TB 1,4 tegen de 65 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 15:28
Hallo allemaal

ik heb laats een TB 1400/266 gekocht omdat mij amd 1,2 stuk was maar hij wordt wel heel erg warm vind ik zo'n 65 granden als ik hem gewoon aan laat staan om wat te downloaden ik heb zoon alpha cooler van gistron is dit echt hoog of maakt het niet zo uit ik zou hem nog wel wat willen overclokken maar als hij nu al zo warm is heb ik daar niet echt zin in zijn der manieren om hem wat cooler tehouden ?

mijn amd 1,2 was trouwens ook altijd wl warm tegen de 62 graden of zo maar wel met een andere cooler

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

65 lijkt me idd wat aan de warme kant, helemaal als dan nog eens wil oc'en. Nou staan die dondervogels erom bekend dat ze wat warm worden...ik weet niet wat voor koeler je precies hebt (merk/type zegt me ff niet zoveel) maarje kan t proberen met een groter koellichaam en een fan daarop die frisse lucht naar je koellichaam blaast ipv het gebruikelijke warme lucht zuigen...blazen werkt doorgaans beter. Evt ook een casefan toevoegen voor genoeg frisse lucht in je kast...uiteraard warmtegeleidende pasta tussen proc en koellichaam...en als dat allemaal niet helpt / niet geholpen heeft...waterkoeling?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat is je case-temp? Klinkt als een slechte airflow.

(p.s. sinds jaar en dag wordt de nederlandse taal voorzien van leestekens. Met een punt kun je bv. een zin afbreken en een nieuwe beginnen. Dat leest wat makkelijker!)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Oke, ten eerste, gebruik voldoende koelpasta, als je teveel gebruikt maar goed aandrukt maakt dat geen bal uit... Ten tweede is 65C hoog, maar niet rampzalig... Zn die temperature ligt al hoog (95) maar je kan er donder op zeggen dat de proc bij 70C al instabiel wordt... Daarnaast zou je ook een kast moeten hebben die groot zat is (liefst maxi of full) als je je kast vol hebt zitten. Ook zijn tochtgaten in een kast mooi, denk aan de inwin kasten. Zet je kast eens helemaal open en bekijk het resultaat...

Wat voor koeler heb je dan, ik heb een Kanie Hedgehog en die van mij wordt 53C

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Akoeler.JPG

1200@1333 op 39 graden >:) tenimste volgens de sensor. Ik zou hem proberen onder 60 te krijgen. heb je er koelpasta opzitten (beste Artic Silver II)? Je kan er een spacer tussen doen (scheeld ook een paar graden). En je moet even kijken of jou koeler een koperen of silveren onderkant heeft, deze verdelen de waarmte beter. Of meteen een koeler die helemaal uit koper is.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Hou je eigenlijk wel van geluid dat je erbij krijgt??? Ik vond het belangrijker om van beide kanten goed te zitten. De kanie Hedgehog kan heel veel koelen, ook rond de 40C, maar dan zit je met een koeler van 6000 toeren p/m. Zelf heb ik voor een silence ystech gekozen die 3500 toeren draait. Het resultaat is dat ie wat minder koel wordt maar wel zn kop houdt

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Mijn constructie met die 80x80 fan is ook stil, draait op 2000 toeren :)

Verwijderd

Dat is beter :) Hoe heb je die casefan achtig iets minder hard laten draaien? Spanning verlaagd?! Ben benieuwd. Toch lijkt dat koperen blok vrij klein, zit die 20C hem nou in het artic silver???? Of die waanzinnige airflow van die 2000rpm fan?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

[herhaling]
Wat is je case-temp?
[/herhaling]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Kun je kopen bij breet, kost 30 piek. Of gewoon op 7 volt zetten. Werkt super >:) Koperen blok is een spire 5p53b3 kost 45 piek bij breet. En die fan heeft een 2x zo hoge airflow dan de standaart fan (15.1 CFM @ 4500 RPM tegen 30 CFM @ 2000 RPM).

Verwijderd

allebei mij amd systeempjes (900@1200 en 1333@1400) hebben een spire all copper cooler... hiermee komen ze stressed niet meer boven de 47 en 46 graden Afbeeldingslocatie: http://www.contrabandent.com/pez1/cwm/cwm/errrr.gif

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Op vrijdag 28 september 2001 13:05 schreef nlchandler het volgende:
allebei mij amd systeempjes (900@1200 en 1333@1400) hebben een spire all copper cooler... hiermee komen ze stressed niet meer boven de 47 en 46 graden [afbeelding]
Ik had eerst een Super Orb => 41 graden (met veeeeellll Herrie) Dan zo'n spire => 46 graden, dan heb ik op die spire zo'n 80x80 fan gezet met een adapter en => 38 graden :7

• Torp_me
Mij kast temp is rond de 45 graden dacht ik

en ik heb een ardig groten kast net heen big tower
en mijn cooler is een Alpha PAL 6035 Power tot 1,5 GHz
is toch wel een goed cooler hoop ik

en sorry van de punten :)

• Torp_me
Op vrijdag 28 september 2001 12:49 schreef Roman het volgende:
[afbeelding]

1200@1333 op 39 graden >:) tenimste volgens de sensor. Ik zou hem proberen onder 60 te krijgen. heb je er koelpasta opzitten (beste Artic Silver II)? Je kan er een spacer tussen doen (scheeld ook een paar graden). En je moet even kijken of jou koeler een koperen of silveren onderkant heeft, deze verdelen de waarmte beter. Of meteen een koeler die helemaal uit koper is.
Waar kan ik deze kooler kopen ?
en wat is een spacer?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Alles bij breetcomputers. Koeler is een Spire 5p53b3 (f45) Swiftkill (f30 of zelf maken) 80x80 fan (f30) of ergens uitbouwen) Arctic Silver II Koelpasta (f20) Silveren Spacer (f25).

Ohh Ja en vier rubbers voor het vastmaken van de fan, dit alleen als je nog minder geluid wilt. Helaas niet te krijgen bij breet.

Kan ook op andere koelers:
Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Pkoeler.JPG
Hier een variante met een Coolmaster koelblok. PIII 650@866 op 28 graden. (bibber)

Een spacer is een koperen plaat met gaten die je op je cpu legt:
Afbeeldingslocatie: http://www.breetcomputers.nl/Pics/spacer_zilver.jpg
Deze beschermt je core tegen beschadiging (zo'n koeler resoneert natuurlijk) en het zorgt voor een betere warme overdragt tussen je cpu en je koeler.

• Torp_me
en waar moet ik dan die rubbers plaatsen en waar kan ik die dan kopen

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Op vrijdag 28 september 2001 13:52 schreef Torp_me het volgende:
en waar moet ik dan die rubbers plaatsen en waar kan ik die dan kopen
Rubber hoef je alleen te plaatzen als je het wat rustiger wilt hebben. Deze plaats je i.p.v. de schroefen waarmee je de fan aan de swiftkill vast maakt.

Ik heb heel lang zitten zoeken en heb een winkel in delft gevonden die had ze nog liggen, helaas maar tien stuks (nu niet meer dus), maar ze krijgen over twee weken weer nieuwe.

• Torp_me
maar is de cooler die ik nu(Alpha PAL 6035 Power tot 1,5 GHz) heb een beetje goed of wordt het weer tijd voor een ander

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Op vrijdag 28 september 2001 14:08 schreef Torp_me het volgende:
maar is de cooler die ik nu(Alpha PAL 6035 Power tot 1,5 GHz) heb een beetje goed of wordt het weer tijd voor een ander
Als die 65 graden wordt zou ik toch even kijke wat er mis mee is. Kan ook zijn dat de fan niet meer op zijn max draait. Of je doet (als het kan) er zo'n Swiftkill op en een 80x80 fan. En dan eens kijken of die kouder wordt.

• Torp_me
ik denk dat ik dat dan maar eens ga proberen

en een paar coolers in mijn kast zetten
8-)

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Copyman

Dode muis

Tjah, mijn tb1400 is ook 62 graden idle en na een potje q3 is ie nog steeds 62 graden.. soms 63 graden. Maar ik ga hier binnekort ook een beetje verandering in berengen denk ik. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Pagina: 1