20g hd op p100

Pagina: 1
Acties:

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 10:18

Jap

No worries

Topicstarter
ik heb een p100 met 20g hd deze werkt wel in windoos maar in dos niet en de bios vindt hem ook niet.
weet iemand iets.?

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:54
Heb je die 20 GB als 1 partitie staan?

• Roman
  • Laatst online: 30-04 12:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ja, (als het een compaq is mag je het meteen vergeten.) Maar je bios herkent hem niet goed, dus moet je hem als 8.4 gig aansturen (zal ook wel een jumper op de harddisk zijn hiervoor, tenminste bij IBM zit die er). Vervolgens moet je een programma downloaden die in de MBR van de harddisk de instellingen van de harddisk wijzigt. Heb dit gedaan met een 45 gig op een PII 300. Werk goed!

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Krukar
  • Laatst online: 22-04 12:54
Maar het is zowiezo vaag, als de bios hem niet ziet, hoe boot je dan? heb je meerdere hdd's of e.d.? vertel eens iets meer...

• Roman
  • Laatst online: 30-04 12:39

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Het is meestal (altijd eigenlijk) een bootdiskette, dus die doe je erin en startop. Deze zal dan in het MBR van de harddisk wat wijziginen aanbrengen waarmee je die grote capaciteit kan zien.

Welk merk is het? Bijna elke aanbieder heeft zo'n progje (IBM en Maxtor zeker).

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Het kan zijn (ik weet het wel bijna zeker) dat je BIOS geen grote schijven (>8 GB) ondersteunt. In dit geval moet je voor de desbetreffende BIOS een BIOS update downloaden en hiermee de BIOS vervolgens flashen. Als het goed is kan de BIOS dan de grote schijf wél detecteren.

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 17:10 schreef Laserbeak het volgende:
Het kan zijn (ik weet het wel bijna zeker) dat je BIOS geen grote schijven (>8 GB) ondersteunt. In dit geval moet je voor de desbetreffende BIOS een BIOS update downloaden en hiermee de BIOS vervolgens flashen. Als het goed is kan de BIOS dan de grote schijf wél detecteren.
Ja inderdaad, je moet gewoon de nieuwste bios flashen, en dan zal hij het moeten doen.

veel succes

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik gebruik daar een maxtor proggie voor (maxblast, kan dat?) het gebruikt iig intern "EZ-BIOS" en het werkt met mijn 20gb hdd perfect op mijn p133 :)

• Xanax959
  • Laatst online: 18:52

Xanax959

relax...

Ik heb hier nog mijn oude moederbord liggen, een Soyo, die mijn 20 gig harde schijf perfect herkende, na een bios update. Gewoon autodetect en ik had een 20 gig harde schijf in mijn pentium 166@200 *D zonder software nodig te hebben.

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 14:15 schreef Pacthon het volgende:
ik heb een p100 met 20g hd deze werkt wel in windoos maar in dos niet en de bios vindt hem ook niet.
weet iemand iets.?
Ja ga ff naar www.conrad.nl toe en koop een ide enhancer dan kun je een hardeschijf van maximaal 134 gig in je pc hangen.

Deze kost ongeveer 50,- en plaats je in een vrije isa slot.

• Jap
  • Laatst online: 19-04 10:18

Jap

No worries

Topicstarter
heb een pri master van 1 gig met 98
2 partieties op de 20 gig van beide 10,
(sorry voor late response)

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Pagina: 1