WinXP: file in use, cannot delete

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

• ADJVooDoo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb Windows XP B2600 geinstalleerd. Werkt heel mooi allemaal. Alleen soms als ik een bestandje (film ofzo) wil deleten dan zegt hij:
Cannot delete xxx:It is being used by another person or program. Close any programs that might be using the file and try again.

Ik heb zelf de PC opnieuw opgestart en dat helpt nog niet. Alleen als ik met Win98 in dos opstart kan ik het bestandje verwijderen. Dit is me al een peer keer overkomen. Hoe kan dat? Hoe kan ik dit probleempje oplossen?

Alvast bedankt voor de reacties. :-)

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Close any programs that might be using the file and try again.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mocht het bovenstaande niet lukken :

XP file protection gewoon ff deleten in DOS dus opstarten van een oude 98 boot disk :P

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• jakobian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 17:12
Probeer eens met shift in gedrukt houden, doet het bij mij vaak dan wel.

suc6

Vetterdetet

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04 17:03

E-Rick

I love it :7

heb ik ook wel eens last van, maar als ik t dan een paar keer probeer doet ie het meestal wel. Ik weet ook niethoe dat komt. Misschien heeft het iets met Morpheus te maken.

Choose life

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
zit je in een netwerk?

Of gebruik je een share progie (kazza/morpheus/winmx ed) die kunnen namelijk je hd sharen zodat iedereen het kan downloaden, moet je wel kabel/asdl hebben ofzo

Verwijderd

tja ik zit hier nou toevallig ff naar te zoeken in het forum, en nu kom ik dit bericht tegen, het is weliswaar een beetje oud maar ik heb sinds kort exact hetzelfde probleem. Dus ik dacht: waarom niet even een schopje geven en kijken of iemand toevallig hetzelfde probleem heeft?

De films die ik in de shared folder heb staan van morpheus kan ik na een tijdje niet meer openen/verplaatsen/verwijderen. Dit is volgens mij alleen met de files die ik in een andere (sub)map heb gezet. :S
heel vaag en op het forum van de site van morpheus en kazaa kan ik ook niets vinden hierover.

Het kutte hieraan is dat als je een grote film gedownload hebt en je zet hem in een andere map (dan komt het probleem volgens mij voor) dat je em niet meer ken kijken?!?!?! niet echt handig dus!

ik gebruik windows XP pro

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik heb dit dus ook.

Ik heb een file verplaats van de shared map naar een andere map. Alle andere files kan ik verwijderen maar het .img bestand niet.

Als ik onder XP naar "Dos" ga kan ik ook niet via delete hem weghalen. Het maakt ook niet uit of ik via Attrib alles weghaal.

Heeft iemand een oplossing?

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 13:25
Ik heb dit dus ook
en word er knettergek van
is er nog geen goede oplossing :?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• warp
  • Niet online
Kijk anders even met Hyena wat het bestand gelocked houdt (met Hyena kan je het bestand ook gelijk unlocken).

http://www.adkins-resource.com/

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

ik weet wel, dat zodat je een file selecteerd winxp gaat kijken hoe groot die file is etc, en als je hem dan wil verwijderen dat ie dan dus nog berzig is met die file.

oplossing was bij mij altijd, file selecteren, ff 15 secs wachten (totdat hd uitgerateld is) en dan delete.

over dat verplaatsen, geen idee

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Undertaker2
  • Laatst online: 28-01 07:24
Uit de FAQ:
XP kan AVI niet verwijderen?

1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete de "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP43

:7
Tadaaa :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 13:25
cool cool
muchos gracias

pfff wat een frustratie zal dit schelen

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Ik heb een zelfde probleem als hierboven met een avi. Maar dan met een exe file.

Ik heb de UT2004 patch gdld met firefox. Is niet jovel binnengekomen. Werkte dus niet. Geprobeerd te deleten maar blijft melden dat de file in use is. Ook bij een restart van me systeem.

Ik gebruik winXP Pro.

Iemand een ideetje?

Thnx

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:40

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens in je msconfig, misschien dat hij bij opstarten staat.
Daarnaast moet je even diagnostisch opstarten, en de onbelangrijke processen killen.

Succes :)
had je niet beter een nieuw topic kunnen openen, het is 3 jaar geleden :)

Wauw, een sig!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Start eens een nieuw topic ipv een oude koe uit de sloot te vissen ;) Je mag natuurlijk wel linkjes posten van andere topics, die je mbv de search hebt gevonden. Licht wel toe waarom de in de topics genoemde oplossingen niet voldeden, etcetera. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.