Toon posts:

Hulp met uitleg Moederbord (project)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier op school een project over een moederbord (ATX) aan het maken. Ik zit alleen vast.
Ik ben op zoek naar informatie over hoe een moederbord precies werkt.
Dus hoe al het data verkeerd wordt geregeld. Ik moet al die stappen dus gaan uitleggen aan een mavo 3 klas. Dus ik moet het zo kunen maken dat een computer 'leek' het kan begrijpen.

Wie weet misschien wat goeie pagina waar ik daar informatie over kan vinden. Ik ben al bezig geweest met zoeken maar het enige dat ik kan vinden zijn gebrippen en uitleg over wat er op het boederbord zit, dus pci sloten ed.

Alvast bedankt.

Verwijderd

verzin gewoon wat .... southbridge is het politieagentje van PCI slotjes enzo ... en ga maar door ...

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar kan jij 3 pagina's vol verzinnen ?
Ok daar mogen dan ook plaatjes bij zitten maar het is niet de bedoeling dat natuurlijk 3/4 plaatjes is en 1/4 tekst :)

En ik moet er ook nog een aantal punten in verwerken (de gene met * heb ik al grotendeels gehad)

-Data / controller bus
-Socket *
-Geheugen sloten *
-Slots (pci agp isa) *
-Pci chipset
-I/O chipset
-Buffer geheugen *

Bijzaken moederbord:
-Poorten *
-Bios
-Bios chip
-Mobo batterij *
-Mobo jumpers
-Voeding *
-ATX/AT mobos *
-Ledjes

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

huiswerkvraagalert!!! :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
:9 het is mijn huiswerk ook om informatie te zoeken....en daar ben ik mee bezig :D

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:09
Dit soort vragen hebben we allemaal al eens moeten beantwoorden. Het meeste kun je heel simple (via altaviosta zelfs) van het internet af halen. Beetje zoeken dus.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

use google.... beter nog... gebruik de google bar:
http://www.toolbar.google.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik al tijdje mee bezig maar nog niks nuttigs gevonden....zal dan wel aan mij liggen. :?
Pagina: 1