fout met updaten tabel sql in asp

Pagina: 1
Acties:

• mark_gl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 23:13
Deze code gebruik ik

cmdTemp.CommandText = "SELECT * FROM " & CONST_MODULE_TABEL & " ORDER BY titel"
cmdTemp.CommandType = 1
Set cmdTemp.ActiveConnection = DB
RS.Open cmdTemp, , 3, 3

Do While NOT RS.EOF
RS("userlevel") = RTrim(Request.Form(RS("naam")))
RS.Update
RS.MoveNext
Loop
RS.Close

en deze fout melding krijg ik
weet iemand wat er aan de hand is

ADODB.Recordset error '800a0cb3'

Current Recordset does not support updating. This may be a limitation of the provider, or of the selected locktype.

/intern/algemeen/toegangsniveau.asp, line 37

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je selecteert iets uit een tabel, en je probeert daarna de SELECTIE te updaten. Dit kan niet, je moet de TABEL ZELF updaten....

Ben geen asp kenner, dus hoe je een recordset maakt van een tabel weet ik niet.. gebruik anders een UPDATE query (update tabel set veld1=99 where veld2=100 o.i.d.)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik ben net met ASP begonnen dus ook niet echt een kenner, maar ik ben wel bekend met VB en daar kan je wel gewoon met ADO een selectie van een tabel updaten.

Het updaten werkt volgens mij niet omdat je de verkeerde cursortype/locktype gebruikt, ja die foutmeldingen zijn af en toe best wel handig.

Hoe dat locktype en cursortype in elkaar zit weet ik niet precies maar ik gebruik altijd adOpenKeyset en adLockOptimistic als ik gegevens wil wijzigen.
Je zou dan als volgt je recordset moeten openen:

RS.Open cmdTemp, , 1, 3

Verwijderd

Hi,
Je kan inderdaad niet met een SELECT-query je tabel updaten, maar dat moet je doen met een UPDATE-Query.

Wat ik altijd doe is een sub maken waar je de gegevens uit je database leest en voor eventuele wijzigingen roep ik dan een andere sub aan die een UPDATE query uitvoert en daarna redirect naar je vorige sub!

Misschien kun er wat mee doen?!

ASPTWEAK :P