TNT2 is dat een goede kaart????

Pagina: 1
Acties:

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik kan goedkoop aan een OEM versie TNT-2 M64 32Mb 300Mhz (Asus V3800) komen (225 piek) en mijn vraag is: IS DIT BEETJE EEN GOEDE KAART??

Ik heb nu nog een Creative VoodooII en wil nu effe wat meer verbetering. Ik wil nog geen G-Force kopen, want ik wacht liever effe tot Nv15 en Voodoo5 uitkomen (prijsdaling!!)

Mijn vraag nogmaals.....is het nuttig om tot die tijd een TNT2 te kopen voor mijn systeem.

Mijn Systeem:

AMD K6-2-350
192Mb
Creative VoodooII
Epox mobo

Wanneer komen die Nv15 en Voodoo5 eigenlijk in de winkel hier in Ned. te liggen??

The "real" Champ will always be The Champ

Verwijderd

Vinnik wel..

Hij is lekker snel.. lekkere hoge resoluties en voor zo'n prijsje zou ik em sowieso niet laten liggen....

The choice is yours....

:)

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Op zich is een TNT 2 hier de beste keus, qua prijs denk ik. Ga je voor pure performance, dan GeForce
Als je al ziet dat bij een GeForce DDR een celly500 in de hogere res. al een enorme bottleneck is, zou ik zeker niet gaan voor de V5 of NV15, dat is geld door de plee jagen, omdat je proc. tegenwerkt.(lees: niet harder kan) Dan zou je eerst een nieuwe proc moeten kopen (K6-2 500 of Athlon 500,550 of 600+mobo) maar daar zit jij ook niet op te wachten.

Verwijderd

Oppassen, ik krijg mijn TNT2 niet aan de praat op mijn K6-2 systeem, heeft een Aopen mobo met Via MP3 chipset, en een vriend van mij had hetzelfde probleem, denk dat het aan die chipset ligt.
Weet niet of die Epox hetzelfde probleem heeft, maar zorg er wel voor dat als het niet werkt, je die kaart terug kan brengen.

• Jernst
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06-2024

Jernst

Sinds wanneer is TNT-2 hardware? Maar om antwoord op je vraag te geven, het is een hele goede kaart (heb hem zelf ook) maar hij wekt alleen niet in een AMD K6-2. Dat is dus jammer voor jouw.

• technopeuter
  • Laatst online: 21-02 21:45
Mijn 350 ging op 400 met gemak dus die winst kun je eerst wel halen.

Tnt2 m64 wil zeggen dat de memorybus niet 128bits maar 64 bits is en het is dus zo-wie-zo een goedkopere kaart dan andere tnt2's Deze kaart is wel even snel als een tnt2 in lage resoluties, ga je hoger dan wordt hij langzamer.

Om echt leuk te kunnen gamen en geld uit te geven aan een videokrt zou ik je cpu ook upgraden naar bv. een celly 500 Ga niet verder met de k6-2 want boven 400Mhz is er nauwelijks snelheidtoename te zien (komt doordat je L2cache vast op 100Mhz draait en het gat bijv. 450/100 steeds groter wordt.

diskeltische lurker

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Bedankt voor jullie reactie's!!
Omdat er een paar zeggen dat het niet werkt op een K6-2, koop ik hem maar niet. Ik denk dat ik er eerst maar eens aan gaan denken om mijn totale computer maar effe te upgraden.

Bedankt voor de reactie's (meer is altijd welkom)

The "real" Champ will always be The Champ

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Hoi ff een vraagje zo`n m64 is toch minder dan een gewoone tnt2,of hoe zit dat?

Verwijderd

Het is dus een M64 ? Dan haal dat Asus v3800 erachter maar weg want daar zit nogal wat verschil tussen .

Verwijderd

Hallo!!

Het is een goede kaart, dus van mij part kun je hem kopen.

Verwijderd

Hallo!!

Het is een goede kaart, dus van mij part kun je hem kopen.

Verwijderd

nee niet kopen!
een tnt-2 m64
heeft ipv een 128bits geheugen bus een 64bits bus!!!!
dan kan je beter een normale tnt-2 kopen!

• Goingin
  • Laatst online: 08-02-2023
Als je zegt wie het is wil ik hem misschien nog wel kopen.
Pagina: 1