Hoe krijg ik heb bootmenu van Mandrake 8.0 Weg?

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb een pc met een dualboot met WinME en Win2k.
Nu heb ik hier ook nog Mandrake linux 8.0 opgezet, alleen is dit niet helemaal gelukt. Hoe krijg ik deze linux installatie weer ongedaan? In iedergeval dat bootmenu weg.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
in /boot staat een bestand boot.0300 of zoiets. Hierin staat de oude bootsector. Door met 'dd if=/boot/boot.0300 of=/dev/hda bs=512 count=1' te starten vanaf de prompt wordt die weer teruggezet. Je kan dan waarschijnlijk niet meer in linux komen.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op vrijdag 28 september 2001 12:18 schreef johnny7 het volgende:
in /boot staat een bestand boot.0300 of zoiets. Hierin staat de oude bootsector. Door met 'dd if=/boot/boot.0300 of=/dev/hda bs=512 count=1' te starten vanaf de prompt wordt die weer teruggezet. Je kan dan waarschijnlijk niet meer in linux komen.
Waarom zo moeilijk doen? Gewoon ff booten van een flop of cd met dos fdisk en dan "fdisk /mbr" doen, en dan word je MBR weer gefixed.

• johnny7
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023
Omdat je dan waarschijnlijk het dual-bootmenu van winme en win2k kwijt bent. Daarom. 8-)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 12:43 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Waarom zo moeilijk doen? Gewoon ff booten van een flop of cd met dos fdisk en dan "fdisk /mbr" doen, en dan word je MBR weer gefixed....
... als je win9x/me hebt. Als je ook win2k of win xp hebt moet je opstarten met de installatie cd-rom (van win2k) en dan naar de rescue-console mode (ofzo), en dan "fixboot" doen. Nu heb je weer je dual boot winme / win2k terug.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 12:57 schreef banaan-X het volgende:

[..]

... als je win9x/me hebt. Als je ook win2k of win xp hebt moet je opstarten met de installatie cd-rom (van win2k) en dan naar de rescue-console mode (ofzo), en dan "fixboot" doen. Nu heb je weer je dual boot winme / win2k terug.
Dit heb ik dus gedaan maar dit help dus niet. :(
Nu heb ik nog steeds z'n irritant bootmenu voor het win2k bootmenu. Heeft iemand nog ideeen? Ik kan namelijk ook niet in linux komen.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Is een combinatie van eerst fdisk /mbr en daarna een rescueconcole met commando fixboot geen optie?
Of ben ik dan nog steeds mijn winME of Win2k bootmenu kwijt?
Graag reacties...

Pagina: 1