Mag ik aub weer op?!

Pagina: 1
Acties:

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ok...ik had het probleem iets beter mogen omschrijven en ik weet dat als ik "hub delen internet" enzo in de search intyp dat ik ladingen antwoorden krijg maar niet op mijn probleem...

[topic=277273/1/25]

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/gerritblaat/xp.jpg

ps: move naar [NT] is misschien wel waar...

Verwijderd

En wat jij vraagt is????

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Koele pic :)

• PWA
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 11:59 schreef fruit.Mics het volgende:
En wat jij vraagt is????
Of ik met chello (1 ip) kan internetten d.m.v. meerdere pc's allen met maar 1 netwerkkaart via een hub... Zie pic.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 12:00 schreef gerritblaat het volgende:

[..]

Of ik met chello (1 ip) kan internetten d.m.v. meerdere pc's allen met maar 1 netwerkkaart via een hub... Zie pic.
Elke pc moet zn eigen NIC hebben...

• PWA
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 11:59 schreef hdd het volgende:
Koele pic :)
Thanx!

Maar uh....ik haat XP en wil gewoon 2000 blijven gebruiken maar die heeft die optie van XP niet...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op vrijdag 28 september 2001 12:00 schreef gerritblaat het volgende:

[..]

Of bedoel je met een servertje ofzo?

Money for nothin' and your chicks for free

• PWA
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 12:02 schreef saviour het volgende:

[..]

Elke pc moet zn eigen NIC hebben...
I know... Ik heb 2 flaptops en 2 standalones met alles erin. Ik ben nu aan het sparen voor een router met firewall/dhcp..etc... Kost me alleen enkele ribben!! But untill that time.

[edit invoegen geile pic]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/972734237.jpg

[/edit invoegen geile pic]

• PWA
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 12:05 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Of bedoel je met een servertje ofzo?
Nee. Juist géén server nodig/willen.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dan snap ik jouw probleem niet :?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je kan chello niet direct aan je hub hangen.
Chello kijkt naat je MAC address van je NIC.
Je zal in 1 pctje 2 NIC's moeten stoppen. 1 naar je hub en de ander naar Chello

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Mmmm...

in je 'UPC-pc' heb je twee nic. 1 voor UPC netwerk en een ander voor je LAN. Moet je even in 2000 Internet sharing aan zetten op die kaart. Dan speelt die PC voor DHCP voor alle clients die via een eigen NIC met UTP kabeltje(niet crossed!) op HUB zijn aangesloten. Je UPC pc moet met z'n 2de nic ook op die HUB worden aangesloten en niet in de uplink of wat dan ook. Moet werken.

• PWA
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 12:09 schreef fruit.Mics het volgende:
Mmmm...

in je 'UPC-pc' heb je twee nic. 1 voor UPC netwerk en een ander voor je LAN. Moet je even in 2000 Internet sharing aan zetten op die kaart. Dan speelt die PC voor DHCP voor alle clients die via een eigen NIC met UTP kabeltje(niet crossed!) op HUB zijn aangesloten. Je UPC pc moet met z'n 2de nic ook op die HUB worden aangesloten en niet in de uplink of wat dan ook. Moet werken.
Heb ik al gedaan!! Wel in uplink met crosscabel... Maar ik ben een student en een linux/freesco bak kost stroom enzo!!!

• PWA
  • Niet online
Zal ik maar een mailtje naar microsoft sturen met de vraag of het kan?! Het leek mij eerst ook onmogelijk totdat ik de xp wizard doorlas.

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Tis in jouw situatie gewoon niet mogelijk, of je zal 1 keer 3 chello abbo's moeten nemen maar dat kost ook weer geld natuurlijk.. :)

• PWA
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 12:18 schreef hdd het volgende:
Tis in jouw situatie gewoon niet mogelijk, of je zal 1 keer 3 chello abbo's moeten nemen maar dat kost ook weer geld natuurlijk.. :)
Ik geloof het eigenlijk ook nog steeds niet!! Maar heb hiervoor speciaal m'n pc geghost naar xp en nu zal het werken ook!! Kan toch werken in theorie.....xp met ingebouwde dhcp/ip management?!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:09
Op vrijdag 28 september 2001 12:18 schreef hdd het volgende:
Kan niet bij die chello **********
Ik wou ook 2 abo's met 2 modems maar dat doen ze niet die honden :(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het kan wel. Gewoon multihoming. Jouw PC zoekt verbinding met het kabelmodem maar deelt via dezelfde verbinding het internet met de andere 2 computers.
Het is dus gewoon net zoals het oude ICS, alleen heb je nu maar 1 netwerkkaart nodig.

• PWA
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 12:24 schreef Bigs het volgende:
Het kan wel. Gewoon multihoming. Jouw PC zoekt verbinding met het kabelmodem maar deelt via dezelfde verbinding het internet met de andere 2 computers.
Het is dus gewoon net zoals het oude ICS, alleen heb je nu maar 1 netwerkkaart nodig.
Maar ik wil 4 pc's en heb al 4 netwerkkaartjes.

• PWA
  • Niet online
Hihi...ik heb mezelf maar even in [SU] gezet. Wordt een beetje lang voor hier hè!!

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 12:35 schreef gerritblaat het volgende:
Hihi...ik heb mezelf maar even in [SU] gezet. Wordt een beetje lang voor hier hè!!
Sja, das nie de bedoeling hè ;)
Vragen over moderaties graag hier in LA, twee threads erover openen is een beetje overdreven...
Ik heb de URL van deze thread net naar Negotiator gestuurd.
Ik kan je stiekem wel melden dat Sygate ook de optie heeft die jij zoekt.
Zal ook even kijken of ik wat leuke threads kan vinden hierover.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In overleg met johnny appleseed is besloten om de draad weer open te gooien. Wel geven we 'm een toepasselijke topictitel mee en verplaatsen het topic naar [forum=19].

Verwijderd

Done :)
Topic staat zoals gezegd in [forum=19] met een wat algemenere topicnaam: [topic=277273/1/25]
Pagina: 1