Ok , na een onbevredigend resultaat na een aantal search acties post ik hier maar het probleem.
Ik heb 2 tabellen: mannen en vrouwen.
Ik wil dus alle namen van de mannen en de vrouwen in zo'n select keuzeveld zetten, maar dat moet dus wel alfabetisch gesorteerd zijn.
Ik haal de info met ASP uit de tabellen.
Ik weet dat je met je query kan sorten, maar ik doe twee keer een query omdat ik op 2 verschillende tabellen werk -> alle mannen onder elkaar gesorteerd en daaronder alle vrouwen gesorteerd. Dus niet als geheel gesorteerd. Voorbeeld van hoe het nu gaat:
Bovenstaande heeft als resultaat:
Arie
Henk
Kees
Piet
Claudia
Marie
Petra
Renate
Maar het moet zijn:
Arie
Claudia
Henk
Kees
Marie
Petra
Piet
Renate
Is er een manier om het eerst in een textfile ofzo op te slaan en dan daarin te sorteren? (ik roep maar iets geks)
Zo ja, plz post de source/de manier hoe het moet want ik heb echt geen ID

Ohja het MOET in een SELECT vorm zijn. Javascript etc alles mag gebruikt worden..
Ik heb 2 tabellen: mannen en vrouwen.
Ik wil dus alle namen van de mannen en de vrouwen in zo'n select keuzeveld zetten, maar dat moet dus wel alfabetisch gesorteerd zijn.
Ik haal de info met ASP uit de tabellen.
Ik weet dat je met je query kan sorten, maar ik doe twee keer een query omdat ik op 2 verschillende tabellen werk -> alle mannen onder elkaar gesorteerd en daaronder alle vrouwen gesorteerd. Dus niet als geheel gesorteerd. Voorbeeld van hoe het nu gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <select>
<% oConn.Open "Database"
oRS.Open "SELECT Naam FROM Man ORDER BY Naam", oConn, adOpenStatic, adLockReadOnly
%>
<% Do While Not oRS.EOF %>
<option><% =oRS("Naam") %></option>
<% oRS.MoveNext
Loop
oRS.Close
oConn.Close
%>
<% oConn.Open "Database"
oRS.Open "SELECT Naam FROM Vrouw ORDER BY Naam", oConn, adOpenStatic, adLockReadOnly
%>
<% Do While Not oRS.EOF %>
<option><% =oRS("Naam") %></option>
<% oRS.MoveNext
Loop
oRS.Close
oConn.Close
%>
</select> |
Bovenstaande heeft als resultaat:
Arie
Henk
Kees
Piet
Claudia
Marie
Petra
Renate
Maar het moet zijn:
Arie
Claudia
Henk
Kees
Marie
Petra
Piet
Renate
Is er een manier om het eerst in een textfile ofzo op te slaan en dan daarin te sorteren? (ik roep maar iets geks)
Zo ja, plz post de source/de manier hoe het moet want ik heb echt geen ID
Ohja het MOET in een SELECT vorm zijn. Javascript etc alles mag gebruikt worden..
edit:
typvautjes
typvautjes
- Ruud