Toon posts:

Korte S-VHS vraag (search = 0 hits)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanuit mpeg-kaart (svhs uitgang) naar tulipkabel ga. En dan vanuit tulipkabel naar svhs kabeltje (omzet dingetje). Heb ik geen kleur ??
Is dit logisch ?
Heb ik een HELE s-vhs kabel nodig (en niet alleen de uiteinden) ??

Bedankt, dat was het

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Uhm. Ja dat kan wel, maar waarom zou je dat ik vredesnaam willen, als je over de hele lengte S-VHS gebruikt, is de kwaliteit een stuk beter.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik weet
maar die kabels zijn vrij $$$

Maar dat is de oplossing, nu alleen z/wit ?
voordat ik zo'n duur kreng haal :p

Ik heb namelijk iets van 10 meter nodig, weet iemand wat dat onegeveer gaat kosten ?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

geloof tientje of 2 a 3 ongeweer.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
ohh, dat valt nog wel mee

bedankt
ik probeer eerst nog wel met een kabel van een maat van me, dan pc maar even opschuiven stukje. Ik wil zeker weten dat het goed is namelijk :)

Verwijderd

Waar heb jij op gezocht als ik vragen mag :? ;)

Maar goed, het lijkt me dat een composietkabeltje geen SVHS-signaal kan dragen nee. Maar ondersteund je tv wel SVHS ? Dat moet je eerst weten. Als dat niet het geval is, moet je sowieso deze kabel gebruiken en dan aan de kant van je tv een SCART convertorblokkie erop zetten.

Als je tv het wel ondersteund kan je dezelfde oplossing gebruiken of een SVHS kabel kopen, voor net iets strakker beeld.

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 13:49 schreef VlasBaard het volgende:
Uhm. Ja dat kan wel, maar waarom zou je dat ik vredesnaam willen, als je over de hele lengte S-VHS gebruikt, is de kwaliteit een stuk beter.
weet wel waarom hij dat wil

hij koopt denk ik gewoon een 2 meter S-VHS kabel , knipt hem in het midden door.

dan maakt tie aan zijn twee kabeltjes , een female tulp stekkertje , haalt een 4 aderige kabel , en soldeert daar twee tulp (male) stekkertjes aan , en je klikt je hele kabelzooi aan elkaar , en je hebt een goedkope S-VHS kabel die makkelijk door een muur getrokken kan worden.

maar ik snap dus alleen niet waarom jij dan geen kleur krijgt ? verkeerd gesoldeerd ofzo ?
want het moet gewoon werken hoor.

Ikke ga dit namelijk ook maken , voor in me nieuwe kamer *D

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

Kris2904

found his match in SoaD

Wat zijn de instellingen voor de ingang van je TV? De zwart-wit kwestie komt vaak voor in de tv-out topics en daar was het meestel een kwestie van het type signaal wijzigen (Ik geloof naar Y/C). Zoek eens op tv-out zou ik zeggen.

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

Dat omzet gevalletje bij je mpeg kaart maakt waarschijnlijk gebruik van 2 extra pinnetjes waar een composiet(tulpstekker) signaal op zit. Dan maak je dus helemaal geen gebruik van S-VHS. Als je het daarna weer omzet naar S-VHS gaat het goed mis omdat dat altijd 4 pins gebruikt. Kan je die tulpstekker niet direct in je TV proppen?? Of koop anders voor een paar guldens zo'n scart blokkie waar die in kan. :Y)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Zoek eens op onderwerp "s-video" (31 hits)

Zo heet dat beestje namelijke in het echie.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt dus niet grapjas

TV heeft svhs ondersteuning
keb zo'n aansluiting, maar als ik daarin doe geen kleur en ook niet met scart-blokje.
dat blokje kan ook svhs, vhs, audior en l in

Ik heb dus 2 omzetstukjes svhs---->tulp<----svhs
NOT working

alleen echte kabel zal helpen denk ik :(

Verwijderd

trouwens over dat kwaliteit verlies , als je goed soldeert ... en een kabel gebruikt met een goeie kopermantel , heb je dus echt geen verlies he!!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Koop gewoon een lange s-vhs kabel, 10 meter kost zo'n 5 gulden, vind ik niet erg prijzig is 2 gulden duurder dan 10 meter composiet.

Verwijderd

Topicstarter
svhs-------->tulp---->TV
scart of gewone tulp-aansluiting

lukt allebei niet
JVC net nieuwe breedbeeld

kut he !!
misschien ander proggie voor mpeg, met meer instellingen ?
keb nu RealMagic, die van Creative eens proberen ?

tot strax

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Heb je op je JVC tv wel ingesteld dat er een S-Video binnenkomt?

Op het moment dat je die gewoon insteld op Scart ipv S-Scart dan geeft die inderdaad z/w beeld! :)

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 14:01 schreef Oscar28 het volgende:
Koop gewoon een lange s-vhs kabel, 10 meter kost zo'n 5 gulden, vind ik niet erg prijzig is 2 gulden duurder dan 10 meter composiet.
dream on over svhs prijs :Z

svhs (goeie) is dus echt duurder hoor! :'(

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Sorry, hij kost inmiddels f5,10
http://www.scintilla.utwente.nl/stores/lijst.rxml?rbk_keynr=r199503140023
En dat is zeker wel een kabeltje dat goed zat is. Dit winkeltje maakt er echter geen belachelijk hog winstamrges op zoals de meeste zaken doen. Kocht laats een setje kabels daar voor f12,- Bij expert was ik voor exact dezelfde kabeltjes f66,- kwijt. Dat is meer dan 5 maal zo veel! :r

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, lekker goedkoop zeg
is die winkel op de Utwente >?
maat van me zit daar dus die kan het dan mooi voor me menemen :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 13:49 schreef VlasBaard het volgende:
ja zo heb ik het ook

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ja dat winkeltje zit op de unversiteit twente. Je moet er wel even lid van worden, kost je f7,50 en je mag volgens mij alleen lid worden als student of medewerker. Maar als je dus al iemand kent die daar zit is dat geen probleem.
Ik koop daar alles op het gebied van kabels, het gelul dat het geen goede kwaliteit zou zijn zou ik niet serieus nemen (hebben de mensen die dat zeggen immers de kabels zelf getest ofzo?) En daarbij je kunt er geen miskoop doen, waar anders koop je voor 5 piek een 10meter svhs kabel? Ik heb er ook utpkabel gekocht zo'n 60 meter bij elkaar voor lsechts f1,- de meter en ook dat werkt perfect.

Verwijderd

De S-video of S-vhs problemaiek blijft rondwaren.
Let op!
Het signaalniveau tulp(of RCA of cinch) is gelijk aan scart.

S(uper) signalen zijn sterker en gebruiken 2 aders voor videosignaal, 1 voor beeld 1 voor kleurinfo.
Dat verklaart het z/w beeld bij gebruik van 1 ader.
Om nu van S-video naar normale TV te gaan moeten de signalen worden samengevoegd en verzwakt.

Volgens de informatie hebben veel kaarten in de S-plug ook een video-uit pen opgenomen, ik weet niet welke, ik heb het zelfs niet kunnen testen.
Maar als Asus b.v. meldt (S)-video uit, neem ik aan dat ze video-uit EN S-video-uit bedoelen.

Het is mij niet bekend of er verloopkabels zijn met verlangde verbinding. Ik kan desgewenst wel helpen.
Ben in bezit van verloopschema.
Pagina: 1