Toon posts:

Mobo ziet geheugen als 64M terwijl het 128M is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde gisteren 128 mb geheugen bij mijn computer in plaatsen, maar dit wilde niet. Bij de memory test telde hij maar tot 64 MB. Ik heb een pentium I 233. Ik heb de 128 MB naast de 32 MB geplaatst die ik al had. En dit heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd. Waar kan dit aan liggen?
Alvast bedankt,
Groeten Dirk.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :)

Zie ook: [topic=174098/1/100] :)
Met ingang van heden valt geheugen onder Processors en Mobo's; in de loop van vandaag zullen alle geheugen-gerelateerde topics daarnaartoe geschopt worden.
Verder heeft HA een andere ondertitel gekregen, als deel 1 van een plan om ervoor te zorgen dat HA van haar "dump het maar in HA"-imago afkomt.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

En als je alleen die 128 erin stopt?

Money for nothin' and your chicks for free

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Het kan liggen aan deze 2 dingen:

• Als het Gistron geheugen is, is het niet goed :+
• Je memory bank ondersteunt slechts single-sided.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 10:05 schreef DeeJee het volgende:
En als je alleen die 128 erin stopt?
Dan telt hij maar tot 32 MB

Verwijderd

Of je mobo kan niet werken met 128 mb dimm's. Als je mobo bv. maximaal aan 128 mb geheugen kan hebben en je hebt twee sloten, dan kan er per slot volgens mij maar maximaal 128/2=64 mb dimm's inzitten.

maar dit lijkt me eigenlijk wel sterk...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

graag voortaan een wat duidelijkere titel!

bv: combinatie van 128MB en 32MB dimms werkt niet

Een duidelijke titel levert je meer reacties op en bespaart anderen ergernis!

succes, JW

Verwijderd

Mocht al het bovenstaande niet van toepassing zijn,
dan is het raadzaam even te kijken naar de verdeling over
de slots.

De grootste module moet in het eerste slot, en ga zo maar
verder... :P

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Als je een topic post, geef het dan een duidelijke titel mee. Een titel als HELP, MIJN PC CRASHT is irritant en geeft niet weer wat je probleem is. Kies voor een titel als Pc crasht zodra winamp gestart wordt of iets in die trend
voor de duidelijkheid

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

graag voortaan een wat duidelijkere titel!
bv: combinatie van 128MB en 32MB dimms werkt niet

Een duidelijke titel levert je meer reacties op en bespaart anderen ergernis!
Mee eens dat een duidelijke titel beter is, maar de meesten hier bladeren toch in de loop van de dag de meeste artikelen door volgens mij, ongeacht de titel. Als je je er zo aan ergert kan je ook niet reageren of kijken natuurlijk.... ;) en als je dan toch reageert draag dan ook wat nuttigs bij ipv alleen het afkraken van een ander.

Maar goed... wat voor moederbord is het precies?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 28 september 2001 10:55 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

Mee eens dat een duidelijke titel beter is, maar de meesten hier bladeren toch in de loop van de dag de meeste artikelen door volgens mij, ongeacht de titel. Als je je er zo aan ergert kan je ook niet reageren of kijken natuurlijk.... ;) en als je dan toch reageert draag dan ook wat nuttigs bij ipv alleen het afkraken van een ander.

Bedankt voor je hulp, Ik ben hier ook voor het eerst, maar ik zal voortaan de titel wat duidelijker maken.
Ik weet zo niet direct wat voor een moederbord ik thuis heb.

Verwijderd

als je het weet (als je de naam/type ook thuis niet kan achterhalen staat er ook nog een fcc-id op het board zelf, daarmee kan je het altijd achterhalen) dan is het vrij makkelijk om uit te zoeken wat wel of niet ondersteund wordt.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op vrijdag 28 september 2001 10:55 schreef LinuxAap het volgende:

[..]

ik kraak niemand af. nog nooit gedaan op GoT, en ben ik ook niet van plan. Wilde alleen een tip geven. Als dat verkeerd gevallen is dan sorry.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

bios update >:)
Pagina: 1