Toon posts:

TV out met kleuren zonder TVtool?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Pine(?) GeForce2 MX 32MB met TV-out (S-Video) gekocht en wil die op mn TV aansluiten om Divxjes te kijken (en nee, ik had hier al over nagedacht voordat CT! erover begon).

Ik heb een TV uit 1993 die een Scart en een antenne ingang heeft (WOW).
Ik heb nu mn Tvout dmv een S-video kabelt (5m) en een (S-video-naar-) scartconverter aangesloten op mn TV. Ik krijg hiermee prachtig beeld in zwart-wit. Ik weet dat kleur mogelijk is doordat ik een trial versie van TVtool heb geprobeerd (dit zorgde voor een flikkerend kleuren beeld, maar bij het afspelen van Divx of volledig scherm verdween die flikkering).

Nu is mijn vraag. Kan ik ook zonder TVtool kleuren op mn TV krijgen aangezien TVtool na 10 minuten stopt en ik niet weet of ik me helemaal op mn gemak voel door voor software te betalen (hoe verzinnen ze het!). En is het mogelijk om die flikkering bij TVtool te verhelpen.

Please help:'(.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ehm, dat je last hebt van zwart-wit ligt niet aan TV-tool, maar aan het feit dat je TV geen SVHS ondersteunt. Wat je kunt doen is het convertorkabeltje van SVHS naar Composite(ik hoop dat je die ook gekregen hebt) gebruiken en daarmee je TV-out fatsoenlijk aan de gang krijgen..

Hier staat tekst

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:19

Hu9o

Schokkend

Op vrijdag 28 september 2001 14:38 schreef eelco010 het volgende:
Ik heb zojuist een Pine(?) GeForce2 MX 32MB met TV-out (S-Video) gekocht en wil die op mn TV aansluiten om Divxjes te kijken (en nee, ik had hier al over nagedacht voordat CT! erover begon).

Ik heb een TV uit 1993 die een Scart en een antenne ingang heeft (WOW).
Ik heb nu mn Tvout dmv een S-video kabelt (5m) en een (S-video-naar-) scartconverter aangesloten op mn TV. Ik krijg hiermee prachtig beeld in zwart-wit. Ik weet dat kleur mogelijk is doordat ik een trial versie van TVtool heb geprobeerd (dit zorgde voor een flikkerend kleuren beeld, maar bij het afspelen van Divx of volledig scherm verdween die flikkering).

Nu is mijn vraag. Kan ik ook zonder TVtool kleuren op mn TV krijgen aangezien TVtool na 10 minuten stopt en ik niet weet of ik me helemaal op mn gemak voel door voor software te betalen (hoe verzinnen ze het!). En is het mogelijk om die flikkering bij TVtool te verhelpen.

Please help:'(.
Neem dan TVtool 4.x die kapt niet na 10 min, en werkt net zo goed. :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Pleur dat tvtool weg, heb je helemaal niet nodig, ga wat detonators proberen, daar kan je prima mee uit te voeten. Ik gebruik zelf 10.80, werkt perfect. (heb Asus GF2MX combo deluxe)

En je moet waarschijnlijk je adaptertje van SVideo naar composiet gebruiken (heb je die wel bij je kaart gehad ?) en gewoon een composietkabel naar die SCART adapter toe brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle respons.

Ik heb er geen adaptortje bij gekregen. Ik heb by Mycom (toch een geweldige zaak) een kaartje gekocht en gevraagd hoe ik die het beste kon aansluiten op een TV met alleen scart op 5 meter. Ik heb hun advies opgevolgd en een 5 meter s-video kabel en een scart converter gekocht (zitten ook nog witte, rode (audio) en gele (video (Composiet???)) aansluitingen op de converter.

Het feit dat ik met TVtool een divxje 10 minuten in kleur en goede kwaliteit aan de praat kan krijgen is toch bewijs dat het met deze opstelling mogelijk is?????

Ik denk dat ik even op zoek ga naar een oudere TVtool. Wat zijn die detonators BTW en welke zou ik moeten hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Een interessante ontwikkeling. Nadat ik mijn Drivers heb gedowngrade (van gedownloade 21.81 naar meegeleverde driver Detonator 6.5 (kan dat??)) kan ik via beeldscherm opties kleurenbeeld op mijn TV krijgen (Yahoo!!), maar dan schakelt mijn monitor uit. (In tegenstelling tot versie 21.81 (meest recente drivers) staat nu bij beeldscherm instellingen maar één beeldscherm), dus werkt Twinview niet.

Vreemd.....

Verwijderd

Met de detonator is het niet mogelijk om Twinview te krijgen, met TVOUT 4.x kan dat wel. en als je daar ook gewoon je kleuerenbeeld mee krijgt is dat toch goed of niet??
Pagina: 1