Wireless LAN, do or don't?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Over een tijdje koopt een kennis, die aan de andere kant van de straat woont en een beetje verder op de weg (ruwe schatting: 75m) een nieuwe PC. Nu willen we graag een netwerk hebben. Ik heb al een netwerk liggen en hij ook, beide UTP 100 mips, kunnen we om dit te koppelen gebruik maken van een Wireless optie? Veiligheid boeit me niet, tis puur voor multigames/files uitwisselen. Wat kan ik gebruiken als bridge tussen beide netwerken? Zijn hier speciale bridge-modules voor? Merknamen graag (en prijzen indien mogelijk)! En gaat dat gamen via wireless een beetje? Kabel trekken is geen optie door een trambaan (onder door is lastig en overheen begin ik niet aan :) en er over de rails... no |:(). En kan die trambaan (hoogspanning!) dan nog storing geven?

Vielen dank :):)
Xen

• HunterPro
  • Niet online
is er hier al iemand die misschien een wireless lan heeft draaien?

Xen

Verwijderd

sorry maaru bovenaan deze peetsj zie je 7 witten stukjes text staan, kies daar de 5e van.

• HunterPro
  • Niet online
|:( 4got

Xen

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Ik heb een Buffalo Wireless Lan met een extra antenne. Werkt heel aardig, alleen het is vrij lastig om grotere afstanden te halen.

Het meest ideale zou zijn als jullie allebei een wlankaart hebben met een externe antenne zodat je ze allebei goed naar elkaar toe kan richten.

Kosten:
Buffalo Wlan Airstation 950
Externe antenne met 3m kabel: 250

Ik ben nog bezig met experimenteren om een buurman 60m verderop aan te sluiten.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11

RvV

Wireless op korte afstanden werkt prima. Op lange afstanden is het iets moeilijker, maar ik moet zeggen dat ik met mijn 100% link wel aardig tevreden ben over 1,5 kilometer. :)
Ik heb weinig zin om hele verhalen te gaan schrijven, dus mail of icq maar als je vragen hebt.

Y'24

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:53
Crosspost:
[topic=278278/1/100]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.