Dynamisch DNS & eigen domein

Pagina: 1
Acties:

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 12:25
Hoi,

Ik wil een eigen domeintje, maar dan gewoon www.mijnnaam.com. Nu zit ik bij Casema en daar heb je een dynamisch ip. Nu weet ik dat dit evengoed is te regelen met homeip.net enzo, maar als je er daar een DNS aan een echt domein wil koppelen, moet je betalen.
Is dit ook mogelijk zonder te betalen (met een dynamisch ip), weten jullie daar adresjes voor, of moet ik toch betalen, of is het ook te doen met the public dns service?

Verwijderd

Ik weet niet hoe dynamisch je IP adres is.. maar ik zit bij @home, ook dynamisch maar heb al bijna een half jaar het zelfde ipadres.. is dus eigenlijk statisch. Bij @home veranderd het ip adres alleen na onderhoud/uitbreiding van het netwerk... het hoeft dus geen probleem te vormen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Neem anders ZoneEdit .
werkt perfect, webbased je DNS beheren en je kunt er ook nog rediretcs mee aanmaken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• MikeN
Op vrijdag 28 september 2001 14:20 schreef Koffie het volgende:
Neem anders ZoneEdit .
werkt perfect, webbased je DNS beheren en je kunt er ook nog rediretcs mee aanmaken.
Maar hoe lang duurt het dan voordat m'n DNS is geupdate?
Want hij is behoorlijk dynamisch, maar hij moet alleen geupdate worden als m'n verbinding wordt verbroken, wat heel af en toe gebeurd...

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

http://www.zoneedit.com/doc/dynamic.html?
Dynamic DNS - Full dynamic DNS support allowing cable modem, dsl, and dial up users to run web sites on your home pc.

• MikeN
Oef, over het hoofd gezien...

Mijn dank is groot...

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 14:13 schreef PeterT het volgende:
Ik weet niet hoe dynamisch je IP adres is.. maar ik zit bij @home, ook dynamisch maar heb al bijna een half jaar het zelfde ipadres.. is dus eigenlijk statisch. Bij @home veranderd het ip adres alleen na onderhoud/uitbreiding van het netwerk... het hoeft dus geen probleem te vormen.
hoeft niet altijd, ik heb mijn ip statisch ingesteld, ed home moet het ip eruit halen wil ie niet meer bruikbaar zijn. je kan elk willekeurig ip nummer dat ed home in je streek heeft gebruiken.. wel 1 nadeel als het ip wat je wilt gebruiken door een ander ook wordt gebruikt kan het voorkomen dat 1 van beide geen internet heeft (is getest door ons :Y)
Pagina: 1