Suse 7.2 en @Home

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus een Linux leek en heb een probleem. Laatst Suse 7.2 geinstalleerd, daarna dus het internet op... Ik laat Yast2 mooi de DHCP instellingen regelen, kan ik allereerst het domein @home niet opgeven. Daarom krijg ik (waarschijnlijk) ook geen ip-nummer toegewezen. Iemand anders met eenzelfde probleem? Weet iemand de oplossing hiervoor.

Ik heb een reeds een search uitgevoerd op GoT, dit leverde mij wel een aantal tips op, onder andere een beetje kloten met etc/dhclient.conf , het probleem is dat ik dat bestand dus niet heb...?:?? Kan iemand een beschrijving geven van wat ik moet doen en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het feit dat je @home als domein niet kan opgeven heeft niets te maken met het feit dat je geen ip adres krijgt van de dhcp server. Kan meerdere oorzaken hebben. Of je hebt het pakketje voor dhcp client niet geinstalleerd, of je hebt een config probleem. Zie hier voor meer info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik gebruik Mandrake, maar ik hoefde alleen mijn computernaam op te geven. Geen domeinnaam, die krijg je automatisch toegewezen.

Dus alleen 'CPxxxxxx-x' invoeren is genoeg. Of er zit een bugje in een van je scripts in /etc/dhcp/ of /etc/network-scripts !?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
en anders gewoon een keer handmatig hdcpcd starten, met de juiste parameters

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
[topic=198777/1/25]

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles geprobeerd, ook uit de andere Suse 7.2 en @Home thread. Ik kom er nog niet uit maar ik blijf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
kan je dan misschien even de foutmelding posten die je krijgt als je handmatig dhcpcd hebt gedraaid?
of krijg je helemaal geen foutmelding?

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

edm

Ik gebruik zelf geen suse maar debian. Maar het
zal vast niet veel anders zijn.
Edit /etc/dhclient.conf, zodat er zoiets staat:
send host-name "ccNNNNNN-a";
send dhcp-client-identifier 1:XX:XX:XX:XX:XX:XX;

Voor de N-en vul je jouw @home naam in...
Voor de X-en vul je jouw mac adress in (/sbin/ifconfig eth0).

Dit had je trouwens volgens mij ook via de search kunnen vinden.....

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, komt ie!

Installeer je netwerkkaart met yast2 geef tijdelijk ff een vast IP.

Als je netwerkkaart dan werkt open een venster en start yast (niet yast2!!!) dit doe je door op de promt gewoon yast in te tikken :P

Kies dan syteemadministratie en ga naar network base install (weet niet zeker hou dit heet, zit nu achter windows). Als het goed is staat daar je netwerkkaart met je gekozen IP adres.

Deactiveer die kaart (ik geloof met F4) en zorg ervoor dat de kaart een IP adres krijgt van de DHCP server (ik geloof F3). Wanneer je dit gedaan hebt druk op F10 om het zaakje op te slaan en sluit yast af.

Tik dan (als root!! SU dus!!) het volgende in:

dhcpcd -h CPxxxxx eth0

Als het goed is kun je nu internetten via @home!!!

Wanneer het werkt zet je in het bestand boot.local het bovenstaand commando (dhcpcd -h CPxxxxx eth0) en save het bestand (moet je wel als root zijn ingelogt!) En nu werkt @home perfect!!! It is simpel (als je weet hoe)

http://sdb.suse.de/en/sdb/html/leah_all_dhcp_with_at_home.html Daar staat het ook!!! Alleen iets korter :)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 22:04

RG

Lambda

[deze advertentieruimte is te koop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Tylo,

De door jouw gebruikte methode werkt uitstekend. Deze reply voer ik nu in onder Suse linux. Hardstikke bedankt allemaal.
Pagina: 1