Toon posts:

DLL gebruik in HTML

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand mischien hoe ik DLL's kan gebruiken in HTML ??

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
:?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een DLL file aanroepen via een internet-pagina.
Ik weet niet of dit wel gaat met HTML.

Verwijderd

en wat wil je met die dll file?

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

ik denk toch dat het meer richting VB gaat dus even bij buurtjes om verduidelijking vragen... :)

Don't mind Rick

Verwijderd

Topicstarter
De DLL verzorgt een connectie met een bepaalde database.

• Dennis
Op vrijdag 28 september 2001 11:25 schreef Ike het volgende:
De DLL verzorgt een connectie met een bepaalde database.
Volgens mij wil je gewoon zoiets : http://www.bla.bla/bla.dll?bla=bla&bla=bla ??

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Volgens mij haal je verschillende zaken door elkaar, maar weet bijna zeker dat je bij onze buren een beter en/of vollediger antwoord zal krijgen.

[forum=13] >> [forum=14]

Verwijderd

Topicstarter
ja ongeveer zoiets.

het onderstaande heb ik al geprobeerd

<form action = "DLL" method = "get">

blabla

</form>

• Dennis
gewoon de filename ervoor zetten?

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt allemaal.

ik ga het eens bij de buurtjes proberen.

thanx voor de info

• Dennis
Je bent al bij de buren :D

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Greyfox

MSX rulez

Je kunt vanuit HTML geen functie in een DLL aanroepen, daar heb je toch echt een stukje script voor nodig.

MSX 2 rulez more

• Banpei
  • Laatst online: 16-09 08:48
Ehm... Je kan wel via CGI executables opvragen, maar als je een DLL wilt gebruiken moet je toch echt een ASP pagina maken waarin je de DLL als een object initialiseert en uit laat voeren... Bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
Dim objASPpagina1
Set objASPpagina1 = Server.CreateObject("crypt.ASPpagina1")
objASPpagina1.I_init
Set objASPpagina1 = Nothing

en dan heb je op je server de dll geregistreerd en in de dll staat dan object definitie van het ASPpagina1 object.

Verwijderd

Topicstarter
okee...
en als ik ASP ga gebruiken moeten de DLL's
dan ActiveX componenten zijn ?

• Banpei
  • Laatst online: 16-09 08:48
okee...
Nope... Hoeft niet... Gewoon in de DLL staan dan dingen als: response.write "blablablba"
edit:
(maar dan geen response.write zoals BasSzje nu mij net duidelijk maakt...)
, dus het is een doodnormale DLL waarbij het object in feite de inhoud van de ASP pagina is.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:20

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 28 september 2001 11:39 schreef Ike het volgende:
okee...
Lijkt me toch wel ja. Als je VB opstart zal je zien dat je geen andere DLL's aanmaken.

Maar niet gevreesd, het is gewoon een naampje ( met weinig extra betekenis, behalve een goed keyword bij google :) ) .

Je moet trouwens die DLL wel eerst kunnen registreren waar je je pagina host.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 28 september 2001 11:41 schreef Banpei het volgende:

[..]

Nope... Hoeft niet... Gewoon in de DLL staan dan dingen als: response.write "blablablba", dus het is een doodnormale DLL waarbij het object in feite de inhoud van de ASP pagina is.
Euh Je haalt nu wel wat dingetjes door elkaar hoor.

Je kan wel ASP gebruiken in een DLL , maar dan moet je een reference opnemen (ASP.DLL )

Een normale ActiveX dll heeft dat niet per se (je kan dan alleen geen ASP instructies gebruiken, maar een normaal mens gebruikt daar asp files voor :) ) .

Je kan dus ook gewoon VB gebruiken in zo'n DLL ( en ADO en en en :) ).

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Topicstarter
DLL's zijn al aangemaakt door anderen in delphi5.
deze moeten we dus gaan gebruiken, en zijn geen ActiveX componenten.

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 28 september 2001 11:57 schreef Ike het volgende:
DLL's zijn al aangemaakt door anderen in delphi5.
deze moeten we dus gaan gebruiken, en zijn geen ActiveX componenten.
Ow Ok. maakt niet zoveel uit.
Weet je hoe de DLL heet?

Je moet nl het zooitje aanroepen ( ASP ) met :

Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

( de naam is dus een voorbeeld ) .

1ste deel is de naam van de DLL , 2de deel is de naam van de class die je aanroept ( waaronder dus de functies zitten ) .

Verwijderd

Topicstarter
Dus...
als ik het goed begrepen heb,
kan je DLL's niet rechtstreeks gebruiken in html.
dit gaat wel met ASP maar dan moeten de DLL's het liefst ActiveX componenten zijn.

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 28 september 2001 12:19 schreef Ike het volgende:
Dus...
als ik het goed begrepen heb,
kan je DLL's niet rechtstreeks gebruiken in html.
dit gaat wel met ASP maar dan moeten de DLL's het liefst ActiveX componenten zijn.
Zoals ik zei is dat niet verplicht, je kan allerlei DLL's gebruiken ( COM componenten dan ) .

Die kan je dan met ASP aanroepen ( creeeren ) en dan de functies gewoon aanroepen.

In HTML kan je ze niet rechtstreeks gebruiken idd ( je kan trouwens elke server side taal gebruiken die COM aankan ) .

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 12:15 schreef BaSSzje het volgende:

[..]

Weet je hoe de DLL heet?

1ste deel is de naam van de DLL , 2de deel is de naam van de class die je aanroept ( waaronder dus de functies zitten ) .

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 12:15 schreef BaSSzje het volgende:

[..]

Weet je hoe de DLL heet?

Denk dat ik hier wel wat aan heb !! *D
Ga ik zo eens ff proberen.

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 12:22 schreef BaSSzje het volgende:
[..]
[..]
Zoals ik zei is dat niet verplicht, je kan allerlei DLL's gebruiken ( COM componenten dan )
'T is nog nooit bij je komen dagen dat Com en ActiveX-dll het zelfde zijn onder een andere noemer?

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 28 september 2001 12:32 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

'T is nog nooit bij je komen dagen dat Com en ActiveX-dll het zelfde zijn onder een andere noemer?
No kidding.. doh . :)
Dat probeerde ik op me eigen brakke manier eigenlijk een beetje uit te leggen .

De hele benamen ActiveX is imo maar een overbodige (verwarrende) benaming om alles 'stoer' (oid) te laten klinken .

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 12:39 schreef BaSSzje het volgende:
No kidding.. doh . :)
Waarom beweer je dan die ie z'n niet activeX dll uit delphi gewoon kan gebruiken in asp :?
edit:
en geef es een voorbeeld van een niet com/activeX dll die kan gebruiken als het toch "niet verplicht" zou zijn zoals jij meld?

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 28 september 2001 12:41 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Waarom beweer je dan die ie z'n niet activeX dll uit delphi gewoon kan gebruiken in asp :?
edit:
en geef es een voorbeeld van een niet com/activeX dll die kan gebruiken als het toch "niet verplicht" zou zijn zoals jij meld?
Maar niet gevreesd, het is gewoon een naampje ( met weinig extra betekenis, behalve een goed keyword bij google ) .
Zoals ik zei is dat niet verplicht, je kan allerlei DLL's gebruiken ( COM componenten dan )
^ om het duidelijk te maken dat je de DLL niet perse in VB hoeft aan te maken ( onder de noemer activex ) , maar ook in andere talen / tools ( onder de noemer com oid ) .
En ja die termen zijn hetzelfde , maar kunnen toch verwarring opwekken ^ :(

Dus wat loop je nah te zeuren? Alles wat jij zegt heb ik min of meer al gezegd ( alleen brak geformuleerd dan ) .

Als je mijn poststijl niet mag, dan stuur je maar een mailtje ipv me in een topic te zitten afzeiken.

Verwijderd

Niet zo op je tenen getrapt ja, je post op een verwarrende manier waardoor je de topic starter het idee gaf dat ie zijn dll gewoon kon gebruiken. Wat is er mis mee je hier op te wijzen? :?

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 28 september 2001 15:03 schreef Yarvieh het volgende:
Niet zo op je tenen getrapt ja, je post op een verwarrende manier waardoor je de topic starter het idee gaf dat ie zijn dll gewoon kon gebruiken. Wat is er mis mee je hier op te wijzen? :?
Owkee owkee :) Kusje dan O+ .
Is nou alles weer goed ?

Pagina: 1