Toon posts:

PowerColor Geforce 2 GTS Pro Tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze kaart dus in mijn bezit en er zitten 2 snoertjes bij:

1) een snoertje wat aan de ene kant in je videokaart moet en de andere kant kan direct in je TV of verlengen met een S-video kabel en dan in je tv

2) de S-video kabel

Nu kan ik dus dmv die 2 kabeltjes op elkaar aan te sluiten die kaart op me tv aansluiten en dat werkt allemaal goed. Maar nu komt het: Ik wil dus NIET die S-videokabel gebruiken en dus direct de andere kant van dat kabeltje wat in je videokaart moet op me tv aansluiten (ik heb een oude tv ZONDER S-video aansluiting en ZONDER SCART) Nou heb ik dat dus geprobeert maar dan doet ie het dus niet. Nu ben ik dus naar Drienhuizen (een radio- tv-zaak)gegaan en er eens om gevraagd. Zij zeiden dus ook dat het niet mogelijk was om het er direct op aan te sluiten in de kabelingang zonder scart of s-video te gebruiken maar als ik in het boekje kijk staat er zo'n tekeningetje dat het toch echt moet lukken (als iemand dat tekeningetje moet zien om het beter te begrijpen, zeg het dan even, dan scan ik het en plaats ik het). Ik wil dus beeld op me oude tv ZONDER scart en ZONDER S-video!

nu me 2e vraag: Ik kan hem dus wel op een wat nieuwere tv aansluiten van me broertje en als ik dit dus doe, is het dan mogelijk om het signaal ook op te nemen op videoband zodat ik het nog eens kan bekijken? Ik heb dit al geprobeert maar ik kreeg dan als ik de video afspeelde zwart beeld.

Iemand oplossingen voor me vragen?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik snap het niet helemaal (post zowiezo dat plaatje maar)
1) een snoertje wat aan de ene kant in je videokaart moet en de andere kant kan direct in je TV of verlengen met een S-video kabel en dan in je tv

2) de S-video kabel
ik heb dezelfde kaart als jij hebt (denk ik) maar die uitgang die erop zit is S-VHS. het snoertje dat jij bij punt 1 hebt beschreven is een convertorkabeltje van SVHS naar composite.

als jij effe dat plaatje wilt posten, hoop ik er wat meer van te begrijpen wat je vraag precies is :)

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
ok, ff wachten :)

Verwijderd

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb ook die kaart en een oude tv... Wat je kunt doen is het volgende: Heb je een videorecorder? Mooi! Daar zit wel scart op en je video kun je doorverbinden met je tv dmv kabel! Gooi die gele plug naar je scart van je video.. Je hebt connectors die aan de ene kant scart zijn en aan de andere kant svhs of composiet... Je video op je tv zetten via de kabel... klaar!

Verwijderd

Topicstarter
hierzo:

Afbeeldingslocatie: http://www.homestead.com/_ksi0701961589907714/masteralbert/files/tvout.bmp

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 13:50 schreef sbronsge het volgende:
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb ook die kaart en een oude tv... Wat je kunt doen is het volgende: Heb je een videorecorder? Mooi! Daar zit wel scart op en je video kun je doorverbinden met je tv dmv kabel! Gooi die gele plug naar je scart van je video.. Je hebt connectors die aan de ene kant scart zijn en aan de andere kant svhs of composiet... Je video op je tv zetten via de kabel... klaar!
goed idee! Ga ik ff proberen, kan ik dan ook opnemen?

Verwijderd

Ja je kunt dan ook opnemen!!!! Dus, je gele output van je GF2 gaat naar een converter (die heeft iedere radio modern liggen voor 20,- dacht ik) Die converter wil aan de ene kant GEEL ROOD EN WIT, dat is dus Beeld en stereo geluid... Aan de andere kant heeft de converter een scart... Die converter kun je op INPUT of OUTPUT zetten, zet m op input (dacht ik hoor weet niet meer zeker) WIT en ROOD tap je af van je geluidskaart van je Live, je hoofdspeakers. Je video heeft een analoge kabel in en uit, als je dan je externe kanaal op je video opzoekt, ext1 of ext2 (sommige videorecoders hebben er 3) kun je je beeld op je tv zien want een video is ook met kabel op je tv aangesloten. Dit is allemaal erg gustig aangezien je je DIVX films nu op vhs kunt zetten om bijvoorbeeld beneden te kijken of uit te lenen.... Vergeet je videorecorde niet op de TUNER stand te zetten...

Verwijderd

Topicstarter
wach ff hoor, ik heb hem nu op me tv aangesloten via de video en dan kan ik idd switchen maar dan gaat me beeld dus uit maar dan hoort ie op me tv aan te zijn maar ik zie hem dan niet hoor, moet ik hem dan zoeken ofzo? want hij switched daarna gelijk terug naar me monitor..... of moet ik iets op me video verstellen want ik zie het beeld niet op me videonet...

Verwijderd

Nou je zal moeten kijken op welke scart ingang die zit op je video, je video zet je niet op kanaal 1 2 3 4 5 6 7 enz maar op EXT 1 of EXT2, en via je nvidia driver zet je m op TV output... Je zal nu wat moeten zien...

Verwijderd

Hij switched gelijk terug als je aansluiting niet klopt, dus check even of je scart op je video zit.. Je kan ook even een TV-OUT programmatje gebruiken dat ik zelf ook heb, TVCC2000. dit werkt met je GF2

Verwijderd

Mocht er iets zijn dan hoor ik t wel... Ik heb exact hetzelfde en ik weet 100% zeker dat dit gaat werken...

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:42
of anders met tvtool.

Verwijderd

Topicstarter
HIJ DOET HET!!!!! Bedankt allemaal!
Pagina: 1