2 netwerken draad(naad)loos koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik wil dus 2 netwerken die ongeveer 75m uit elkaar liggen draadloos koppelen. beide 100 mbit UTP. Direct zicht is mogelijk, maar dan wel over een trambaan en door bomen heen. Kosten/producten voor het koppelen hiervan? Dus GEEN netwerkkaarten, ik wil dus twee apparaten die een koppeling tussen hubs draadloos maken.

Xen

Verwijderd

2 op een dag... :+

Verwijderd

Crosspost :/
[topic=278163/1/25]

• HunterPro
  • Niet online
op die andere topic had ik het punt 1 op de verkeerde topic gepaasd, daar kwam ik later pas achter, en punt 2 me verhaal was ook te lastig; kreeg verhalen over netwerkkaarten en dat moet ik dus niet :(

nog iemand wat zinnigs te melden?

xen

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
Ik weet niet of je mijn post in het andere topic gezien had, dus als je het niet erg vindt, hier nog even:
---
Ik heb een Buffalo Wireless Lan met een extra antenne. Werkt heel aardig, alleen het is vrij lastig om grotere afstanden te halen.
Het meest ideale zou zijn als jullie allebei een wlankaart hebben met een externe antenne zodat je ze allebei goed naar elkaar toe kan richten.

Kosten:
Buffalo Wlan Airstation 950
Externe antenne met 3m kabel: 250

Ik ben nog bezig met experimenteren om een buurman 60m verderop aan te sluiten.

---

Toegevoegd:

Wat je zou kunnen doen, is die externe antennes buiten hangen op de buitenmuur. Als je allebei een externe antenne buiten op elkaar hebt gericht staan, weet ik vrijwel zeker dat het lukt. Vooral muren en bomen houden het signaal erg tegen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 18:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Draadloos is internetsnelheid van Chello...

Hou daar rekening mee, internetdelen is dus prima, groter bestanden (400mb) kopieëren, doe je 10-tallen minuten over.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• HunterPro
  • Niet online
Maar kan ik met dat ding dus echt naadloos (geen driver gezeur etc, dus fully transparent) de uplink tussen twee hubs realiseren? Snelheid boeit me niet, als UT het maar redt :)

• HunterPro
  • Niet online
btw ik wil dus (zoals eerder gezegd) géén insteekkaarten, het gaat er om om de kabel die normaal van de uplink van de ene hub naar de andere gaat te vervangen door een draadloze optie, zodat deze twee neterken fysiek één worden. We praten over een meter of 60 a 70, met één lullig boompje er tussen, op 3 hoog. Dit door verder plain air. Dan moet je toch wel (als die dingen voor het raam staan of buiten op de gevel hangen) toch wel een beetje snelheid halen?

Xen

<edit>
<vriendelijk_verzoek>
Over dat crossposten: als je geen antwoord op de topic hebt, doe het dan ook niet! Met flamen krijg ik geen wireless LAN draaiende!
</vriendelijk_verzoek>
<oproepje>
O ja RvV als je dit leest, neem ff contact met me op: xallitian@hotmail.com of op me mobiel (24/7) (sms me of zo) 0629-308318
</oproepje>
</edit>

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je wilt dus geen wireless lan kaartje in je pc, maar gewoon de netwerkkaart laten zitten?

Bij een klant hebben we dmv cisco aironet serie ( 340 , 11mbit ) 2 lokaties aan elkaar gekoppelt... dmv niet de kleine antennes die er standaard bij zitten maar door schotels...

Ik weet niet precies hoe ver de normale antennes komen, ik kan wel eff kijken ,heb hier naast me de doos staan dus zal even kijken.

Maar ik ben bang dat cisco way te duur is voor je...

( 1 zow bridge kost ong 1500 euro )

• HunterPro
  • Niet online
ik heb de <a href="http://www.linksys.com/products/product.asp?prid=157&grid=19">Linksys WAP11</a> gevonden; voor 200 dollar per stuk heb je een goeie bridge/wireless AP. Nu nog een nederlandse reseller vinden of de fabrikant een lief mailtje sturen of ze ons niet willen sponsoren voor een ummmm schoolprojectje :) :) :)

xen

• HunterPro
  • Niet online
--< edit >--

damn dubbel gepost

xen

--</edit >--
Pagina: 1