Toon posts:

Seagate Barracuda IV

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zag een Seagate 60GB (Barracuda IV, 7200rpm) in de pricewatch voor 317,- (Fl. 5,28 per GB en da's nie veel voor 7200 rpm), maar ik vroeg me eigenlijk af hoe het met de betrouwbaarheid van die Barracuda IV's zit...

Mijn ervaring met Seagate in het algemeen is niet zo goed: elke schijf bij mij die crashte of bad sectors had was een Seagate. Afgelopen woensdag weer eentje een headcrash (was 2GB). Ik heb het hier wel over de wat oudere schijven van Seagate (<3GB), want met de nieuwe heb ik geen ervaring. De performance van de Barracuda IV schijnt wel goed te zijn, maar hebben jullie ervaringen met de betrouwbaarheid?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• OMX2000
  • Laatst online: 05:14

OMX2000

By any means necessary...

ik heb hem besteld net... kijken of het klopt, die prijs dan...

De cuda's schijnen wel betrouwbaar te zijn... Harde schijven zullen ooit wel een keer crashen, da's bekend. Het is niet gek dat je 2 Gb schijf gecrasht is is dat ding is wel een aantal jaar oud.
Het liefst had ik een IBM gekocht vanwege de performance. IBM's hebben een slechte naam gekregen de laatste tijd, maar ik denk dat dat ook te maken heeft met het feit dat die schijven tegen hun grenzen aan zitten. En er zullen vast wel veel mensen zijn die hun harde schijven niet koelen. En IBM staat toch bekend als heethoofd.

Ik wilde eigenlijk een WD/Maxtor aanschaffen, maar ca 350 piek haal je nog geen 40 GB schijf. :)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Ligt volgens mij niet aan de koeling (niet geheel iig), heb namelijk zelf ook 2 ibm's 45 gig, allebei kapot gegaan, terwijl ze zeker goed gekoeld worden. Ze voelen (lees voelden) lauwtjes aan, zonder koeling echt heet.

Over die baracudaIV heb ik tot nu toe geen slechte berichten gehad. Ik zou zelf ook deze kopen als ik er een zou moeten kopen

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx dudes... Ik ga 'm ff bestellen...

• OMX2000

OMX2000

Iedereen die hem, de 'Cuda IV 60GB, gaat kopen, ff hier posten over bevindingen... Volgens mij is die prijs een foutje van de medewerkers van beat-it.nl...

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 17:34 schreef OMX2000 het volgende:
Iedereen die hem, de 'Cuda IV 60GB, gaat kopen, ff hier posten over bevindingen... Volgens mij is die prijs een foutje van de medewerkers van beat-it.nl...
Ja, volgens mij zit daar ook een addertje onder het gras :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 17:34 schreef OMX2000 het volgende:
Boeiend, ik zal en wil 'm krijgen voor die prijs, k heb 'm al betaald... :) Als ik wat meer weet (dmv de ordertracking page) zal k het hier ff posten...
Pos Artikel Omschrijving Aantal Bedrag Prijs
--------------------------------------------------------------------------------

1 275Y016 BARRACUDA IV 60GB ATA100 1 266,00 266,00

--------------------------------------------------------------------------------
Verzendkosten 15,00
----------------------------
Subtotaal 281,00
BTW 53,39
Totaal 334,39
dit was het bevestigings meeltje

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 16:26
Op de site van hunzelf staat de
B IV 40GB voor 305 gulden
en de B IV 60GB voor 424 gulden,

EN DIT IS EXCL 19% BTW..

Dus er klopt iets niet in de pricewatch..
Prijs was ook veel te laag vergeleken de rest natuurlijk he..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• OMX2000

OMX2000

hebben ze volgens mij net aangepast.. damn!!!! Heb ik een poot om op te staan als ik ga zeiken over de prijs? Wat denken julie?

• Wierdo_NL
Is dit in EURO of in GULDENS ??
Want dat zie ik nergen staan....

Verwijderd

Topicstarter
Damn! Het idd nu veranderd! :o Ik ben benieuwd of ze moeilijk gaan doen... Ik heb al betaald (via girofoon), dus de koopovereenkomst is al gesloten (niet?)... Too bad, suckers... 8-)
Op vrijdag 28 september 2001 17:41 schreef Wierdo_NL het volgende:
Is dit in EURO of in GULDENS ??
Want dat zie ik nergen staan....
Guldens....

• OMX2000

OMX2000

Op vrijdag 28 september 2001 17:36 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Boeiend, ik zal en wil 'm krijgen voor die prijs, k heb 'm al betaald... :) Als ik wat meer weet (dmv de ordertracking page) zal k het hier ff posten...
[..]

dit was het bevestigings meeltje
Het verrotte is dat ze ook nog moeten bevestigen dat de order echt doorgaat. Check je orderstatus maar eens... En ze krijgen hem pas 4 oktober binnen.

• Wierdo_NL
DAWM, zou er wel ééntje voor die prijs hebben willen kopen, maarja, soms zijn ze net iets te snel..
Volgende fout beter >:)

PS : Ze hebben het al in de pricewatch verandert naar 504 gulden >:) Das rap..

Verwijderd

Ik had ook een Seagate Barracuda, maar die was echt heel brak:
spontaan clusters van verschillende bestanden met elkaar verbinden.
Self-extracting files gaven CRC errors.
Media bestanden die het niet meer deden
Enz.

Het kan zijn dat ik gewoon een verrotte schijf had, maar ik hoef geen Seagate meer. Heb em omgeruild en een Maxtor schijf meegekregen, bevalt me prima :)

edit:
was een seagate barracuda 40 GB 5400rpm

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 17:43 schreef OMX2000 het volgende:

[..]

Het verrotte is dat ze ook nog moeten bevestigen dat de order echt doorgaat. Check je orderstatus maar eens... En ze krijgen hem pas 4 oktober binnen.
Dat zag ik idd net ook, maar wettelijk is de koopovereenkomst al gesloten (er is betaald, emailtje is je "contract"), dus kunnen ze niet ineens de prijs verhogen.

Spannend! ;) OMX2000, laat je ook ff weten hoe het verder gaat?

• OMX2000

OMX2000

ik hou iedereen op de hoogte... duim duim duim... ;)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 14:49
Op vrijdag 28 september 2001 17:51 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Dat zag ik idd net ook, maar wettelijk is de koopovereenkomst al gesloten (er is betaald, emailtje is je "contract"), dus kunnen ze niet ineens de prijs verhogen.

Spannend! ;) OMX2000, laat je ook ff weten hoe het verder gaat?
Volgens mij moet je hem gewoon voor deze prijs krijgen, je hebt hem al betaald! :o

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ze waren wel snel met corrigeren, heeft niet veel meer dan een uurtje geduurd denk ik. Had ik er nou maar 2 besteld... :'( tsja, je kan niet alles hebben...

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Ik heb zeer goede ervaringen met Seagate schijven. Ik zou er mijn leven op zetten. Zelfs een ST412 doet het nog. Inmiddels heb ik al 230 GB aan Seagate schijven (7 stuks), nog nooit heeft me er eentje in de steek gelaten. En dat terwijl ze 24 uur per dag hun werk doen, al 9-14 maanden lang.

• OMX2000

OMX2000

Op vrijdag 28 september 2001 18:02 schreef ---X2--- het volgende:
Damn, ze waren wel snel met corrigeren, heeft niet veel meer dan een uurtje geduurd denk ik. Had ik er nou maar 2 besteld... :'( tsja, je kan niet alles hebben...
Nou ja ik denk dat ze dan moeilijk gaan doen over de prijs... Misschien zien ze het bij een paar gevallen door de vingers...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
De Belgische grondwet zegt (en ik denk dat dit ook in de Nederlandse staat) dat de de prijs die aangeduid werd (dus in dit geval op de site) de verkoop prijs is. Maar, de wet zegt OOK, dat een handelaar niets MAG verkopen met verlies. Ik weet niet welke van de 2 wetten prioritair is en of de laatste in Nederland ook geldt, maar herinner je het Dell verhaal in België van een weekje terug...
In elk geval, als dat een serieuze winkel is krijg je hem voor die prijs.

Verwijderd

Ik heb pas ook op deze 'aanbieding' bij Beat-It gereageerd.
Ik post wel of ik ze na de leverdatum van 4 oktober voor deze prijs gekregen heb.

Aantal Product Prijs Totaal
2 BARRACUDA IV 40.8GB ATA100
216,00 432,00

Bijdrage verzendkosten 15,00
Subtotaal 447,00
BTW 84,93
Totaal 531,93

• OMX2000

OMX2000

Op vrijdag 28 september 2001 21:03 schreef XTerm89D het volgende:
De Belgische grondwet zegt (en ik denk dat dit ook in de Nederlandse staat) dat de de prijs die aangeduid werd (dus in dit geval op de site) de verkoop prijs is. Maar, de wet zegt OOK, dat een handelaar niets MAG verkopen met verlies. Ik weet niet welke van de 2 wetten prioritair is en of de laatste in Nederland ook geldt, maar herinner je het Dell verhaal in België van een weekje terug...
In elk geval, als dat een serieuze winkel is krijg je hem voor die prijs.
Ik hoop dat deze wet ook in Nederland geld, en dat een Cuda inkoop meer dan 317 piek kost.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een dubbele 30 Gig Barracudas en die draaien echt goed. net als mijn 10.2 gig die in mijn andere systeem hangt. verder heb ik nog een hele zooi seagate gehad waarvan er slechts een kapot is gegaan door een brakke PSU. Dat was erg balen want het was een snelle 6.5 GB schijf (was toen nog veel)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:56

Hoicks

Techno!

Ik heb ook een barracuda en die draait als de neten. Superstil & supersnel.

Seagate heeft me nog nooit teleurgesteld.

• OMX2000

OMX2000

Op zondag 30 september 2001 06:52 schreef Hoicks het volgende:
Ik heb ook een barracuda en die draait als de neten. Superstil & supersnel.

Seagate heeft me nog nooit teleurgesteld.
Wordt ie heet of valt dat wel mee?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ik heb er ook alleen maar goede dingen over gehoord, die barracuda 4, zit eraan te denken om een 30 of 40 GB in mijn systeem te zetten. Vertrouw mijn IBM niet zo, en ik koel mijn HD's altijd prima. Volgens mij hebben die IBM dingen de laatste tijd gewoon een of ander brak onderdeel..vreselijk irritant iig.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 15:56

Hoicks

Techno!

Op zondag 30 september 2001 12:08 schreef OMX2000 het volgende:

[..]

Wordt ie heet of valt dat wel mee?
Hij wordt wel warm, maar niet in zo'n mate dat ik hem moet koelen volgens mij. Ik heb ook een big-ma(C)xitower. :)

En die had al een hele goede airflow.

• OMX2000

OMX2000

Hoi X2 heb jij al iets gehoord over je bestelling... Het blijft akelig stil rond Beat-It.nl...

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

ik heb sinds een maand 2 40 Gb cudda IV's en die bevallen super. over de betrouwbaarheid kan ik nu natuurlijk nog nix zeggen maar ik heb een 9 gig seagate van 4 jaar oud en die werkt nog prima.

Cudda IV's zijn trouwens super stil!!! zelfs tijdens het benchmarken kun je ze absoluut niet horen *D
Die van mij worden redelijk warm maar dat komt voornamelijk omdat ze heel dicht tegen elkaar aan zitten en omdat er een 30 gig maxtor boven hangt die ERG warm wordt.

enige minpuntje is dat ik heeeeeel erg lage waarden haal als ik ze in raid 0 aan mijn promise controller hang. lager dan met maar een schijf. (sandra score 1 schijf: ongeveer 25000, met 2 schijven: ongeveer 23000)

verder super

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• OMX2000

OMX2000

Op maandag 01 oktober 2001 15:50 schreef niXnut het volgende:
ik heb sinds een maand 2 40 Gb cudda IV's en die bevallen super. over de betrouwbaarheid kan ik nu natuurlijk nog nix zeggen maar ik heb een 9 gig seagate van 4 jaar oud en die werkt nog prima.

Cudda IV's zijn trouwens super stil!!! zelfs tijdens het benchmarken kun je ze absoluut niet horen *D
Die van mij worden redelijk warm maar dat komt voornamelijk omdat ze heel dicht tegen elkaar aan zitten en omdat er een 30 gig maxtor boven hangt die ERG warm wordt.

enige minpuntje is dat ik heeeeeel erg lage waarden haal als ik ze in raid 0 aan mijn promise controller hang. lager dan met maar een schijf. (sandra score 1 schijf: ongeveer 25000, met 2 schijven: ongeveer 23000)

verder super
Hmmm dus de performance is wat minder... vreemd... 25000 is boven gemiddeld?

Verwijderd

Ik heb net een Seagate Barracuda IV, 60 GB 7200 rpm ATA100.
Is echt super, snel en lekker stil en word niet echt warm (kheb een HDD koeler erop).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:25
Hier hetzelfde met een Cuda 3 en 4 aan Promise. Afzonderlijk haalt de cuda 4 hoger dan het hele RAID array. Als ik echter wat files heen en weer ga kopieren is ie wel sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 oktober 2001 15:34 schreef OMX2000 het volgende:
Hoi X2 heb jij al iets gehoord over je bestelling... Het blijft akelig stil rond Beat-It.nl...
Nee, mijn order is nog steeds niet geautoriseerd. Geld is wel afgeschreven. Op mailtjes reageren ze niet. Tijd voor een belletje...

edit:
Ze nemen niet op, je krijgt een of ander ranzig antwoordapparaat: "Bedankt voor het bellen, er is nu niemand om u te woord te staan..." Vanmiddag nog maar een keer proberen...

BTW: De verwachte leverdatum is nu ook ineens veranderd:
Voorraad: 0 stuks
Verwachte leverdatum: 21/09/01
:?

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Op vrijdag 28 september 2001 17:46 schreef phish het volgende:
Ik had ook een Seagate Barracuda, maar die was echt heel brak:
spontaan clusters van verschillende bestanden met elkaar verbinden.
Self-extracting files gaven CRC errors.
Media bestanden die het niet meer deden
Enz.

Het kan zijn dat ik gewoon een verrotte schijf had, maar ik hoef geen Seagate meer. Heb em omgeruild en een Maxtor schijf meegekregen, bevalt me prima :)

edit:
was een seagate barracuda 40 GB 5400rpm
Ik heb zo'n Baracuda IV 80Gig, en soms heb ik het gevoel dat ik ook zo'n probleem heb. Laatst een jpegje tegengekomen die brak was, kan aan mij liggen (verder geen problemen met DivXjes waar ik er toch meer van heb), maar grote zipfiles geven nogal vaak CRC errors. Weet iemand wat je er aan kan doen??

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Twee Baraccuda's in RAID-0 minder snel dan een losse Ccuda?? Hoe ken dat nu weer???

• OMX2000

OMX2000

Op dinsdag 02 oktober 2001 09:06 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Nee, mijn order is nog steeds niet geautoriseerd. Geld is wel afgeschreven. Op mailtjes reageren ze niet. Tijd voor een belletje...

edit:
Ze nemen niet op, je krijgt een of ander ranzig antwoordapparaat: "Bedankt voor het bellen, er is nu niemand om u te woord te staan..." Vanmiddag nog maar een keer proberen...

BTW: De verwachte leverdatum is nu ook ineens veranderd:
[..]

:?
Ik heb ze net aan de lijn gehad... En ze krijgen de schijf donderdag binnen, en dan heb ik hem volgende week pas in huis... Hij zei verder niks over een vreemde prijs of zo... Dus er is hoop!!!!

• OMX2000

OMX2000

oh ja voor de mensen die de 'Cuda IV in raid draaien... hier is een link op het storagereview.com forum http://www.storagereview.com/welcome.pl?/http://www.storagereview.com/jive/sr/thread.jsp?forum=1&thread=17380

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:33 schreef OMX2000 het volgende:

[..]

Ik heb ze net aan de lijn gehad... En ze krijgen de schijf donderdag binnen, en dan heb ik hem volgende week pas in huis... Hij zei verder niks over een vreemde prijs of zo... Dus er is hoop!!!!
Ok. :) Is jouw order al geautoriseerd? Die van mij nog steeds niet :(

• OMX2000

OMX2000

Op woensdag 03 oktober 2001 15:31 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Ok. :) Is jouw order al geautoriseerd? Die van mij nog steeds niet :(
ze hebben ze schijnbaar binnen, ik heb ze daarnet gebeld. dus morgen maar weer bellen, om te kijken wanneer ze ze gaan op sturen... maar nog steeds geen opmerkingen over de prijs.... :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 21:23 schreef App het volgende:
Ik heb pas ook op deze 'aanbieding' bij Beat-It gereageerd.
Ik post wel of ik ze na de leverdatum van 4 oktober voor deze prijs gekregen heb.

216,00 432,00

Subtotaal 447,00
BTW 84,93
Totaal 531,93
Mijn bestelling is wel geauthoriseerd.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn Seagate's werden wel behoorlijk heet.
2x 30.6 Gig (7200rpm) tegen elkaar produceerde toch wat hitte.

heb nu een hdd koeler op de onderste schijf en de andere heb ik achter een baycooler hangen. Nu worden ze echt niet warm meer.

me 10.2 gig die blijft zonder koeling op goede temp

• OMX2000

OMX2000

Op woensdag 03 oktober 2001 15:53 schreef App het volgende:

[..]

Hmmmmm, cool... FF posten als je ze echt binnen hebt.

Verwijderd

Op woensdag 03 oktober 2001 20:52 schreef OMX2000 het volgende:

[..]

Hmmmmm, cool... FF posten als je ze echt binnen hebt.
Doe ik. Heb nog nix gekregen.

• OMX2000

OMX2000

iemand nog nieuws?

Verwijderd

Topicstarter

[..]

Yep, die van mij ook. (1x 60 GB Barracuda IV voor 317,-)

Verwijderd

heb net 2 barracuda's gekocht, en ze zijn echt vet stil! Qua performance heb ik ook niet zo veel te klagen alleen werkt mijn raid setup trager dan verwacht.(zie andere topic en opslagmedia & i/o controllers)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 11:52 schreef XPlosion het volgende:
heb net 2 barracuda's gekocht, en ze zijn echt vet stil! Qua performance heb ik ook niet zo veel te klagen alleen werkt mijn raid setup trager dan verwacht.(zie andere topic en opslagmedia & i/o controllers)
Ja, bekend probleem... check http://www.storagereview.com/welcome.pl?/http://www.storagereview.com/jive/sr/thread.jsp?forum=1&thread=17380 maar...

• OMX2000

OMX2000

damn we zijn nu bijna 2 weken verder en ik heb nog steeds geen 'Cuda gezien...zal maar weer eens gaan bellen...

Verwijderd

Ik was degene die die goedkope prijs toen bij "rot-op" ;) zag, ook besteld, maar ook bij mij is het order alleen nog maar geautoriseerd. De dag na mijn bestelling hadden ze die schijf wel van de site gehaald (was namelijk het artikelnummer met daarachter ECBT, is volgens mij een Europese distributeur). Gebeld heb ik nog niet, maar ik ben al bang dat dit hele order niet doorgaat. Oh, ik heb 'm gelukkig wel onder rembours gezet, dus ik betaal pas wanneer die er echt is... Een mailtje heb ik gisterenochtend vroeg wel gestuurd, maar ze hebben nog niets van zich laten horen...

Ze zijn trouwens een webtrader, dus mag het order niet langer dan 30 dagen op zich laten wachten, anders heb je het recht te annuleren (en GEEN annuleringskosten!):
De levering
· De aanbieder zal een leveringstermijn van maximaal 30 dagen met de consument overeenkomen.
· Wanneer de overeengekomen leveringstermijn, om welke reden dan ook overschreden wordt, moet de aanbieder de consument daarvan zonder uitstel in kennis stellen en de mogelijkheid bieden om de overeenkomst kosteloos te ontbinden. Eventuele gedane betalingen worden in dat geval zo spoedig mogelijk, maar binnen maximaal 14 dagen na de kennisgeving aan de consument terugbetaald.
· Indien de consument ten gevolge van de overschrijding van de leverdatum aantoonbare schade lijdt, is de aanbieder verplicht tot vergoeding van deze schade.
Bron: Consumentenbond webtrader
Dus ze hebben nog 2,5 week om te leveren, daarna kostenloos ontbinden. Ze moeten echt gaan opschieten, want 10GB is te weinig voor me en ik wil wel een grote harde schijf hebben

• OMX2000

OMX2000

ik heb ze een week geleden gebeld, en ze zeiden mij dat als iets niet op voorraad is dat ze het dan binnen 2 weken binnen hebben... dus nog een paar nachtjes slapen... :)

• OMX2000

OMX2000

een weer een update... ik heb ze net weer gebeld en ze zeiden mij dat de hardeschijven zelfs pas eind oktober geleverd zouden kunnen worden, ze hadden daar geen inzicht in... vaaag allemaal... gek dat het 1 maand kan duren voordat je een product binnen hebt, terwijl als je het in de states besteld je het binnen 3 dagen in huis hebt... hmmmmm

Verwijderd

Pfff... Ze zijn daar wel makkelijk in dus. Eerst zeggen dat dat ding 4 oktober (waarschijnlijk) binnen zal komen en nu is het plotseling eind oktober geworden. Nou ja, zolang ze maar voor 28 oktober leveren, anders gewoonweg annuleren.
Trouwens, ook misschien wel vaag: ze zitten in Apeldoorn, maar domein is geregistreerd door hetzelfde bedrijf maar dan gevestigd in Tilburg :? Ik begin me dan toch echt wat zorgen te maken, in de zin van levering dan (ben ik blij dat ik rembours heb aangegeven, anders zou ik denk ik m'n centen kwijt zijn)... En waar moet je je verhaal dan halen, in Apeldoorn of zit uiteindelijk de verantwoordelijke in Tilburg? M'n grootste zorg is dat ze uiteindelijk een andere schijf opsturen, ofwel een kleinere, danwel een totaal ander type (5400rpm). Zaak is dus om het pakketje van te voren te controleren, voordat er dus is betaald. Desnoods laat ik de bezorger het pakket openen....

Verwijderd

Ik heb een mailtje gehad. Seagate heeft problemen met leveren van dit product ( :? Hoe kan dat als andere winkeliers daar geen problemen mee hebben :? ). Ze verwachten deze schijf nu wel elk moment, dus ik wacht in spanning af!

• OMX2000

OMX2000

weer gebeld... en ze schijnen ze pas de 22e binnen te krijgen... klote dus... denk dat ik mijn order ga cancellen..

Verwijderd

Gezellig, we krijgen dus twee verschillende verhalen te horen. Ik noem de 22ste namelijk niet echt "op elk moment". Ik wacht het dan nog wel eventjes af, ik denk namelijk dat de prijzen aan het eind van de maand nog niet ver genoeg gezakt zullen zijn dat ze in de buurt van deze prijs komen te liggen... Alleen denk ik dat een Shop Survey wel op z'n plaats is: Algemene indruk 5 |:( (en dan hebben ze alleen nog dat extra puntje omdat ze het order wel geautoriseerd hebben).

Verwijderd

Topicstarter
Pfff... 22ste :( Hier word ik heel moe van...

Verwijderd

Topicstarter
Dudes net maar weer eens gebeld of ik niet een andere 60GB 7200rpm kon krijgen voor die prijs... Gast zoeken: "Hmmm... ja... Het was wel een hele goeie aanbieding, want al de andere 60 GB's op 7200 rpm zijn rond de 450,-..." >:)

• OMX2000

OMX2000

Heeft ie nog iets over levertijd gezegd? Of was dat nog steeds onduidelijk?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 14:06 schreef OMX2000 het volgende:
Heeft ie nog iets over levertijd gezegd? Of was dat nog steeds onduidelijk?
Maandag 22 oktober. Hoop dat we ze dan dinsdag hebben... :Z

Verwijderd

Beat-It zit inderdaad in apeldoorn, woon erook.
Die lui hadden een keer iets leuks in de aanbieding, weet niet meer wat, maar ik ging daaro langs, alles gewoon dicht, luxaflex ookdicht, was niet echt een leven te bekennen.

Ben er daarna niet meer geweest, beetje vage winkel vind ik... vooral nadat ik dit gelezen heb.
ik heb nu ook barracuda's gehaald voor een goeie prijs bij 1T00, supergoeie zaak en snel geleverd.

als ik jullie was, laat dat bedrijf de scheit krijgen, en koop bijvoorbeeld bij 1t00, lekker snelle levering, netjes verpakt, goedkoop, alleen een brakke superbrakke site, maar daar moet je doorheen kijken!

Greetz!

Verwijderd

1to0 goedkoop? Ik dacht het niet, voor dezelfde prijs als we een 60GB kunnen krijgen (ja, 7200 toeren), kan je bij deze toto een 40GB kopen. En ze hebben dan niet eens grotere schijven, dus dat is ook niet echt ideaal. Ik heb zo'n schijf onder andere nodig vanwege uncompressed audiobestanden (en ja, dan zit je op 10MB per minuut zeg maar). Zeker als je er daarna nog bewerkingen op loslaat is het een behoorlijke aanslag op je harde schijf, je ziet je vrije ruimte best hard teruglopen.
Maar goed, op andere punten zal 1to0 wel goedkoper zijn, maar niet in dit geval...

• OMX2000

OMX2000

precies, als de prijs niet zo laag was geweest zou ik ook ff ergens anders een harde schijf besteld... ik heb veel ruimte nodig voor het rippen van DVD's, dus 1 week extra wachten voor 20 GB extra vind ik wel te doen... maar ik baal wel van de service van Beat-It... ik denk niet dat ik zo snel weer iets bij hun bestel...
En tja als ik nu zou moeten kiezen zou ik een Maxtor D740X bestellen, goede prijs, snel, en betrouwbaar...

Verwijderd

1t00 is anders wel 1 van de goedkoopste leveranciers voor 40gb schijven, en ik kreeg ze lekker voor een speciale prijs :)))

ps. zal nu wel veranderd zijn.

300 piek voor Seagate 7200rpm ata100 40gb :P

op dit moment kosten de schijven 290 :) , gaat lekker

• OMX2000

OMX2000

eeehm wat vind je van 350 voor een 60Gb Seagate???

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 11:20 schreef OMX2000 het volgende:
eeehm wat vind je van 350 voor een 60Gb Seagate???
lekker prijs , maar een beetje fictief he ... vrachtwaguhhttje :+

• OMX2000

OMX2000

nee beat-it...

• OMX2000

OMX2000

Het wordt nog mooier, ze hebben er nu 1 op voorraad, en ik heb er niks over gehoord, en ik zie ook niet dat ze er eentje naar me opgestuurd hebben... Hij is inmiddels wel iets goedkoper geworden..

Verwijderd

[..]

Ik heb er inmiddels eentje binnen. Heb Beat-it donderdag gebeld en het bleek dat ze een foutje hadden gemaakt. De 2e zou me meteen toegestuurd worden. Heb hem nog niet

• OMX2000

OMX2000

Okee maar voor welke prijs heb je hem binnen gekregen?

Verwijderd

216,00 432,00

Subtotaal 447,00
BTW 84,93
Totaal 531,93

Verwijderd

Het is inmiddels 23 oktober en volgens Beat-It zou de schijf gisteren zijn binnengekomen. Alleen versturen ze 'm blijkbaar niet... Ik had vorige week nog een gesprek daarover en dat was allerminst bemoedigend...
Ik vroeg dus hoe het zat met mijn order. Hoor je een hoop getik, stilte, nog meer getik (ze was blijkbaar aan het zoeken), moet ze ineens even bij een ander wat na gaan vragen (zit je toch al met de vraag waarom dat nogdig zou zijn). Komt ze terug, zegt ze dus dat die schijf nog niet binnen is. Vraag ik wanneer die schijf binnen komt, krijg ik dus de 22ste te horen. Ze begon ook uit te leggen dat het een aanbieding betrof, ik natuurlijk er gelijk tegenin dat dat er toch niets mee te maken heeft. Ze legde verder uit dat deze schijf zo goedkoop was door een prijsafspraak van de leverancier en dat Seagate leveringsproblemen heeft.
Ik vraag verder en maak een bewering dat die schijf dus zo goedkoop is omdat die uiteindelijk misschien geleverd gaat worden wanneer de prijzen genoeg zijn gezakt. Zij gaat lachen ( :? ), iets wat natuurlijk zeer irritant is. Die lach bleef ook zo'n beetje tot het einde van het gesprek. Ik vraag dus door en ze beweerde dat mijn bewering totaal niet waar is, waarop ik natuurlijk er weer tegenin ga door aan te geven dat de prijzen al aan het zakken zijn.
Hoe dan ook, uiteindelijk komt het erop neer dat Beat-It wel mooie prijzen neer weet te zetten, maar dat leveren toch een probleem is. Ik wacht nog heel eventjes (mogelijkheid tot annuleren komt eraan, nog 5 dagen) en dan kijk ik nog wel verder. In ieder geval is mijn algemene indruk wel enorm gedaald (een klant uitlachen, waar halen ze dat personeel vandaan?) |:( :(

• OMX2000

OMX2000

Hmmmm hier word ik dus niet goed van. Dat de prijs extreem laag was, is helemaal waar. Dat ze nu pas kunnen leveren als ze voor dezelfde prijs die harde schijf in kunnen kopen is natuurlijk kolder.
Ze moeten mij gewoon kunnen vertellen of ik dat ding deze week binnen heb. Op hun website staat trouwens ook dat ze er nog 1 op voorraad hebben.

Ik heb dus net ook ff gebeld... En de dame aan de telefoon verteld me dat de harde schijf die ze in voorraad hebben een andere is dan die in de aanbieding stond... vreemd... En de harde schijf die in de aanbieding is moet nog komen... Vreemd, ik heb altijd begrepen dat je dingen die je snel kwijt wil in de aanbieding doet, en niet dingen die je nog moet krijgen... Dan kun je nu ook alvast de Geforce 4 in de "aanbieding" doen voor 500 piek...

Verwijderd

Een nieuwe dag, nog steeds geen schijf |:( Het gaat ernaar uitzien dat Beat-It liever klanten kwijt dan rijk is. De prijzen zijn bij andere zaken steeds meer aan het zakken en het moment komt eraan dat de prijzen gelijk zullen zijn aan die van de aanbieding :(
Ik dacht altijd dat je als winkel aan klantenbindnig zou moeten doen, maar er zijn blijkbaar winkels die denken dat ze aan klanten verjagen een betere oplossing hebben.
Naar mijn idee is de oplossing simpel: ze hebben een zelfde schijf op voorraad (alleen is dat niet die van de aanbieding :? ), stuur die op voor de aanbiedingsprijs. Dan krijg je later (moet je zelf dus achter de leverancier aan) wel je aanbiedingsschijf binnen en verkoop die voor de hoge niet-aanbiedingsprijs.

edit:

Grrr.... Die schijf is plots uit de voorraad verdwenen... |:(

• OMX2000

OMX2000

Ik ga mijn order cancellen... Ik heb ergens anders een Maxtor D740X besteld...
Die meid bij Beat-it is niet helemaal lekker volgens mij, ze doet er echt makkelijk over als een klant niet helemaal happy is... Misschien een brief/e-mail sturen naar haar baas...

Verwijderd

Hier in het bedrijf zijn in de afgelopen maanden al meerdere computerleveranciers dedumpt vanwege dit soort achteloosheid/arrogantie

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 12:39 schreef OMX2000 het volgende:
Ik ga mijn order cancellen... Ik heb ergens anders een Maxtor D740X besteld...
Waar? en was dat een fluid of ball bearing?

• OMX2000

OMX2000

volgens mij is de D740X altijd fluid bearing... en ik heb hem bij exile.nl gehaald

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 13:46 schreef OMX2000 het volgende:
volgens mij is de D740X altijd fluid bearing... en ik heb hem bij exile.nl gehaald
Nou mooi niet!! De typenummers xxxxxJx zijn balll bearing, en de xxxxxLx zijn fluid. kijk maar op www.maxtor.com . Ik weet niet welke Exile verkoopt, want ik wil een 60GB. Maar ik zou ze nog maar ff bellen als je fluid wilt!!

• OMX2000

OMX2000

thanx for the info!!! ik ga checken bij Exile...

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 14:05 schreef OMX2000 het volgende:
thanx for the info!!! ik ga checken bij Exile...
en?

• OMX2000

OMX2000

de hebben de xxxxxLx Yahooooooooooo.com!!! :9

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 16:04 schreef OMX2000 het volgende:
de hebben de xxxxxLx Yahooooooooooo.com!!! :9
Beter!! Alleen jammer dat ze geen 60GB hebben... :(

Verwijderd

Topicstarter
Net weer gebeld met Beat-It, kreeg die blonde doos weer aan de lijn. Mijn boodschap: ik wil een gelijke schijf voor dat geld. Nou, dat kon ze niet doen, blablabla... Vervolgens een kwatier gezeken of ik een leiding gevende aan de telefoon kon krijgen, is me uiteindelijk gelukt. Komt die gast met: ja, ja, we zijn van Seagate afhankelijk, blablabla... Wat heb ik nou met Seagate te maken? Ik koop dat ding toch bij hun? Iig hadden ze het nu over half november.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 'm met de HCC dagen niet heb, cancel ik deze en koop ik er daar wel eentje...

Verwijderd

Inderdaad, levertijd is plots half november geworden (en ik durf te wedden dat tegen die tijd OF de "aanbiedingsprijs" in vergelijking met andere winkels helemaal geen aanbieding meer is, OF dat ze de levering nog maar een tijdje uitstellen totdat ze prijs wel laag genoeg is.
Intussen ook de Shop Survey aangepast, het cijfer gaat wel omlaag op die manier... Het lef hebben om een klant uit te lachen, schermen met het feit dat als het een aanbieding is, dat er dan lange levertijden aan vast zitten.
Ook is bij mij het order geannuleerd, er is gewoon geen zaken te doen met (het personeel van) Beat-It!
Natuurlijk gaat er wel een mailtje naar de directie, eens zien of die nog iets hierop te zeggen hebben. Is dat ook niet bevredigend, dan op z'n minst de consumentenbond inschakelen. Misschien een mailtje naar Seagate ook op z'n plaats, aangezien de hele tijd naar Seagate word verwezen vanwege de levertijden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm ook gecanceld, nu ff een shop survey invullen... >:)

Verwijderd

In mijn zoektocht naar info over Seagate kwam ik dit verhaaltje tegen.

Hebben de heren hun orders intussen gecancelled?? (En wat is de nieuwe aanwinst? :))

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Ze krijgen waarshijnlijk over 2 jaar dan zijn wel 317 gulden waard :)

Just kidding ;)
Pagina: 1