[ASP] Forum»Session vars voor inloggen»hoe veilig¿

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:55

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik ben een asp foumpje aant bouwen en ik gebruik nu een Session variabele voor het inloggen van een gebruiker, dit gaat als volgt.
Een gebruiker voert zijn naam/pass in in de index, login.asp checkt password en zet dan de username [uit de database] in een Session variabele.
De andere paginas checken gewoon of er iets in de sessionvar staat. Als deze leeg is dan zijn ze als "guest" ingelogd, als die er in staat betekend dat dat die user is ingelogd. Om te posten etc moet deze nog WEL zijn password invoeren!

Hoe veilig is deze methode [qua onderscheppen/cache/etc]¿
Is het veilig/betrouwbaar genoeg, zodat de gebruiker geen password hoeft in te voeren, om te posten etc¿ [alleen password nodig om in te loggen dus]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42
Vergeet niet dat bij het uitloggen of wachtwoord veranderen ook de sessie waarden moeten worden aangepast :)

Verder lijkt het me wel ok, al gebruik ik zelf cookies.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

je kan het veilig mogenlijk gebruiken zolang je de session.sessionid checkt.

zolang je dan niet 20 minuten nix doet blijf je gewoon goed ingelogd

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 10:55

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 12:35 schreef dennisdotcom het volgende:
Vergeet niet dat bij het uitloggen of wachtwoord veranderen ook de sessie waarden moeten worden aangepast :)

Verder lijkt het me wel ok, al gebruik ik zelf cookies.
Uitloggen » Session("loguser")="" ;) simpel maar het werkt.
Bij password veranderen veranderd de session var niet omdat het password er niet in staat [alleen username]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Data uit een session variabele, worden opgeslagen op de server. Bij de client staat alleen een referentie (session id) naar de juiste data op de server.

Veilig naar mijn idee :)