Toon posts:

Vaag netwerk probleem op stage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zit sinds 2 dagen hier op me nieuwe stage plek met mijn projectgroep. We hebben hier ook een netwerkverbinding alleen ik kom er niet op :/. De netwerkbeheerder hier weet niet eens hoe een hub heet, dus aan hem hoef ik geen hulp te vragen. Ik krijg wel een IP adres en de netwerklampjes knipperen volop, alleen ik kan niets pingen. Me proxy settings zijn wel goed. De rest van men projectleden hebben dezelfde laptops en komen wel gewoon het netwerk en inet op.
Als ik bijvoorbeeld IE opstart dan zegt ie finding site:"hetproxy adres" en daarna geeft ie de error dat ie de site niet kan vinden. Ik heb et zowel als op win98 en xp geprobeerd. Ik krijg de hele tijd etzelfde ip, ook heb ik geprobeerd van netwerk kaartje te wisselen en met ander ip erop te komen, dat wou ook niet lukken. Dus ligt ook niet aan et ip adres. iemand enig hoe of wat?

tnx :)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Standaard troubleshooting, om te beginnen:

Kan je jezelf pingen?
Kan je de gateway pingen?
Kan je de proxy die je probeert te benaderen pingen?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb je nu wel of geen netwerk verbinding !! ???

Als je geen netwerkverbinding hebt hoef je iig niet te proberen via proxy op internet te komen voor de rest heb je als het goed is geen proxy nodig voor een netwerkverbinding

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb effe gekeken maar ik kan mezelf wel pingen ook via een andere computer, maar ik kan de proxy niet pingen. Andere computers kan ik ook niet pingen

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:20

TheVMaster

Moderator WOS
Op vrijdag 28 september 2001 10:25 schreef Ma3stro het volgende:
Ik heb effe gekeken maar ik kan mezelf wel pingen ook via een andere computer, maar ik kan de proxy niet pingen. Andere computers kan ik ook niet pingen
Je kunt de proxy niet pingen dus..hmm..en je subnetmask staat ook goed? krijg je een ip via DHCP of is het een vast ip adres?

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Najaa. Controleer met Net Diag (1tje server andere client) of de hardwarematige link er is, en okee is. dat de netwerklampjes knipperen wil NOOIT zeggen dat er daadwerkelijk een verbinding is, alleen dat de NIC een of ander signaal op zn ingang vind.

Zo niet, loop alle kabels met een UTP verifier na. Zo ja heb je een layer 3 probleem, waarschijnlijk. In dat geval is et een kwestie van drivertjes herinstalleren. Windows wil wel eens raar doen. Wipe gewoon de hele content van de netwerk properties. Wel instellingen opschrijven. En daarna droog herinstalleren.

Werkt 9 van de 10 keer :)

* Aetje draait ook een LAN. Krijgt er ook |:( van.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
me subnet mask staat goed en ik krijg men ip wel via een dhcp server.

ja me instellingen zijn al helemaal nieuw gister nieuwe install gedaan van winxp daarvoor draaide ik win98 daar tzelfde probleem :/. Maar ikk kan dus met een andere pc wel mijn pc pingen dus verbinding is er wel

• Smurff
  • Niet online
misschien iets te maken met full/half duplex ?

staat ie op auto ? dan ff op goeie instelling zetten

Verwijderd

kan iemand anders de proxy wel pingen....(dat ze niet gedropt worden op de proxy....)

Verwijderd

Heb je ruzie met de beheerder?? Misschien blokt ie je MAC adres....
Krijg je trouwens constant het zelfde ip van de DHCP, moet je is proberen :"allen vrijgeven" > "allen vernieuwen"
Kun je uberhaubt wel pingen (ping 127.0.0.1) en test of je netwerkkaart wel goed is geinstaleerd.

Verwijderd

Topicstarter
ja de rest kan de proxy wel pingen. En ik heb et met een ander netwerkkaart en dus ander ip ook geprobeerd... niets werkt :/

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Op vrijdag 28 september 2001 13:34 schreef Ma3stro het volgende:
ja de rest kan de proxy wel pingen. En ik heb et met een ander netwerkkaart en dus ander ip ook geprobeerd... niets werkt :/
Nieuw netwerk kaart is niet nieuw Ip :z

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Smurff
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 13:38 schreef djexplo het volgende:

[..]

Nieuw netwerk kaart is niet nieuw Ip :z
Dat ligt er maar aan he kan wel

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stel zelf een ip in dezelfde range in (natuurlijk wel uitkijken voor dubbele adressen, misschien 1 van de laatse nummers, 240 ofzo) zelfde netmask. En probeer dan die andere pc te pingen en daarna die proxy.

Probeer ook andere pc's te pingen..

Verwijderd

Topicstarter
hier heeft wel elk netwerkkaartje een vast ip en ik kan dus ook met een ander ip, heb ik ook al geprobeerd... vin et echt supervaag... de netwerkbeheerder is helaas niet echt een netwerkbeheerder te noemen :( hij draait zelf nog win95 en weet nog minder van pc's dan me zusje :/ hij kon gister de favorieten in ie niet eens vinden :)
Pagina: 1