Okeej, ik had een goed lopend netwerk, maar nu ga ik over op XP, en pakt hij samba opeens niet meer... Alles klopt verder, trust-accounts etc. Hij kan wel aanmelden bij het netwerk, alleen dan kan ik toch nog niet inloggen...
Heb al 2.2.1a van de unstable debian-packages
Volgens onder andere [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/13874]Nelske[/url] zul je dan de CVS versie moeten gebruiken (nu nog tenminste).
Even [search=samba winxp] moet in ieder geval een aantal draadjes geven.
Even [search=samba winxp] moet in ieder geval een aantal draadjes geven.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Nou ik heb een behoorlijk oude samba (hoe zie je het versienummer?), en die doet het prima met XP hoor. Ik heb dan wel security op share staan. (wel een firewall op die poort voor de internetnetwkaart
)
Moet genoeg zijn, ik heb vorige week collega Traag's bak geupgrade naar 'testing' en nu werkt samba ook met zijn WinXP dus dat kan het probleem niet zijnOp vrijdag 28 september 2001 16:48 schreef The Spider het volgende:
Heb al 2.2.1a van de unstable debian-packages
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Deze rar melding geeft hij dus...root logged in as admin user (root privileges)
[2001/09/29 02:04:55, 0] smbd/service.c:make_connection(370)
root logged in as admin user (root privileges)
[2001/09/29 02:05:07, 0] smbd/service.c:make_connection(370)
[2001/09/29 02:05:19, 0] smbd/service.c:make_connection(370)
[2001/09/29 02:05:20, 0] rpc_server/srv_samr.c:api_samr_set_userinfo(672)
api_samr_
Samba versie kun je oproepen met bijv. [user@bak]$ smbd -V ,hoofdletter V dus.Op vrijdag 28 september 2001 22:29 schreef banaan-X het volgende:
Nou ik heb een behoorlijk oude samba (hoe zie je het versienummer?), en die doet het prima met XP hoor. Ik heb dan wel security op share staan. (wel een firewall op die poort voor de internetnetwkaart)
Ben benieuwd eigenlijk welke jij dan gebruikt (en de XP versie, ben net RC1 nl (MSDN) op m'n vleptop aan het gooien.
Mijn gok is dat shares wel werken maar samba als DC met XP nog wel eens problemen kan geven.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
probeer eens dit topic in windows operated systems te zzetten daar zitten de profsOp vrijdag 28 september 2001 16:46 schreef The Spider het volgende:
Okeej, ik had een goed lopend netwerk, maar nu ga ik over op XP, en pakt hij samba opeens niet meer... Alles klopt verder, trust-accounts etc. Hij kan wel aanmelden bij het netwerk, alleen dan kan ik toch nog niet inloggen...
Nou ik heb dus versie 2.0.7Op zaterdag 29 september 2001 01:40 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Samba versie kun je oproepen met bijv. [user@bak]$ smbd -V ,hoofdletter V dus.
Ben benieuwd eigenlijk welke jij dan gebruikt (en de XP versie, ben net RC1 nl (MSDN) op m'n vleptop aan het gooien.
Mijn gok is dat shares wel werken maar samba als DC met XP nog wel eens problemen kan geven.
En dat ie problemen geeft zou best kunnen, want ik kan vanuit een win98 computer totaal niet meer in XP komen, het is trouwens ook super raar geregeld met die deling in XP, je mag gewoonweg niet je windows, program files en documents en settings map sharen... En dat wil ik *** natuurlijk wel!!
Pagina: 1