tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Gewoon de getallen op blad 1 zetten.
De formule op blad 2.
Als je de formule laat verwijzen naar blad 1 dan komt in dat hokje gewoon de uitkomst te staan.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
in blad A staan heeeel veel gegevens (getallen en formules) deze moeten dus actief gecopied (blijven) worden op blad B...
Wat nu gebeurd is dat op blad A 2 getallen staan die op blad B worden uitgerekend.
Het moet dus net iets anders (Blad a 2 getallen + uitkomst en op blad B idem, veranderd er iets op A dan moet dat ook op B gebeuren)
en alles handmatig invoeren (dus blad B: "=bladA a1" of zo iets) is niet handmatig te doen.. het is dus de vraag kan excel dit auto en zo ja hoe
anyway toch bedankt
Verwijderd
formules kan je gewoon kopieren.... maar let op bij waarden die tab a staan moet weer sheet!a1 staan (vaste waaardes natuurlijk sheet!$a$1)
(of blad1 als je nederlandse versie gebruikt hehe)
Dit doe je door in blad b te zetten in veld a1 "=Blad1!A1" En deze selecteer je dan en smeer je uit over alle cellen waar die weerspiegeling voor geld.
Zit je alleen wel met een probleem. Staat er niks in blad a, komt er een 0 in blad b te staan.
Maar dit is met een macro wel weer op te lossen denk ik.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
is dat het zelfde als:waardes die in tab a staan moeten in tab b staan als =Sheet1!(cell) op die manier verandert de waarde in tab b ook als je veranderingen maakt in a
voor zo ver ik de reply van betweter snap wel?Dan moet je zorgen dat blad b een weerspiegeling is van blad a.Dit doe je door in blad b te zetten in veld a1 "=Blad1!A1" En deze selecteer je dan en smeer je uit over alle cellen waar die weerspiegeling voor geld.
maar inderdaad ik heb daarmee even zitten klooien en er komen inderdaad redelijk wat 0-en uit...
en macro's daar ben ik niet mee bekend
nogmaals alvast bedankt voor de snelle reacties...
Verwijderd
Je moet inderdaad, zoals hierboven al vermeld, álle cellen in blad 2 naar de overeenkomstige cellen in blad 1 laten verwijzen.
Dus in cel A1 van blad 2 komt te staan: =Blad1!A1 en in cel A2: =Blad1!A2, enz.
Als je op blad 2 geen nullen wil in de cellen waarin op blad 1 in de overeenkomstige cellen niets staat, maak dan de verwijzing als volgt (vb. voor cel A1 van blad 2):
=ALS(Blad1!A1<>"";Blad1!A1;"").
jup, werkt.Op vrijdag 28 september 2001 14:38 schreef Alfa het volgende:
Als blad 2 een kopie van blad 1 moet zijn, hoef je de formules van blad 1 niet in blad 2 over te nemen.
Je moet inderdaad, zoals hierboven al vermeld, álle cellen in blad 2 naar de overeenkomstige cellen in blad 1 laten verwijzen.
Dus in cel A1 van blad 2 komt te staan: =Blad1!A1 en in cel A2: =Blad1!A2, enz.
Als je op blad 2 geen nullen wil in de cellen waarin op blad 1 in de overeenkomstige cellen niets staat, maak dan de verwijzing als volgt (vb. voor cel A1 van blad 2):
=ALS(Blad1!A1<>"";Blad1!A1;"").
Verwijderd
ach ja excel is niet zo moeilijk....Op vrijdag 28 september 2001 14:41 schreef Hu9o het volgende:
[..]
jup, werkt.
[sorry]
Ben een beetje in een bad
[/sorry]
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
ze zijn zeer waardevol
THX!!
Ik vergeef het uDit klinkt misschien lullig maar als je op F1 drukt in Excel kun je volgens mij lezen hoe... afijn
mijn punt is duidelijk denk ik zo?
[sorry]
Ben een beetje in een bad mood...kunt u mij allen vergeven voor deze post?
[/sorry]
Maar met F1 werd het me niet duidelijk hoe het te doen.. (daar kijk ik als eerste
Verwijderd
Je weet toch hopelijk wel dat, wanneer je in cel A1 de formule getypt hebt zoals ik hierboven schreef, je die zeer snel naar de onderliggende rijen en de ernaast liggende kolommen kunt uitbreiden met de vulgreep? Je hoeft dan niets meer opnieuw in te typen!
Vulgreep? Da's toch hopelijk iets dat je zelf hebt verzonnen en niet een duistere nederlandse vertaling voor dat hokje rechtsonderin je gekozen cel.Op vrijdag 28 september 2001 16:23 schreef Alfa het volgende:
Nog een kleine aanvulling i.v.m. het invoeren van de verwijzingen in blad 2.
Je weet toch hopelijk wel dat, wanneer je in cel A1 de formule getypt hebt zoals ik hierboven schreef, je die zeer snel naar de onderliggende rijen en de ernaast liggende kolommen kunt uitbreiden met de vulgreep? Je hoeft dan niets meer opnieuw in te typen!
Verwijderd
Helaas voor jou is dat niet een benaming die ik zelf heb bedacht, maar is dat de in handboeken algemeen gebruikte Nederlandse term daarvoor.Op vrijdag 28 september 2001 17:00 schreef Blindfold:
Vulgreep? Da's toch hopelijk iets dat je zelf hebt verzonnen en niet een duistere nederlandse vertaling voor dat hokje rechtsonderin je gekozen cel.
En voor degenen die hem willen gebruiken en het begrip niet kennen: als je in een cel een formule getypt hebt en je wil die uitbreiden naar onderliggende of ernaast liggende cellen (met dien verstande dat de formule zich aan overeenkomstige cellen aan moet passen), plaats dan de cursor rechtsonder in de cel met de formule (in plaats van een wit kruis wordt de cursor dan een zwart kruis). Druk dan de linkermuisknop in, houdt die ingedrukt, en sleep de muis naar de onderliggende of ernaast liggende cellen, waarnaar je de formule uitgebreid (aangepast) wil zien. (Dit werkt uiteraard alleen als je in de eerste cel de verwijzing naar andere cellen zonder $-tekens hebt ingevoerd).
Verwijderd
Deze formules gebruik ik ook in een sheet op het werk.
Maar nu heb ik het volgende probleem :
wij hebben voor iedere week een blad oftewel 52 bladen
maar een gast heeft dit nu t/m week 10 en ik moet het afmaken tot week 52
als ik die formules kopieer moet ik de formules nog steeds handmatig bewerken, zodat ze naar de goede waarde in het vorige blad verwijzen (de cel blijft hetzelfde) ...
Nu is mijn vraag: hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat als ik een blad kopieer hij automatisch het blad nr ophoogt?