Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kapotte "kabel" beeldscherm (laptop)

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 20:29
Het gaat hier om een Compaq Lte Lite 4|33c laptop.

Gister is bij het dichtklappen van het beeldscherm het linker pootje van het beeldscherm afgeknapt. Het beeldscherm zat op 2 plekken vast aan de rest van de laptop. In die pootjes zaten scharnieren die niet goed draaiden. Bij het dichtdoen van het beeldscherm is een scharnier vast blijven zitten en is er plastic kapot gegaan. Ook is een plat kabeltje die van de laptop naar het beeld loopt doorgescheurd. Alles is verder nog intact, maar er kan dus geen signaal meer naar het beeld.

Mijn vraag is nu of iemand weet waar ik een vervangend kabeltje kan vinden/kopen. Het is een beeldscherm met een ingebouwde muis met 2 knoppen. Hieronder staan nog wat plaatjes ter verduidelijking van het verhaal. Bij de roodomcirkelde stukken is de kabel afgeknapt.

Een closeup voor de nummers:
Afbeeldingslocatie: http://ap0001.virtualave.net/got/cablenrenz.jpg
De complete kabel:
Afbeeldingslocatie: http://ap0001.virtualave.net/got/helekabel3.jpg
De scharnieren:
Afbeeldingslocatie: http://ap0001.virtualave.net/got/scharnieren.jpg

Voor de mensen die ook een laptop hebben als deze, als het beeldscherm moeilijk dicht gaat en kraakt. Haal het bovenste stuk plastic van de laptop eraf en smeer die scharnieren, voor het te laat is.

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 17:19
Ik zal ff kijken of ik nog iets heb liggen voor je.

Momentje

edit:

Sorry, niets meer van liggen, alleen nog spullen van LTE 5000 en Armada 15xx

Verwijderd

Compaq Service Centre kan je die kabels en scharnieren wel krijgen.. ff de site van compaq checken voor adressen.. :)

suc6

• aP_
De scharnieren zijn op zich niet kapot, maar moeten gewoon ff gesmeerd worden. Het plastic van de laptop daarintegen is wel kapot... misschien kan ik het nog maken door een gat te boren in de klep, en dan vast te zetten met een paar schroeven of zo.

Ik zal eens ff naar het "Compaq Service Centre" gaan. Thx voor de info.

Verwijderd

ik heb hier nog een tft schermpje liggen van een armada 7400 met volgens mij hetzelfde kabel stukje dat no goed is dus als je ff navraagt of je deze kan gebruiken heb ik hier de kabel voor je.

• aP_
'k heb net een meel gestuurd naar de amerikaanse compaq, via hun site. Op de nederlandse site kon ik geen meeladres of zo vinden. Dus nu hopen dat ze snel terug melen...

En.. bedankt steve-a17, voor het aanbod. Ik zal wel ff melden als ik er gebruik van wil maken.

• aP_
'k heb net een meel terug gekregen van Compaq "E-Services":
The cable from the Armad a7400 will not fit your unit. Depending on which LTE unit you have Compaq just replaced the whole LCD assy as 1 piece.
Dus het is niet mogelijk eentje te gebruiken uit een armada... jammer. Degene die me dit meeltje heeft gestuurd had ook een serienummer nodig van m'n laptop, maar die kon ik nergens vinden... het enige dat ik kon vinden was: "10110142500334", maar alle serienummers van compaq zijn 12-cijferig zegt hij.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Op zaterdag 29 september 2001 16:41 schreef aP_ het volgende:
'k heb net een meel terug gekregen van Compaq "E-Services":
[..]

Dus het is niet mogelijk eentje te gebruiken uit een armada... jammer. Degene die me dit meeltje heeft gestuurd had ook een serienummer nodig van m'n laptop, maar die kon ik nergens vinden... het enige dat ik kon vinden was: "10110142500334", maar alle serienummers van compaq zijn 12-cijferig zegt hij.
Zoals er ook al staat, zijn die kabels ook niet los te krijgen, je zult dan het hele scherm moeten vervangen. Ik heb een tijdje bij een Compaq Computer Repair Center gewerkt. En heb er al eens achteraan gezeten om losse kabels te krijgen, maar dat is niet gelukt. Compaq levert ze niet los.
Pagina: 1