Exporteren in Outlook dmv VB macro

Pagina: 1
Acties:

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Het volgende probleem houdt mij al een ruime week wakker:

Ik wil graag dmv een macro in Outlook alles kunnen exporteren naar een andere lokatie op mn HD. Ik weet dat dat kan door steeds te kiezen voor Bestand >> Im-/exporteren, maar dat is een hoop gedoe, zeker als je dit regelmatig wilt doen.

Wie kan mij helpen aan/met de VB-code voor zo'n macro.
Let wel..ik ben een volkomen leek op VB-gebied :)

Alvast bedankt!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Naar WAT wil je het exporteren?? :?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:20

Basszje

Reisvaap!]

And moet je eens denken aan het schrijven van een vbs'je die dat doet

( met het object Outlook.Application ) kan je heel makkelijk allerlei functies aanroepen en gebruiken in Outlook.

Laat anders eens een google gaan over die techniek (keywords:)

Excel.Application
ActiveX
Vbs
Outlook .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
Ok..nog wat verduidelijking.
In outlook is t mogelijk om diverse mappen te exporteren naar een .pst bestand. Ik vind dit een beter alternatief voor Auto-archiveren, want bij archiveren verdwijnen de items uit outlook. Ik wil dushet exporteren naar een .pst-bestand dmv een VB-macro laten verlopen, zodat ik niet steeds hoef op te geven naar wat voor bestand ik wil exporteren en naar welk bestand. Kortom; alle mappen telkens naar hetzelfde .pst-bestand exporteren door op 1 knop te klikken. Snappie?
Het probleem is alleen dat ik geen enkel verstand heb van VB, en in tegenstelling tot macro's in Excell, moet je in outlook zelf gaan programmeren...en daar ben ik nou echt niet goed in...

Hopelijk is het zo wat duidelijker..

ThanX alvast!