Adapter in de kast: kan dit kwaad?

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een de fan uit een oude voeding gesloopt en die heb ik nu op een adapter van 18volt aangesloten. Nu ben ik van plan om de fan en de adapter in me kast te bouwen, alleen ben ik nu bang dat ik problemen krijg omdat er in een adapter volgens mij magneten zitten. Weet iemand hoe dit zit? Thanx!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Kweet niet of het kwaad kan om die adapter erin te gooien maar ik denk dat je fan het niet lang uithoudt als je hem aansluit op een 18v adapter. Een fan kan meestal maar 12v aan. Waarom sluit je hem niet gewoon op je voeding aan?

• mjszwo
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 11:36 schreef ajampaniki het volgende:
Kweet niet of het kwaad kan om die adapter erin te gooien maar ik denk dat je fan het niet lang uithoudt als je hem aansluit op een 18v adapter. Een fan kan meestal maar 12v aan. Waarom sluit je hem niet gewoon op je voeding aan?
Hij houdt het wel uit want hij ligt al een paar maanden op me versterker (die word ook erg heet >:) )

Ennehmm.... op 18volt draait ie harder :D

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zou ik niet doen, ivm magnetic interference en warmte afgifte.

• mjszwo
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 11:41 schreef KillerAce_NL het volgende:
Zou ik niet doen, ivm magnetic interference en warmte afgifte.
oke dan laat ik wel gewoon een draadje naar binnen lopen en hou ik de adapter buiten me kast :P

thanx!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ag, ik denk dat dat ding in de kast gooien geen probleem zal zijn.. En waar moet dat magnetisch op werken????
Ik denk dat je wel een heel sterk magnetisch veld moet aanleggen voordat je het ook maar een beetje zult merken!

Maar als je het niet zeker weet, probeer je het toch gewoon??

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig... al die tweakers hier die een windtunnel willen nabootsen in hun kast...

WTF wil je ermee bereiken??? koeler? Why?

Stel eerst de vraag waarom je zoveel fannen wil en op zo een hoge RPM... maakt tering kabaal.

Ik heb mijn Swiftech in combo met delta HP80 gekocht omdat die op 5 V super stil is en uitstekend nog koelt

• Twynn
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 28 september 2001 11:56 schreef -KOD- het een en ander
Ehm ja en??

Als hij herrie in z'n pc wil, is dat toch geen probleem.. :?

Dat jij stilte wilt, wil nog niet zeggen dat iedereen dat wil hebben??
(toegegeven, ik heb ook een hekel aan die herrie, maar heb daar waterkoeling voor als oplossing!)

Dus laat hem gewoon lekker experimenteren..

• mjszwo
  • Niet online
Inderdaad, zoals Twynn al zegt, ik zit gewoon te experimenteren. Kijken hoe me PC het koelst wordt/blijft door te laten blazen of hete lucht te laten wegzuigen, dat soort dingen.... Daarna ga ik uitzoeken wat ik er het beste in kan stoppen dat ik erin LAAT :)

edit:

me cpu-fan (Zo'n standaard Spire-geval) maakt meer lawaai dan die fan waar het nu over gaat...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 28 september 2001 11:56 schreef -KOD- het volgende:
Allemaal leuk en aardig... al die tweakers hier die een windtunnel willen nabootsen in hun kast...
jepz kwil wel es weten hoe snel een vliegie kan vliegen :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• AttiX
  • Laatst online: 22-08 23:43
Mijn kast met 3x80mm Sunon en 1x92mm Sunon maakt nagenoeg geen herrie. Alle fans draaien op 7 of 5 V. Maar ik heb toch genoeg airflow om de kast op kamertemperatuur te houden :). En er zit genoeg warm-makende apparatuur in. :)

Verwijderd

Op maandag 01 oktober 2001 00:46 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

jepz kwil wel es weten hoe snel een vliegie kan vliegen :D
Hehe zal mijn DELTA 80HP ff op 12Volt laten draaien... hoop dat dat vliegje van je snel genoeg kan vliegen >:)
Pagina: 1