Tyan Tiger of wachten op KT266A

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:54

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuw systeempje gaan bouwen en ik twijfel op dit moment tussen een Mobo met KT266A en een Tyan Tiger dual-mobo. Sowieso wilde ik er dan ook nieuwe XP athlon(s) in stoppen. Ws. goedkopere. Op http://www.tweakers.net/nieuws/18670 kan je ook al zien dat 2 maal een XP 1500+ goedkoper zijn dan 1 maal 1800+.
Zijn er nog bepaalde dingen die bordjes met KT266(a) wel hebben en de Tyan Tiger niet?
Wat is jullie advies?

Verwijderd

...volgens mij garandeert AMD alleen dat de MP's in dual config feilloos werken. dat is bij de Athlon XP's niet het geval. voor huis, tuin en keuken bezigheden is een kt266a met een 1800+ processor meer als voldoende. besteed je geld maar aan een kwaliteits monitor ofzo ( 19+ inch ), beterz....

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

De Tiger is 'n 760MP variant en 'n single setup is net zo snel als 'n normale 760 gebaseerdt mobo

De KT266A is al 'n Flink stuk sneller dan de 760(MP) met de zelfde CPU

De Dual zal meer profiteren van CPU(FPU) DUAL intensive APS
De KT266A misschien meer van Bandbreedte afhankelijke APPS met snellere CPU

maar dat is afwachten

Ik zou dus afwachten op Athlon XP reviews met de nForce, 760
MP, KT266A

Bij games lijkt mij de KT266A
BIJ 3DS 760MP

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Tja, ik heb ook berichten gelezen dat elke proc met palomino core er mee zou kunnen werken. (en zelfs 'oude' thunderbirds).
Dat is dus een beetje de hamvraag: kan de Tyan Tiger wel of niet goed overweg met de nieuwe Athlon XP ?

Verwijderd

Ik had gelezen dat de 266A sneller was dan de rest.

Say No More.

• SG

SG

Anand heeft De tiger MP getest ook met 1Ghz Duron's Morgan(budged Palomino's) dit is meteen ook een goed teken voor atrhlon XP in Dual gebruik.

En Tyan tigerMP & thunderK7 zijn helemaal niet OC'er vriendelijk dus mocht de snelste Athlon XP redelijk op Clock doorschalen ben je beter uit met 'n KT266A waarvan er zeker OC vriendelijke mobo's komen.

mits die athlonXp unlocked of unlockbaar zijn.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 18:50 schreef SuperG het volgende:
De Tiger is 'n 760MP variant en 'n single setup is net zo snel als 'n normale 760 gebaseerdt mobo

De KT266A is al 'n Flink stuk sneller dan de 760(MP) met de zelfde CPU

De Dual zal meer profiteren van CPU(FPU) DUAL intensive APS
De KT266A misschien meer van Bandbreedte afhankelijke APPS met snellere CPU

maar dat is afwachten

Ik zou dus afwachten op Athlon XP reviews met de nForce, 760
MP, KT266A

BIJ 3DS 760MP
Hmmm... uit jouw antwoord maak ik op dat de kt266 sneller is dan de amd 760 bij met name 3ds? Shiet... ik had juist mijn zinnen gezet op de 760 omdat die zo stabiel zou zijn... hoe zou dat zijn met de kt266a dan? Mag aannemen dat dat dan ook wel snor zit toch?

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op vrijdag 28 september 2001 18:51 schreef hneel het volgende:
Tja, ik heb ook berichten gelezen dat elke proc met palomino core er mee zou kunnen werken. (en zelfs 'oude' thunderbirds).
Dat is dus een beetje de hamvraag: kan de Tyan Tiger wel of niet goed overweg met de nieuwe Athlon XP ?
Ja, dat kan hij. Is dat een duidelijk antwoord? :)

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• SG

SG

Op vrijdag 28 september 2001 22:00 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

Hmmm... uit jouw antwoord maak ik op dat de kt266 sneller is dan de amd 760 bij met name 3ds? Shiet... ik had juist mijn zinnen gezet op de 760 omdat die zo stabiel zou zijn... hoe zou dat zijn met de kt266a dan? Mag aannemen dat dat dan ook wel snor zit toch?
nee lees goed:
De Dual zal meer profiteren van CPU(FPU) DUAL intensive APS met nadruk op Dual dus twee FPS heb je meer aan dan efficentere DDR implementatie.
De KT266A misschien meer van Bandbreedte afhankelijke APPS met snellere CPU dus bandbreedte afhankelijke apps.
waarbij Dual op gelijke platform maar matige performance winst geeft bijvoorbeeld maar 20% dat haal je dan bijvoorbeeld ook met 'n nforce of Kt266A met iets snellere A-XP

BIJ 3DS 760MP waarom 3DS is niet bandbreedte afhankelijk maar FPU en de KT266A performance berust op bandbreedte en latentency optimalisaties in de chipset architektuur die een geringe rol spelen dan de twee FPU's van die dual cPU op de 760MP mobo.

Over de stabiliteit kan ik niks zeggen hij is nog niet uit en heeft zich dus ook nog niet bewezen en het is een VIA

De 760MP is een ander verhaal daar is stabiliteit 'n hoofdzaak dus kan je wel stabiliteit van verwachten en is ook al 'n tijdje uit in de thunder K7 mobo's.

dus voor stabiliteit zou ik voor 760MP kiezen
Bij de KT266A & nForce zou ik eerst wachten tot de early adaptors goede bevindingen of de bugs bekend zijn en opgelostzijn en dan ben je weer 'n maand of twee verder na release.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier hou ik mij ook een beetje mee bezig. binnenkort heb ik weer wat piekjes ( 3D CG related werk) en heb nu een p3 500. Als je ziet hoe snel de AMD's renderen dan wordt ik misselijk. Ik kan redelijk goedkoop een 1400 mhz amd'tje kopen, maar eigenlijk wil ik het gewoon meteen goed doen en een dual. Dus ik denk dat ik de tyan tiger MP ga kopen, en dan om te beginnen met 2 niet zo heel sneller procs. Alles is sneller dan p3 500... En dan later meer erin.

Weet iemand nog tyan tiger MP / Thunder k7 reviews, waarin ze met durons, athlons, palomino's, XP's etc getest worden?

specs

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Allemaal leuk en aardig een Dual Proc MoBo, MAAR, noem mij EEN spel dat Dual Proc's ondersteunt, dat ook nog recent is.

Volgens mij strand je al heel snel bij het antwoord: "die zijn er niet..."

Nee, neem een Dual Proc als je voornamelijk met een NT versie van windows werkt, veel rendered (vriend van mij heeft dual proc en renderen gaat nog steeds traag, maar natuurlijk stukken sneller dan enkel proc), of applicaties gebruikt die veel rekenen. Als je dat allemaal NIET doet, dan is een Dual Proc absoluut onzinnig als je snellere systemen zou kunnen kopen met een enkele proc voor dezelfde prijs.

Mijn idee...

-- == Alta Alatis Patent == --

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:32
Op zaterdag 29 september 2001 20:13 schreef gladiool het volgende:
Hier hou ik mij ook een beetje mee bezig. binnenkort heb ik weer wat piekjes ( 3D CG related werk) en heb nu een p3 500. Als je ziet hoe snel de AMD's renderen dan wordt ik misselijk. Ik kan redelijk goedkoop een 1400 mhz amd'tje kopen, maar eigenlijk wil ik het gewoon meteen goed doen en een dual. Dus ik denk dat ik de tyan tiger MP ga kopen, en dan om te beginnen met 2 niet zo heel sneller procs. Alles is sneller dan p3 500... En dan later meer erin.

Weet iemand nog tyan tiger MP / Thunder k7 reviews, waarin ze met durons, athlons, palomino's, XP's etc getest worden?
Ik denk er ongeveer net zo over (aanschaf met twee goedkopere Athlon's), plus dat een volledig AMD bord (dus zónder VIA zuidbrug) en de 64bits PCI sloten (ivm m'n SCSI kaart) me wel erg aanstaan :)

Hiero wat TigerMP reviews met Athlon's en Duron's:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1537&p=1
http://www.2cpu.com/Hardware/tiger_mp/
http://www.lostcircuits.com/motherboard/tyan_s2460/
http://www.amdworld.co.uk/tytiger.htm

D'r zijn er wel meer te vinden.
Op zaterdag 29 september 2001 21:23 schreef CoRrRan het volgende:
Allemaal leuk en aardig een Dual Proc MoBo, MAAR, noem mij EEN spel dat Dual Proc's ondersteunt, dat ook nog recent is.

Nee, neem een Dual Proc als je voornamelijk met een NT versie van windows werkt, veel rendered (vriend van mij heeft dual proc en renderen gaat nog steeds traag, maar natuurlijk stukken sneller dan enkel proc), of applicaties gebruikt die veel rekenen. Als je dat allemaal NIET doet, dan is een Dual Proc absoluut onzinnig als je snellere systemen zou kunnen kopen met een enkele proc voor dezelfde prijs.

Mijn idee...
Tja, het draait niet allemaal om gamez natuurlijk. Ik bijvoorbeeld, ben ook geen echte 'renderer' maar heb veelal tegelijk apps als Photoshop, Indesign en ander stuff open staan en dan lijkt mij zo'n dual best wel vlot in de omgang. Daarnaast is het natuurlijk ook simpelweg leuk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

Op zaterdag 29 september 2001 21:23 schreef CoRrRan het volgende:

als je dan toch wilt:
Quake 3 Arena, dus waarschijnlijk ook Return to Castle Wolvenstein(gebaseerd op de Q3 engine).

En ja, je hebt gelijk wat betreft, dat dual niet echt geschikt is voor games. Dat wil nog niet zeggen dat ze het niet kunnen ondersteunen.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 19:21 schreef SuperG het volgende:

[..]

nee lees goed:
De Dual zal meer profiteren van CPU(FPU) DUAL intensive APS met nadruk op Dual dus twee FPS heb je meer aan dan efficentere DDR implementatie.
De KT266A misschien meer van Bandbreedte afhankelijke APPS met snellere CPU dus bandbreedte afhankelijke apps.
waarbij Dual op gelijke platform maar matige performance winst geeft bijvoorbeeld maar 20% dat haal je dan bijvoorbeeld ook met 'n nforce of Kt266A met iets snellere A-XP

BIJ 3DS 760MP waarom 3DS is niet bandbreedte afhankelijk maar FPU en de KT266A performance berust op bandbreedte en latentency optimalisaties in de chipset architektuur die een geringe rol spelen dan de twee FPU's van die dual cPU op de 760MP mobo.

Over de stabiliteit kan ik niks zeggen hij is nog niet uit en heeft zich dus ook nog niet bewezen en het is een VIA

De 760MP is een ander verhaal daar is stabiliteit 'n hoofdzaak dus kan je wel stabiliteit van verwachten en is ook al 'n tijdje uit in de thunder K7 mobo's.

dus voor stabiliteit zou ik voor 760MP kiezen
Bij de KT266A & nForce zou ik eerst wachten tot de early adaptors goede bevindingen of de bugs bekend zijn en opgelostzijn en dan ben je weer 'n maand of twee verder na release.
Zijn er mensen die weten hoeveel het concreet scheelt op dit moment? Een tb1400 op een 760 vergeleken met een kt266?

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 22:21 schreef LinuxAap het volgende:

Zijn er mensen die weten hoeveel het concreet scheelt op dit moment? Een tb1400 op een 760 vergeleken met een kt266?
Zie deze link:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q3/010902/

Verwijderd

Op zondag 30 september 2001 23:31 schreef hneel het volgende:

[..]

Zie deze link:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q3/010902/
TNX :)
Pagina: 1