uit te lijnen.

een tabel centreren zou moeten gaan met float, maar vreemd genoeg kent dat enkel left of right.

waarschijnlijk is de beste oplossing om gewoon een divje om de tabel heen te zetten en deze een style="text-align:center;" geven

enkel moet ik dan wel zeggen dat er nog maar weinig verschil is met <div align="center">
het enige dat ik me kan bedenken is dat de eerste beter dynamisch met javascriptjes is aan te passen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Ik gebruik weleens body{text-align: center} maar volgens mij is dit officieel niet echt toegestaan. Maar het werkt wel.

De goede manier is om een tabel binnen de paragraaf, span of div te centreren
Pagina: 1