Op vrijdag 28 september 2001 22:00 schreef LinuxAap het volgende:
[..]
Hmmm... uit jouw antwoord maak ik op dat de kt266 sneller is dan de amd 760 bij met name 3ds? Shiet... ik had juist mijn zinnen gezet op de 760 omdat die zo stabiel zou zijn... hoe zou dat zijn met de kt266a dan? Mag aannemen dat dat dan ook wel snor zit toch?
nee lees goed:
De Dual zal meer profiteren van
CPU(FPU) DUAL intensive APS met nadruk op Dual dus twee FPS heb je meer aan dan efficentere DDR implementatie.
De KT266A misschien meer van Bandbreedte afhankelijke APPS met snellere CPU dus bandbreedte afhankelijke apps.
waarbij Dual op gelijke platform maar matige performance winst geeft bijvoorbeeld maar 20% dat haal je dan bijvoorbeeld ook met 'n nforce of Kt266A met iets snellere A-XP
Bij games lijkt mij de KT266A
BIJ 3DS 760MP waarom 3DS is niet bandbreedte afhankelijk maar FPU en de KT266
A performance berust op bandbreedte en latentency optimalisaties in de chipset architektuur die een geringe rol spelen dan de twee FPU's van die dual cPU op de 760MP mobo.
Over de stabiliteit kan ik niks zeggen hij is nog niet uit en heeft zich dus ook nog niet bewezen en het is een VIA
De 760MP is een ander verhaal daar is stabiliteit 'n hoofdzaak dus kan je wel stabiliteit van verwachten en is ook al 'n tijdje uit in de thunder K7 mobo's.
dus voor stabiliteit zou ik voor 760MP kiezen
Bij de KT266A & nForce zou ik eerst wachten tot de early adaptors goede bevindingen of de bugs bekend zijn en opgelostzijn en dan ben je weer 'n maand of twee verder na release.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K