Hometime i.c.m. satelliet en dan multicast

Pagina: 1
Acties:

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Aangezien Kabel of adsl nog lang niet bereikbaar zijn in mijn omgeving, ben ik op zoek naar alternatieven. Mij leek hometime met one-way sattelliet wel handig en dan via multicast downloaden maar toch kunnen surfen. Wat denken jullie van deze combinatie, en wat zou je als alternatief voordragen??? :)

tnx Sebje

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Supercombo :) Heb het zelf ook :)

Vooral MultiCast is veel leuker, want er worden downloads geshared (+- 10-15 GB/dag :))

Unicast is vaak erg traag... ik heb max. 50 kb/s gehaald...

Ik heb het hier over EuropeOnline

webOS all the way!

Verwijderd

PERFECT gewoon.... kan er niets anders van zeggen

multicast rulezzz unicast sux.. en moet weg!!

Verwijderd

Kun je me dat eens uitleggen wat je percies bedoelt. Ik zit in dezelfde situatie.(geen kabel/adsl) Ik heb me net opgegeven voor wannadoo hometime maar nu hebben ze ineens ISDN geschrapt. Ik heb geen modem maar dat kan ik wel aanschaffen.

tnks already
Peter

• Sebje
  • Laatst online: 09:13

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Bij (betaalbaar)sat-inetten heb je een uplink nodig in de vorm van een telefoonverbinding. Het downloaden gebeurt via de satelliet. Als je via multicast nu een download aanvraagt. Dan kun je daarna je verbinding verbreken en toch downloaden. Het grote voordeel is dus dat je geen telkosten meer betaalt om te downloaden. Als je dan ook nog Hometime hebt, kun je de aanvragen voor downloaden allemaal doen in de periode van 19.00 uur tot 8.00 en het weekend. Je betaalt dan ook geen telefoonkosten voor het uploaden. Hometime kost 66 piek/maand, Europe Online kost 30 piek/maand, dus voor 96 gulden heb je (bij benadering) internet zonder telefoonkosten.
Europe Online heeft nu ook nog eens een aanbieding: voor 150 euro heb je (geloof ik)een jaarabbo en een dvb kaart. Moet je alleen nog zorgen voor een schotel. 8-)