Deinstalleren Linux ?????

Pagina: 1
Acties:

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik wil terug naar windows ( :r ),. omdat mijn hardware raar doet onder Linux en nou wilde ik Win2K installeren maar eerst fdisk gebruiken.
Probleem fdisk doet het niet...
Win2K doet het ook niet, want hij vindt geen FAT schijf,
iemand suggesties ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Stond er niet iets in de FAQ van NOS :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Gewoon ff een windows/dos bootdisk gebruiken en die partitie formatten met fdisk en format... heb ik gister nog gedaan, werkt wel hoor...
Vervolgens gewoon booten van je setup cdrom van windhoos 2k(ut) :P

Waarom in godsnaam linux erafgooien? hardware doet raar :?

Rookworst zonder R is ook worst.

• Dethroned
Op vrijdag 28 september 2001 12:28 schreef BezurK het volgende:
Gewoon ff een windows/dos bootdisk gebruiken en die partitie formatten met fdisk en format... heb ik gister nog gedaan, werkt wel hoor...
Vervolgens gewoon booten van je setup cdrom van windhoos 2k(ut) :P

Waarom in godsnaam linux erafgooien? hardware doet raar :?

Probleempje is dus dat FDSIK het NIET doet en als ik met mijn bootable cd aankom doet ie ook niks ( in Linux wordt mijn cd-rw gezien als SCSI device en mijn videokaart (Radoen doet het ook niet goed))

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 12:37 schreef Dethroned het volgende:

Probleempje is dus dat FDSIK het NIET doet en als ik met mijn bootable cd aankom doet ie ook niks ( in Linux wordt mijn cd-rw gezien als SCSI device en mijn videokaart (Radoen doet het ook niet goed))
Branders worden in Linux toch altijd als scsi-device gezien? :?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 28 september 2001 12:37 schreef Dethroned het volgende:
Hoezo 'doet fdisk het niet' ?

En wat bedoel je met dat tweede? Boot je compu niet van CD?

Dat je CD-RW als scsi wordt gezien is heel normaal - branders kunnen in GNU/Linux alleen via scsi emulatie werken.

En wat is 'Radeon doet het niet goed'? De radeon zou met XFree 4.1.0 en een nieuwe kernel goed moeten werken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

win98 FDISK moet iig de partities kunnen zien als non-dos parts.
Een EXT2 partitie kun je als non-dos partitie dan verwijderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

[quote]
Probleempje is dus dat FDSIK het NIET doet en als ik met mijn bootable cd aankom doet ie ook niks ( in Linux wordt mijn cd-rw gezien als SCSI device
[quote]

Da's normaal. Alle branders zijn SCSI branders, ook IDE branders worden als SCSI gezien.
en mijn videokaart (Radoen doet het ook niet goed))
Da's vaak simpel op te lossen.

Verwijderd

Ja, ik denk dat je niet zo snel op moet geven, hoor :)
Ik zie dat je informaticastudent bent...
Als je dat bij elk pc-probleem doet, wordt je straks nog Windoze-administrator...(al is MCSE niet slecht, want daar kicken zelfs de mensen die Unix/linux mensen zoeken op...)
gheghe... *D
ennieweej, 1 van de belangrijkste dingen: have fun!
suc6

(ps je kan met linux je partities ook op fat zetten...)

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Het is niet zo moeilijk, maar het klopt dat je een linux partitie niet met fdisk kan verwijderen (is waarschijnlijk een externe partitie).
Wat ik meestal doe, is de installatie van linux opnieuw starten, en met disk druid alle partities verwijderen.
Wat je ook nog kunt doen is met partition magic de partities verwijderen.
Tot slot kun je met fdisk /mbr lilo verwijderen.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Dethroned
Het mag dan voor jullie niet zo moeilijk zijn, het is mijn eerste ervaring met Linux en ik weet dat je window programma's ook kan draaien met WINE.

Maar ik heb geen verdere ervaring en momenteel ook niet veel tijd en heb ook geen verstand van SCSI. Het enige wat ik wijzer ben geworden (door Linuz zelf) is dat de CD-Rom niet aan te spreken is en dat mijn ATi kaart nogal andere karakteristieken heeft.
Volgens Linux is het een andere kaart met 32 MB ipv. 64
En tevens wordt de Terratec wel herkent, ook met geluid. Maar met de boot-up staat dat ie niet herkent wordt ...

Het is niet zo dat ik Linux nu weggooi, ik moet alleen wat progjes voor mensen regelen en de enige manier om dat te doen in het tijdsbestek van een dag of 3 is met Win :r dows.

Daarna wil ik alles gaan leren over Linux, maar tot die tijd ff |:(

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 28 september 2001 16:36 schreef Dethroned het volgende:
Het is niet zo dat ik Linux nu weggooi, ik moet alleen wat progjes voor mensen regelen en de enige manier om dat te doen in het tijdsbestek van een dag of 3 is met Win :r dows.

Daarna wil ik alles gaan leren over Linux, maar tot die tijd ff |:(
Dualboot installeren, dan kun je bij het opstarten van je computer kiezen tussen Windows en linux..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zelfs in windows worden branders als scsi device gebruikt door de brandprogramma's. als speler onder windows weet ik het niet, maar voor branden is een ASPI layer nodig en dat heeft alles te maken met scsi :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1