PC boot na opstarten Games

Pagina: 1
Acties:

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 13:05
Gister werdt ik uit het niets opgescheept met een nogal vreemd fenomeen (lees probleem.

Telkens als ik een Game opstart dan begint mijn pc met rebooten.
Ik al van alles geprobeert;
Virusscan (meerdere zelfs)
Videokaart omgeruild met een tnt1 (probleem niet opgelost
Ander Moederbord (Abit BX6 probleem niet opgelost)
Andere kast (probleem niet opgelost)
Oude (ghost) kloon terug gezet (probleem niet opgelost

Wie kan mij helpen !!!

Specs:
Chaintech 6ata4 (via 694 chipset)
Pentium Coppermine 800 Mhz
Asus 7700 deluxe
256 mb geheugen (toshiba)
IBM GPX 40 gig

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Is het alleen bij games , of ook bij andere zware belasting van dingen ?.. , je hebt video/ mobo al vervangen, proc niet toch ?.. , vaag dat ie wegvalt.... , ik zou zeggen als je mobo niet had vervangen , dat het je mobo was icm met een bios versie die niet helemaal 100% werkt ( heb ik vaker gezien )
Wat is de temp van je proc , en kan je het voltage niet iets verhogen ofzo, want stel dat ik 1650 mhz doe met 1,75 volt en ik start iets op, dan reboot ie ook ,maar jij hebt std mhz , hmmm idd vaag jah

• Carel
Op vrijdag 28 september 2001 17:00 schreef Carel het volgende:
Is het alleen bij games , of ook bij andere zware belasting van dingen ?.. , je hebt video/ mobo al vervangen, proc niet toch ?.. , vaag dat ie wegvalt.... , ik zou zeggen als je mobo niet had vervangen , dat het je mobo was icm met een bios versie die niet helemaal 100% werkt ( heb ik vaker gezien )
Wat is de temp van je proc , en kan je het voltage niet iets verhogen ofzo, want stel dat ik 1650 mhz doe met 1,75 volt en ik start iets op, dan reboot ie ook ,maar jij hebt std mhz , hmmm idd vaag jah
Ehm misschien iis het een vet irq probleem, misschien zou een andere pci indeling helpen ?.. , ik noem maar wat ...
Dit geldt alleen als het dan echt alleen bij games is, zit dan te denken aan video/sound combi..

Verwijderd

niet iemand zitten kutten met je snelkoppelingen?

die ipv verwijzen naar het spel een shutdown geven...
hadden ze bij mij ook gedaan...

(ik heb ze wel teruggepakt door scandisk defrag en nog een aantal apps in startup van allusers te zetten hehe)

Verwijderd

Hoeveel watt is je voeding??? Kan zijn omdat er dus teveel 'belast' wordt... Dat had ik tenminste (maar er zit ook een zooitje in :)) 350Watt voeding erin en draai nu als een zonnetje :Y) Maar ja, probeer eerst de game opnieuw te installen voordat je dus zoiets 'heftigs' gaat doen :+

• Carel
Op vrijdag 28 september 2001 17:08 schreef HLAdmin het volgende:
Hoeveel watt is je voeding??? Kan zijn omdat er dus teveel 'belast' wordt... Dat had ik tenminste (maar er zit ook een zooitje in :)) 350Watt voeding erin en draai nu als een zonnetje :Y) Maar ja, probeer eerst de game opnieuw te installen voordat je dus zoiets 'heftigs' gaat doen :+
Hij had ook een andere kast geprobeerd, alleen hoeveel watt ????.. hmm nouja en het is een p3 800, die hoeven nou ook niet zoveel :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
Op vrijdag 28 september 2001 16:41 schreef ChojinZ het volgende:
Gister werdt ik uit het niets opgescheept met een nogal vreemd fenomeen (lees probleem.

Telkens als ik een Game opstart dan begint mijn pc met rebooten.
Ik al van alles geprobeert;
Virusscan (meerdere zelfs)
Videokaart omgeruild met een tnt1 (probleem niet opgelost
Ander Moederbord (Abit BX6 probleem niet opgelost)
Andere kast (probleem niet opgelost)
Oude (ghost) kloon terug gezet (probleem niet opgelost

Wie kan mij helpen !!!

Specs:
Chaintech 6ata4 (via 694 chipset)
Pentium Coppermine 800 Mhz
Asus 7700 deluxe
256 mb geheugen (toshiba)
IBM GPX 40 gig
Welke OS? want als je een spel speelt onder XP en hij loopt vast dan start ie vanzelf over nieuw op misschien dat dat het is (had ik ook)

The devil is in the details.

Verwijderd

Zo te zien heb je al een aantal zaken verwisseld om te kijken waar het aan ligt. Het blijkt dus niet aan je voeding, moederbord of videokaart te liggen. Er blijven dan nog een paar opties over:
-processor: je processor wordt te warm.
-harde schijf: je hebt iets verkeerd ingesteld (softwarematige fout dus).
-geheugen: er is iets mis met je geheugen. Misschien dat je op de één of andere manier je geheugen uitgebreidt kan testen.
-andere kaarten: je Soundblaster of iets dergelijks werkt niet goed. Probeer de onnodige kaarten er eens uit te halen.

Trouwens, hoort dit wel in V&B? Het lijkt me niet zozeer een videokaart/monitor probleem, dus misschien moet hij naar HA/SA?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 13:05
Het "euvel" is gevonden.Wat bleek: Mijn Mem. was niet helemaal in orde. Mijn eigen moederbord gaf aan dat het geheugen O.K. was. Echter, in de pc van een vriend gaf het geheugen direct na het opstarten een melding.
De strip heb ik toen vervangen en weg probleem...

In iedergeval bedank voor jullie hulp !!!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 20:59
dat is dan fl.3,95 of E1,80

The devil is in the details.

Pagina: 1