Toon posts:

PC gecrashed tijdens het branden van een CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Onlangs is mijn PC gecrashed tijdens het branden van een CD.
Hierna was de bestandstoewijzingstabel niet meer goed en heb ik mijn HD geformatteerd (en opnieuw ge-fdiskt) en Windows ME opnieuw geinstalleerd. Alles leek goed tot ik programma's ging installeren, elke keer ging mijn pc automatisch resetten! Zo kan er dus niets geistalleerd worden... Toen alle overbodige PCi-kaarten verwijderd, opnieuw geformatteerd en ge-fdiskt maar nu stopt hij al bij de installatie van ME met een geheugenfout ofzo..
Heb ge-scandiskt, vond geen fouten. Ook disk checker 2000 geprobeerd, geen fouten bij oppervlakte controle maar wel 200 file-sharing errors...

Config: K7 500, GeForce 1, 6.1 GB HD, 256 SDRAM, 4X CD, 6X8X24X writer..

Please help me!

Alvast bedankt,
Dieter Hoenke.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Zit je IDE kabel misschien niet goed vast ?

Verwijderd

Raar verhaal zeg...

Je hebt je HD geformat en dan ge-f-diskt? Wat bedoel je met dat laatste?

En wat is de precieze foutmelding van ME? Zou trouwens 98 SE adviseren als je per se niet aan de Win 2000 wilt.

Verwijderd

Topicstarter
De ide kabel zat goed op zijn plaats, heb daar ook niet aan gezeten. Het systeem draaide goed, tot er een spontane reset kwam tijden branden. Dus is er binnenin het systeem niets veranderd.

Weet de precieze foutmelding niet meer, maar kwam er op neer dat iets niet gevonden werd en dat de verwijzing naar geheugenplaats 0961:97 ofzoiets niet klopte.

Ik zat ook aan W98SE te denken, ook XP, maar de installatie werkte eerst wel..

FDISK, dos-programma om je HD in te delen in logische DOS stations, of eventuuel meerdere stations op 1 HD met FAT32.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hoeveel watt is voeding..?
Heb je aan het geheugen zitten rommelen (nieuw geheugen, of verwisseld..?)
Heb je je proc overclocked..??

Als dit allen niet het geval is moet je gewoon alles loshalen (pci kaarten, extra geheugen, cdrom dirve) en dan proberen te installeren...als het dan goed gaat 1 voor 1 alles erbij pluggen!

suuk6!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik 300 watt, iets wat in ieder geval standaard was voor mijn K7. De proc. is niet overclocked, nog niet ;) En heb nergens aan gezeten. Ik ben alleen bang dat 'ineens' mijn geheugen/moederbord/HD het spontaan heeft begeven, dat is het enige wat ik me kan voorstellen. Ik twijfel om hem weg te brengen naar een 'pc-dokter', kost veel geld en voor mijn gevoel weten 'ze' niet echt veel meer dan mij... (niet om op te scheppen, anders had ik nooit om hulp gevraagd)

Nog iemand ideen?

Thanx voor de reacties!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ros eens een FDisk /mbr er over heen.

Als je geFDiskt heb moet je wel een actieve primaire dos partitie hebben waar je WinBlows op installeert.

Formateren op fat32 hoop ik toch?

Zet in BIOS het PNP OS eens op No. Wil wel eens helpen...

Zet de quickboot ook uit, dan wordt je geheugen en enkele databussen even nagelopen op vauden.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 11:03 schreef Speedo het volgende:
FDISK, dos-programma om je HD in te delen in logische DOS stations, of eventuuel meerdere stations op 1 HD met FAT32.
Dank je wist, ik nog niet. Zal het ook eens gaan gebruiken. 8-)

Vroeg me eigenlijk meer af wat je hiermee doe NA het formateren.

Verwijderd

Topicstarter
Na het FDisken heb ik wel een actieve primaire dos partitie aangemaakt en daarna 'gewoon' format c: gedaan, ook format /s c: geprobeerd. Dit is allemaal toch fat32 als ik fat32 heb geFDiskt?

PNP OS staat op no en quickboot staat ook uit.

Maar wat is (het nut van) FDisk /mbr??

Dank.

Kut pc ook :'(

Verwijderd

Topicstarter
Heb meerdere keren FDisk gebruikt en geformateerd, maar wel in de goede volgorde...
Pagina: 1