Toon posts:

Asus 7700 capture probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een weekje geleden heb ik een 7700 deluxe (met VR etc 8-) ,joepie!)gekocht, en ben natuurlijk rete-enthousiast over.

Aleen het capturen gaat niet goed. Als ik de "audio-tulpjes van de scart-kabel uit mn video" in mijn "line-in" plug, hoor ik wel het geluid, maar met capturen wordt er alleen beeld vastgelegd.

MAAR als ik de audio-out van mn video in mijn "mic-in" plug, captured hij netjes het geluid mee.. zwaar overschreeuwd uiteraard.. ;(

Ik zie nergens in dat VCR-programmaatje van asus een mogelijkheid om de audio-source te kiezen..

Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Probeer eens met VirtualDub te capturen. Hierbij moet je wel opletten, omdat het audio-capturen volgens mij niet standaard aan staat. Heb je anders geen line-in op je videokaart waar je eventueel de audio mee zou kunnen opnemen? (Want vaak is het geluid dat opgenomen is via je geluidskaart van betere kwaliteit dan wanneer het via je TV-kaart (in jou geval videokaart) is opgenomen.)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

dubbelklok op dat speakertje in je tray. opties->eigenschappen. Kies de radiobutton opnemen en klik ok..
nu heb je een mixer voor je opname. Selecteer line in voor opname. Dat zou het moeten doen

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Laatste tip is inderdaad vaak de truuk.

Verwijderd

Topicstarter
HEE, die kende ik nog niet!

Het werkt! onwijs bedankt! En VirtualDub is trouwens een behoorlijk geinig progje..

:)

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 20:29
ik heb dus wel geluid in asus vcr
maar niet in virtualdub.
iemand enig idee?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op vrijdag 28 september 2001 16:07 schreef Teatime78 het volgende:

MAAR als ik de audio-out van mn video in mijn "mic-in" plug, captured hij netjes het geluid mee.. zwaar overschreeuwd uiteraard.. ;(
Dit heb ik ook gehad.. ik heb zelf dus ook een V7700 Deluxe. Heb je een SB Live? Ik namelijk wel . en kwam erachter hoe ik dat probleem met de mic (veel te hard geluid) kon verhelpen.

Volume Control -> Options -> Properties -> Microphone enabelen.

Volume Control -> Options -> Advanced Controls enabelen.

Nu verschijnen onder zowel Play Control als Microphone Balance 2 knoppies met 'Advanced'.
Klik 'advanced' onder de microphone, en disable Mic Boost (+20dB).

En toen kon ik gewoon via mijn mic sound capturen.... :) Met VirtuaDub btw.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Taz heeft gelijk. Had hetzelfde probleem al eerder eens opgelost. Gewoon je volumecontrol goed instellen!
Pagina: 1