Hallo,
Dit is een half huiswerkvraagje, dus een eventuele link naar een voorbeeld is ook welkom. Het probleem is alsvolgt:
Ik wil uit een mysql database via de hieronderstaande code alle subjects van een bepaalde database (zeg maar newsdatabase) opvragen. Het opvragen en in een table gooien lukt. Nu wil ik alleen dat de subjects als hyperlink werken.
Heeft iemand een idee?
Nu heb ik zelf al geprobeerd om voor de subject de volgende code toe te voegen...
Maar om de een of andere reden geeft die dan alleen het <a href="test.html"> weer en niet de subjects meer. Terwijl die het zonder die a href wel weergeeft.
Goed, ik hoop dat iemand hiermee kan helpen... en dat school de volgende keer gewoon met php wil werken....
Dit is een half huiswerkvraagje, dus een eventuele link naar een voorbeeld is ook welkom. Het probleem is alsvolgt:
Ik wil uit een mysql database via de hieronderstaande code alle subjects van een bepaalde database (zeg maar newsdatabase) opvragen. Het opvragen en in een table gooien lukt. Nu wil ik alleen dat de subjects als hyperlink werken.
Heeft iemand een idee?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| #!/bin/bash
function query()
{
mysql --user=pietje --password=klaasje \
--database=news \
--execute="$*"
}
echo 'Content-type: text/html'
echo ''
cat << einde
<html>
<head>
<title>Nieuwe subject</title>
</head>
<body>
einde
echo "<table border=0>"
query "SELECT subject FROM newstable" | while subject
do
echo "<tr>"
echo "<td>$subject</td>"
echo "</tr>
done
echo "</table>"
echo "</body></html>" |
Nu heb ik zelf al geprobeerd om voor de subject de volgende code toe te voegen...
code:
1
| echo "<td><a href="test.html">$subject</a></td> |
Maar om de een of andere reden geeft die dan alleen het <a href="test.html"> weer en niet de subjects meer. Terwijl die het zonder die a href wel weergeeft.
Goed, ik hoop dat iemand hiermee kan helpen... en dat school de volgende keer gewoon met php wil werken....
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer