Toon posts:

Sink voor PII 400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ladies and tweakers,

ik ga een servertje bouwen binnenkort voor men internet enzo en omdat ik die lekker stil wil houden wil ik daar zo min mogelijk fans in bouwen. De proc die daar in gaat is een PII 400 en nou weet ik al dat ie zonder fan ook goed draait alleen zet ik er liever een wat grotere heatsink op voor de zekerheid. De oude sink heb ik er af gesloopt:

Afbeeldingslocatie: http://www.cfwebdesign.nl/temp/los.jpg

op de kastje met de proc zit een soort coldplate van een voor mij onbekend materiaal. nou vroeg ik mij alleen af wat voor heatsink ik hier het beste on kan zetten zonder een fan te hoeven gebruiken, en of ik die metalen plaat er ook af moet slopen en hoe ik dat dan moet doen. Dus mijn vraag is:

WAT VOOR SINK ZET IK OP DEZE PROC ALS IK GEEN FAN WIL GEBRUIKEN?

TIA

H A W K

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Hij moet groot zijn en het lifst van koper (goede warme geluiding) en je moet voor een goede airvlow zorgen (en dan krijg je weer wat extra fans)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 13:47 schreef Roman het volgende:
Hij moet groot zijn en het lifst van koper (goede warme geluiding) en je moet voor een goede airvlow zorgen (en dan krijg je weer wat extra fans)
dit komt in de bak:

Asus P2B-F
PII 400
512 mb ram
2mb ati videokaart
2x lankaart
4.3 gig schijf
20.4 gig schijf
8x cd-rom
24x cd-rom
floppy ding
250 watt voeding

Mijn plan is om een langwerpig plat kastje te bouwen van mdf en die aan de binnenkant te isoleren met van dat schuimrubber om het geluid te dempen. Ik wil overal (dus ook van voeding en proc) de fan af halen en dan 2 papst casefans er in plaatsen met dimmerknopjes (kunnen ze 's nachts lekker zacht) Dat moet toch gaan? Mijn proc heeft al een half jaar (per ongeluk) zonder fan gedraait dus das volgens mij geen prob

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Oudere compaq's hadden ook hun P-II's passief gekoeld, (wel een grote fan in het hele systeem).

Probeer es ergens zo'n heatsink aan te komen.. (zat trouwens direct op de core, dus de proc was uncapped).

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand die een mooi merk/type koeler heeft of zal ik er maar gewoon zoon mooie amd coolermaster sink van 8 bij 6 cm op schroeven?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

DAMN, ik heb een paar slot1 800MHz coolers weggepleurd |:( Ik heb zelf ook alleen een coolRIB op m'n 500MHz slot1 geval (zonder Xtra fans ofzo :Y)) Lekker stil, alleen de cooler van m'n voeding hoor ik ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 00:37 schreef HLAdmin het volgende:
DAMN, ik heb een paar slot1 800MHz coolers weggepleurd |:( Ik heb zelf ook alleen een coolRIB op m'n 500MHz slot1 geval (zonder Xtra fans ofzo :Y)) Lekker stil, alleen de cooler van m'n voeding hoor ik ;(
dat wil ik dus ook gaan doen lekker koelen zonder fan met een grote sink. oprotten met die herrie als ik wil pitten
Pagina: 1