Aansluiten HP Jetdirect op netwerk win2k

Pagina: 1
Acties:

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Topicstarter
Hallo.

Ik weet dat er reeds een aantal topics over zijn geweest, maar ik kom er niet helemaal (of eigenlijk helemaal niet) uit...

Ik wil het volgende bereiken: mijn HP Laserjet 4 heeft een jetdirect-netwerkkaart. Ik heb hem op mijn 3com hub aangesloten. Maar het lukt me maar niet om een verbinding tot stand te brengen binnen mijn 3-pc netwerk... Heeft iemand een stappenplan hoe ik een en ander moet uitvoeren?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=10] <--

Dit moet met de HP jetadmin software :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

gebruik liever de install network printer wizard, die is veel vriendelijker in gebruik ( http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpinstalln19656_swen.html ). Nog makkelijker is het gewoon instellen op de printer (MIO menu) en dan een std. TCP/IP port aanmaken (komt standaard met w2k mee). Check iig even op de configuratiepagina of de firmware versie van de JetDirect kaart wel hoger dan x.03.06 is. (anders kan het lastig worden).

Nogmaals, gebruik JetAdmin aub niet, die installeert veel te veel zooi op je systeem. Daarnaast is de ontwikkeling daar al lang voor gestopt.

CC

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Op vrijdag 28 september 2001 13:49 schreef chuckychesthair het volgende:

...

Nogmaals, gebruik JetAdmin aub niet, die installeert veel te veel zooi op je systeem. Daarnaast is de ontwikkeling daar al lang voor gestopt.

CC
En what about HP Web JetAdmin? Die zijn ze nog volop aan het doorontwikkelen, toch? Ben ik wel tevreden over.

Ik gebruik nu HP 4100TN... Deze hebben een eigen webserver ingebouwd zitten voor het configureren e.d. :P
Ze sturen me een mailtje als de toner op is 8-)

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

WebJetAdmin is de vervanging van JetAdmin, voor grotere klanten. Beetje overkill om 1 printer aan te sluiten, maar een leuk proggie.

Wordt ook nog vreselijk ontwikkelt. Er zijn veel plannen om dit uit te breiden met plugins voor alles wat ze kunnen verzinnen.

CC